![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb vandaag gelezen dat er nu 193 treinen verdwijnen en dat dit zou goed zijn voor 1000 jobs minder. Is dit alles op een bestand van 35.000 jobs??
Een eenvoudige rekensom leert dat voor 1 trein +/- 5 personen nodig zijn (2 op, 2 vervangend, 1 recup,..). Daarbij is nog niet alle logistieke personeel geteld. Tel daarbij 10% efficiëntie en je komt gemakkelijk aan 2000 �* 3000 personen. Die vakbondlullen staan steeds opnieuw te roepen hoe schandalig het is jobs te elimineren. Maar hoe kun je nu in godsnaam het meest onefficiënte overheidsbedrijf van het land reorganiseren zonder dat er geraakt wordt aan het aantal personeelsleden????? Er zijn dan nog niet eens ontslagen, maar enkel "natuurlijke" afvloeiingen. Ik stel voor dat de overheid de subsidie afschaft en die vakbondlullen eens zelfs laat zeggen hoe ze ingodsnaam gaan besparen. Terwijl de "prive" banen elimineert �* volonté is en blijft dit taboe onderwerp nr° 1 op overheidsvlak én bij de vakbonden. Ik wacht nog steeds op de eerste politieker die deze ring durft op te nemen en hierover in discussie wil gaan. Van "soeur sourire" Vervotte zal het alleszins niet komen, die is nog iets te groen achter de oren om hier haar stempel te drukken. Dat ze maar bij de bejaarden gaat zeveren, die kunnen haar toch niet meer horen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Volgens een studie van het VBO zou er zelfs een kleine 18.000 man te veel tewerkgesteld zijn...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]() Het kapitalisme is de enigste ziekte die direct op mensen werd uitgetest.(ikke)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Goeie.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zouden beter eens besparen aan den top
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niet alleen de top.
hoeveel administratiepersoneel heeft de nmbs wel niet?
![]() |
#9 |
|
![]() Troost u Leterme heeft ervoor gezorgd met zijn 3.000 € loonsverhoging, dat de 5% besparing van de regeringsleden al minstens gehalveerd is. De nieuwe regering zal wel zorgen dat die andere 2,5% ook zal verdwijnen door bijvoorbeeld hun tak 21 en tak 23 beleggingen nu al, zonder voorkennis, te hebben omgezet in onbelaste activiteiten.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Over het overige kan ik zéér kort zijn : de werkelijkheid overtreft zelfs uw stoutste verwachtingen ![]() Dat politici zich niet wensen te moeien in deze beerput heeft een enkele reden : bekijk de subtop en top van de moloch en je komt op een som van 100% politieke postjes (of denk je dat Haecke (voormalig kabinetschef Van De Lanotte) en Laleman (PS conifeer) voor hun kwaliteiten zijn binnengehaald?
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 20 oktober 2011 om 06:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() Ik zou er over willen mee discussiëren, maar ik heb er evenveel verstand van als Schouppe en Vervotte.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook zijn het niet de treinen die verdwijnen, maar een beperkt aantal treinritten. Er kan dus niet zoveel "bespaard" worden op personeel want als op een bepaalde lijn de rit van 15.07 verdwijnt, zal het personeel gewoon een beetje opschuiven wat betreft uren maar niet "onnuttig" worden. Even belachelijk zou zijn om te zeggen dat je een Lijnchauffeur kunt ontslaan omdat de bus van 15.07 die er een 30-tal min. over doet, niet meer rijdt. Dat snoept een half uurtje van die man zijn werkuren af, maar dat is het dan ook. Met andere woorden, je berekening houdt geen steek.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb je hier een bron of een link van?
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 40.000?
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() En dat is dan nog maar goed voor 13% van hun besparingsplan .. ik vraag me af waar ze de overige 87% op gaan besparen? electriciteit misschien ?
![]() |
#18 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zoveel treinen afschaffen is geen enkele oplossing en dat toont nog maar eens aan dat de NMBS-Groep niet door bekwame mensen wordt geleid. De spoorwegen in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk maken al jaren winst. Dit komt door een efficiënt personeelsbeleid en in veel grote steden heb je daar 24/24h openbaar vervoer. Akkoord, door die treinen af te schaffen zal de NMBS kunnen besparen maar heeft er iemand van die raden van besturen een woord er iets van gezegd dat er gaan besparingen doorgevoerd worden aan de top? Dat denk ik niet. Ik heb vakbondsman Jos Digneffe daar ook nog nooit een woord over horen zeggen. Logisch want hij zit zelf aan het vetpotje.
“Every generation needs a new revolution.” Laatst gewijzigd door Frost : 20 oktober 2011 om 09:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens "reizigertje-pesten" is wel wat straf uitgedrukt. Het gaat hier echt om minitreintjes op minitrajectjes op stille uren.
Laatst gewijzigd door lombas : 20 oktober 2011 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |