![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111017_115
Citaat:
![]() Maingain is natuurlijk weer niet te spreken over die vlaamse blokkering. |
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() "Maar de Nederlandstalige partijen, op N-VA en Vlaams Belang na, weigeren voorlopig hun goedkeuring te geven."
Dus voor N-VA & VB is het wel goed?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Maar de Nederlandstalige partijen, op N-VA en Vlaams Belang na, weigeren voorlopig hun goedkeuring te geven.
En toch zijn het die partijen waarop Mangain kapt, ik snap wel dat ze dat toelaten de kans is zo groter dat ze anders geen stemmen
#5 |
Minister-President
|
![]() Maingain had gelijk toen hij zei dat een deel van de Vlaamse politiek buiten het democratische veld valt. Alleen is dat deel niet het VB waarop Maingain doelde, maar de verzameling ruggegraatlozen bestaande uit Groen!, sp.a, Open VLD en CD&V.
#6 |
Minister
|
![]() Dat vind ik ook raar, Er is evenveel kans dat er morgen een ufo op aarde land als vb dit goedkeurd... Zou vast wel een fout zijn.
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gouverneur
|
![]() Ik ga een belangenconflict inroepen als de Franstaligen eenzijdig het FDF erkennen binnen het Brussels parlement. En na mij gaat mijn buurman een belangenconflict inroepen, en daarna mijn schoonmoeder, en daarna mijn andere buurman. Of kan ik dit niet als Vlaming?? Zijn het alleen de Walen die dergelijke trucjes ter beschikking hebben? Scheiden van die boel ja, gedaan met het Waals gezeik.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() calimero's
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De kans dat het hierdoor kartel terug in ere wordt gesteld is hierdoor weer vergroot. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Tactisch spelletje, zo kan het FDF druk uitoefenen op de franstalige partijen als fractie. het resultaat is dat de franstalige partijen onder druk van het FDF radicaliseren waarop de NVA en het VB kunnen inspelen.
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Politiek politicienne kan rare sprongen maken.
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja tactisch FDF en VB steunen als Vlaamse partijen lijkt me onozel. Je komt over als iemand zonder "principes" en als iemand die politieke spelletjes speelt.
|
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan principes vasthouden is voor hippies, uw principes bereiken door soms uw principes te verlaten is voor mensen die de wereld kennen.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk ben ik niet echt tegen een goedkeuring. Het kan toch niet dat 11 parlementsleden gewoon geen erkenning kunnen krijgen als fractie? Maar ik begrijp het standpunt van de meeste Vlaamse partijen ook wel. |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het VB en N-VA in Brussel zijn rare beestjes.
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA kan moeilijk gaan dwarsliggen, ze zijn met exact één zetel immers toch erkend geworden als fractie.
Nog gekker is dat het MR zelf de oprichting van een FDF fractie steunt! Ze geeft daarmee nochtans zelf een heleboel postjes in de commissies op.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |