Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2011, 13:13   #1
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard N-VA propaganda i.v.m. akkoord zesde staatshervorming?

In de evaluatienota van de N-VA m.b.t. de zesde staatshervorming staat te lezen: Het verkeersveiligheidsbeleid wordt met deze staatshervorming zo goed als volledig overgeheveld naar de gewesten op uitzondering van enkele aspecten van het verkeersreglement (p. 49)

In het akkoord staat nochtans (p. 38)

Citaat:
Het verkeersreglement blijft een federale bevoegdheid, behalve de
overheveling naar de Gewesten van:

• de snelheidsbeperkingen op de openbare weg, uitgezonderd de
autosnelwegen;
• de regelgeving inzake het plaatsen van verkeerstekens;
• de regelgeving inzake de beveiliging van de lading en de hoogst
toegelaten massa en de massa's over de assen van de voertuigen
op de openbare weg;
• de regelgeving met betrekking tot het gevaarlijk en uitzonderlijk
vervoer;
• de handhaving van de geregionaliseerde regels van het
verkeersreglement, met inbegrip van het bepalen van
administratieve en strafrechtelijke sancties.

Daarbij komt nog:

- het verkeersveiligheidsfonds (minus de middelen die betrekkingen hebben op het federale niveau) de bevoegdheden van het BIVV (i.e. preventiebeleid - behoudens wat gewesten en de federale overheid op het vlak van preventie op autosnelwegen afspreken - en wetenschappelijk onderzoek),

- de normering van de verkeersinfrastructuur

- de technische keuring van voertuigen,

- de controle op de technische normering van de voertuigen, de homologatie van radars en andere instrumenten die gelinkt zijn met de Gewestelijke bevoegdheden worden naar de Gewesten overgeheveld,

- productnormen en inschrijving van voertuigen blijven federaal.

Gaat het hier om "enkele aspecten" van het verkeersreglement, zoals de N-VA beweert?

In rood (infra) is aangeduid wat - volgens het institutioneel akkoord - geregionaliseerd wordt

Citaat:
Koninklijk besluit houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg. [B.S. 09.12.1975]
(brontekst)

*** TITEL I. INLEIDENDE BEPALINGEN ***
Artikel 1. Toepassingsgebied
Artikel 2. Bepalingen
Artikel 3. Bevoegde personen
Artikel 4. Bindende kracht van de bevelen van de bevoegde personen
Artikel 5. Bindende kracht van de verkeerstekens
Artikel 6. Waarde van de bevelen van de bevoegde personen, van de verkeerstekens en van de verkeersregels

*** TITEL II. REGELS VOOR HET GEBRUIK VAN DE OPENBARE WEG ***
Artikel 7. Algemene gedragsregels voor de weggebruikers
Artikel 7bis. Regels van toepassing voor de gebruikers van voortbewegingstoestellen
Artikel 8. De bestuurders
Artikel 9. Plaats van de bestuurders op de openbare weg
Artikel 10. Snelheid
Artikel 11. Snelheidsbeperkingen
Artikel 12. Verplichting voorrang te verlenen
Artikel 13. Aankondiging van een manoeuvre
Artikel 14. Vrijmaken van de kruispunten
Artikel 15. Kruisen
Artikel 16. Inhalen
Artikel 17. Inhaalverbod
Artikel 18. Afstand tussen de voertuigen
Artikel 19. Richtingverandering
Artikel 20. Verkeer op spoorwegen en overwegen
Artikel 21. Verkeer op autosnelwegen
Artikel 22. Verkeer op autowegen
Artikel 22bis. Verkeer in woonerven en in de erven
Artikel 22ter. Verkeer op rijbanen voorzien van verhoogde inrichtingen
Artikel 22quater. Zones met een snelheidsbeperking van 30 km/u
Artikel 22quinquies. Verkeer op wegen voorbehouden voor voetgangers, fietsers en ruiters
Artikel 22sexies. Verkeer in de voetgangerszones
Artikel 22septies. Verkeer in speelstraten
Artikel 22octies. Verkeer op wegen voorbehouden voor landbouwvoertuigen, voetgangers, fietsers en ruiters
Artikel 23. Stilstaan en parkeren
Artikel 24. Stilstaan- en parkeerverbod
Artikel 25. Parkeerverbod
Artikel 26. Halfmaandelijks beurtelings parkeren in gans een bebouwde kom
Artikel 27. Beperkte parkeertijd
Artikel 27bis. Parkeerplaatsen voorbehouden voor personen met een handicap
Artikel 27ter. Voorbehouden parkeerplaatsen
Artikel 27quater. Elektronische toezicht
Artikel 28. Openen van portieren
Artikel 29. Gebruik van de lichten : algemene regel
Artikel 30. Gebruik van de lichten : voertuigen en weggebruikers die de openbare weg volgen
Artikel 30bis. Gebruik van de lichten : bromfietsen en motorfietsen die op de openbare weg rijden - bijzondere regel
Artikel 31. Gebruik van de lichten bij het stilstaan en parkeren
Artikel 32. Gebruik van speciale lichten
Artikel 32bis. Gelijktijdig gebruik van al de richtingsaanwijzers
Artikel 33. Gebruik van geluidstoestellen
Artikel 34. Gebruik van de achteruitkijkspiegels
Artikel 35. Veiligheidsgordels en kinderbeveiligingssystemen
Artikel 36. Valhelm - beschermende kleding
Artikel 37. Prioritaire voertuigen
Artikel 38. Gedrag tegenover prioritaire voertuigen die het speciaal geluidstoestel gebruiken
Artikel 39. Gedrag tegenover autobussen en trolleybussen die hun halteplaatsen verlaten
Artikel 39bis. Gedrag tegenover voertuigen voor schoolvervoer
Artikel 40. Gedrag van de bestuurders tegenover voetgangers
Artikel 40bis. Gedrag tegenover groepen kinderen, scholieren, personen met een handicap en bejaarden
Artikel 40ter. Gedrag tegenover de fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen
Artikel 41. Gedrag tegenover militaire kolonnes, stoeten, groepen voetgangers, processies, culturele, sportieve en toeristische evenementen, wielerwedstrijden, niet-gemotoriseerde sportwedstrijden of -competities, groepen fietsers, groepen motorfietsers,
Artikel 42. Voetgangers
Artikel 43. Fietsers en bromfietsers
Artikel 43bis. Fietsers in groep
Artikel 43ter. Motorfietsers in groep
Artikel 44. Bestuurders en passagiers van voertuigen
Artikel 45. Lading van de voertuigen : algemene voorschriften
Artikel 45bis. Lading van de voertuigen : specifieke voorschriften voor de voertuigen van groep C
Artikel 46. Lading van de voertuigen : afmetingen
Artikel 47. Lading van de voertuigen : signalisatie
Artikel 47bis. Laadplatformen en bedieningstoestellen
Artikel 48. Uitzonderlijk vervoer
Artikel 48bis. Vervoer van gevaarlijke goederen
Artikel 49. Slepen
Artikel 50. Snelheidswedstrijden - sportwedstrijden
Artikel 51. Defect voertuig - op de openbare weg gevallen lading
Artikel 52. Gedrag bij een ongeval
Artikel 53. Gespannen
Artikel 54 Handkarren
Artikel 55. Dieren
Artikel 55bis. Ruiters in groep
Artikel 56. Voertuigen en dieren die vaartuigen jagen
Artikel 56bis. Folkloristische voertuigen
Artikel 57. Verkeer binnen de havens
Artikel 58. Verkeersbeperkingen bij dooiweder
Artikel 59. Allerhande bepalingen

*** TITEL III. VERKEERSTEKENS ***
Artikel 60. Verkeerstekens : algemene bepaling
*** HOOFDSTUK I. VERKEERSLICHTEN ***
Artikel 61. Driekleurige verkeerslichten
Artikel 62. Ontruimingspijl op een kruispunt
Artikel 62bis. Ontruimingspijl boven een rijstrook
Artikel 62ter. Bijzondere verkeerslichten voor het regelen van het verkeer van voertuigen van geregelde diensten voor gemeenschappelijk vervoer
Artikel 63. Tweekleurige verkeerslichten
Artikel 64. Verkeersknipperlichten
*** HOOFDSTUK II. VERKEERSBORDEN ***
Artikel 65. Verkeersborden : algemene bepalingen
Artikel 66. Gevaarsborden
Artikel 67. Verkeersborden betreffende de voorrang
Artikel 68. Verbodsborden
Artikel 69. Gebodsborden
Artikel 70. Verkeersborden betreffende het stilstaan en het parkeren
Artikel 71. Aanwijzingsborden (F1-F31)
Artikel 71. Aanwijzingsborden (F33-F37)
Artikel 71. Aanwijzingsborden (F39-F77)
Artikel 71. Aanwijzingsborden (F79-F109)
*** HOOFDSTUK III. WEGMARKERINGEN ***
Artikel 72. Overlangse markeringen die de rijstroken aanduiden
Artikel 73. Overlangse voorlopige markeringen die de rijstroken aanduiden
Artikel 74. Overlangse markeringen die een fietspad aanduiden
Artikel 75. Overlangse markeringen die de rand van de rijbaan aanduiden
Artikel 76. Dwarsmarkeringen
Artikel 77. Andere markeringen
*** HOOFDSTUK IV. ALLERHANDE BEPALINGEN ***
Artikel 78. Signaleren van werken en verkeersbelemmeringen
Artikel 79. Afbakening van de openbare weg
Artikel 80. Het aanbrengen van de verkeerstekens
*** TITEL IV. TECHNISCHE VOORSCHRIFTEN ***
Artikel 81. Motorvoertuigen en hun aanhangwagens
Artikel 82. Rijwielen en hun aanhangwagens
Artikel 82bis. Maximum breedte van voortbewegingstoestellen
Artikel 83. Gespannen
*** TITEL V. OPHEFFING, OVERGANGSBEPALINGEN EN INWERKINGTREDING ***
Artikel 84. Opheffing
Artikel 85. Overgangsbepalingen
Artikel 86-87. Inwerkingtreding
1) Snelheidsbeperkingen: art. 9 (uiterst gedeeltelijk), art. 11 (grotendeels), art. 22.4, 59.13 (2de lid),
2) De uitzondering i.v.m. verkeerstekens heeft enkel betrekking op Titel III en dan alleen nog waar het de plaatsing betreft (deels: 61.1, 61.3.2, 61.4.1, 61.4.2., 63.1.3, 63.2.1, 63.2.2, 64.1.1, 64.2 (?), 64.3 (?), 65 (deels), 66 (deels), 67 (deels), 68 (deels), 69.1 en 69.3 (deels), 70.2 (deels), 70.3.a, 71.1 (eerste lid), 71.2 (zeer gedeeltelijk), 85.2, 85.30.
3) De maatregelingen m.b.t. lading bevinden zich in art. 45, 46, 47 (en in de algemene bepalingen), maar de beveiliging van de lading maakt daar slechts een klein deel van uit.
4) de "beveiliging van de (...) toegelaten massa en de massa's over de assen van de voertuigen op de openbare weg: heel gedeeltelijk art. 8.2 en 17.2, 18.1, 21.3, 27.5.2, 35.1.2., 68.3 C 23 (?), C 39 (?), C 43 (?), C 48 (?), 82.5
5) de regelgeving met betrekking tot het gevaarlijk en uitzonderlijk
vervoer: vastgelegd in 48 (bis)

Vandaar dat ik niet goed begrijp waarom de N-VA het heeft over "enkele" aspecten van het verkeersreglement, temeer daar de partij zelf stelt:

Citaat:
Volgende bevoegdheden worden overgedragen: (...) de snelheidsbeperking uitgezonderd op de snelwegen, de regels inzake het plaatsen van verkeerstekens, de regels inzake beveiliging van de lading, de regels inzake uitzonderlijk vervoer en de handhaving van deze regels, behalve de rest van het verkeersreglement… (p. 39-40)
Propaganda? Maar waarom dan zeggen dat zowat het hele verkeersveiligheidsbeleid wordt overgeheveld (wat ze positief vinden)?
BWarrior is offline  
Oud 21 oktober 2011, 14:13   #2
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.439
Standaard

Gelukkig hebben we Bwarrior nog die zich ten volle concentreert op de echt belangrijke zaken van de staatshervorming. Doe zo verder!
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 21 oktober 2011, 14:14   #3
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Geen poll ?
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 21 oktober 2011, 14:16   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.436
Standaard

Nogal gasten hè, die N-VA'ers.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 21 oktober 2011, 15:49   #5
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 46.835
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
In de evaluatienota van de N-VA m.b.t. de zesde staatshervorming staat te lezen: Het verkeersveiligheidsbeleid wordt met deze staatshervorming zo goed als volledig overgeheveld naar de gewesten op uitzondering van enkele aspecten van het verkeersreglement (p. 49)

In het akkoord staat nochtans (p. 38)




Daarbij komt nog:

- het verkeersveiligheidsfonds (minus de middelen die betrekkingen hebben op het federale niveau) de bevoegdheden van het BIVV (i.e. preventiebeleid - behoudens wat gewesten en de federale overheid op het vlak van preventie op autosnelwegen afspreken - en wetenschappelijk onderzoek),

- de normering van de verkeersinfrastructuur

- de technische keuring van voertuigen,

- de controle op de technische normering van de voertuigen, de homologatie van radars en andere instrumenten die gelinkt zijn met de Gewestelijke bevoegdheden worden naar de Gewesten overgeheveld,

- productnormen en inschrijving van voertuigen blijven federaal.

Gaat het hier om "enkele aspecten" van het verkeersreglement, zoals de N-VA beweert?

In rood (infra) is aangeduid wat - volgens het institutioneel akkoord - geregionaliseerd wordt



1) Snelheidsbeperkingen: art. 9 (uiterst gedeeltelijk), art. 11 (grotendeels), art. 22.4, 59.13 (2de lid),
2) De uitzondering i.v.m. verkeerstekens heeft enkel betrekking op Titel III en dan alleen nog waar het de plaatsing betreft (deels: 61.1, 61.3.2, 61.4.1, 61.4.2., 63.1.3, 63.2.1, 63.2.2, 64.1.1, 64.2 (?), 64.3 (?), 65 (deels), 66 (deels), 67 (deels), 68 (deels), 69.1 en 69.3 (deels), 70.2 (deels), 70.3.a, 71.1 (eerste lid), 71.2 (zeer gedeeltelijk), 85.2, 85.30.
3) De maatregelingen m.b.t. lading bevinden zich in art. 45, 46, 47 (en in de algemene bepalingen), maar de beveiliging van de lading maakt daar slechts een klein deel van uit.
4) de "beveiliging van de (...) toegelaten massa en de massa's over de assen van de voertuigen op de openbare weg: heel gedeeltelijk art. 8.2 en 17.2, 18.1, 21.3, 27.5.2, 35.1.2., 68.3 C 23 (?), C 39 (?), C 43 (?), C 48 (?), 82.5
5) de regelgeving met betrekking tot het gevaarlijk en uitzonderlijk
vervoer: vastgelegd in 48 (bis)

Vandaar dat ik niet goed begrijp waarom de N-VA het heeft over "enkele" aspecten van het verkeersreglement, temeer daar de partij zelf stelt:



Propaganda? Maar waarom dan zeggen dat zowat het hele verkeersveiligheidsbeleid wordt overgeheveld (wat ze positief vinden)?
Wat zit u nog de zaniken over de NVA? Is dat niet de partij van "luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden "? Ik vraag me af waarom deze partij en het VB eigenlijk aan politiek doen. Stop deze partijen alle twee in één zak, duw hen een Leeuwenvlag in de handen, want ze steken toch geen poot uit, en laat hen wat aan de kant schreeuwen. Daar zijn ze uitstekend in. Dat is zo ongeveer hun intrinsieke waarde.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 oktober 2011 om 15:50.
Het Oosten is offline  
Oud 21 oktober 2011, 15:53   #6
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Geen poll ?
Waarschijnlijk heeft hij te lang nagedacht over hoe hij de keuzemogelijkheden zou omschrijven zodat hij altijd gelijk krijgt en is daardoor de tijdslimiet verstreken om een poll toe te voegen.
Vito is offline  
Oud 21 oktober 2011, 15:54   #7
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
In de evaluatienota van de N-VA m.b.t. de zesde staatshervorming staat te lezen: Het verkeersveiligheidsbeleid wordt met deze staatshervorming zo goed als volledig overgeheveld naar de gewesten op uitzondering van enkele aspecten van het verkeersreglement (p. 49)

In het akkoord staat nochtans (p. 38)




Daarbij komt nog:

- het verkeersveiligheidsfonds (minus de middelen die betrekkingen hebben op het federale niveau) de bevoegdheden van het BIVV (i.e. preventiebeleid - behoudens wat gewesten en de federale overheid op het vlak van preventie op autosnelwegen afspreken - en wetenschappelijk onderzoek),

- de normering van de verkeersinfrastructuur

- de technische keuring van voertuigen,

- de controle op de technische normering van de voertuigen, de homologatie van radars en andere instrumenten die gelinkt zijn met de Gewestelijke bevoegdheden worden naar de Gewesten overgeheveld,

- productnormen en inschrijving van voertuigen blijven federaal.

Gaat het hier om "enkele aspecten" van het verkeersreglement, zoals de N-VA beweert?

In rood (infra) is aangeduid wat - volgens het institutioneel akkoord - geregionaliseerd wordt



1) Snelheidsbeperkingen: art. 9 (uiterst gedeeltelijk), art. 11 (grotendeels), art. 22.4, 59.13 (2de lid),
2) De uitzondering i.v.m. verkeerstekens heeft enkel betrekking op Titel III en dan alleen nog waar het de plaatsing betreft (deels: 61.1, 61.3.2, 61.4.1, 61.4.2., 63.1.3, 63.2.1, 63.2.2, 64.1.1, 64.2 (?), 64.3 (?), 65 (deels), 66 (deels), 67 (deels), 68 (deels), 69.1 en 69.3 (deels), 70.2 (deels), 70.3.a, 71.1 (eerste lid), 71.2 (zeer gedeeltelijk), 85.2, 85.30.
3) De maatregelingen m.b.t. lading bevinden zich in art. 45, 46, 47 (en in de algemene bepalingen), maar de beveiliging van de lading maakt daar slechts een klein deel van uit.
4) de "beveiliging van de (...) toegelaten massa en de massa's over de assen van de voertuigen op de openbare weg: heel gedeeltelijk art. 8.2 en 17.2, 18.1, 21.3, 27.5.2, 35.1.2., 68.3 C 23 (?), C 39 (?), C 43 (?), C 48 (?), 82.5
5) de regelgeving met betrekking tot het gevaarlijk en uitzonderlijk
vervoer: vastgelegd in 48 (bis)

Vandaar dat ik niet goed begrijp waarom de N-VA het heeft over "enkele" aspecten van het verkeersreglement, temeer daar de partij zelf stelt:



Propaganda? Maar waarom dan zeggen dat zowat het hele verkeersveiligheidsbeleid wordt overgeheveld (wat ze positief vinden)?
En wat u nu concreet wil zeggen?
Vito is offline  
Oud 21 oktober 2011, 15:55   #8
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat zit u nog de zaniken over de NVA? Is dat niet de partij van "luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden "? Ik vraag me af waarom deze partij en het VB eigenlijk aan politiek doen. Stop deze partijen alle twee in één zak, duw hen een Leeuwenvlag in de handen, want ze steken toch geen poot uit, en laat hen wat aan de kant schreeuwen. Daar zijn ze uitstekend in. Dat is zo ongeveer hun intrinsieke waarde.
Precies een beetje gefrustreerd mijn waarde Oostenaar.
Athelas is offline  
Oud 21 oktober 2011, 16:47   #9
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat zit u nog de zaniken over de NVA? Is dat niet de partij van "luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden "? Ik vraag me af waarom deze partij en het VB eigenlijk aan politiek doen. Stop deze partijen alle twee in één zak, duw hen een Leeuwenvlag in de handen, want ze steken toch geen poot uit, en laat hen wat aan de kant schreeuwen. Daar zijn ze uitstekend in. Dat is zo ongeveer hun intrinsieke waarde.
Allee, ge wint, keb medelijden me u.

matthias999 is offline  
Oud 21 oktober 2011, 17:29   #10
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gelukkig hebben we Bwarrior nog die zich ten volle concentreert op de echt belangrijke zaken van de staatshervorming. Doe zo verder!
Volgens BDW was dit belangrijk genoeg om het in zijn nota te schrijven. Maar u hebt gelijk, het is volkomen onzin.
BWarrior is offline  
Oud 21 oktober 2011, 17:36   #11
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gelukkig hebben we Bwarrior nog die zich ten volle concentreert op de echt belangrijke zaken van de staatshervorming. Doe zo verder!
De BStrijder heeft dan ook kritiek op de N-VA-kijk op het voornaamste onderdeel van de staatshervorming! Over de rest geen woord! Blijkbaar kan hij zich daarin vinden!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 21 oktober 2011 om 17:41.
Bokkenreyder is offline  
Oud 21 oktober 2011, 17:39   #12
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat zit u nog de zaniken over de NVA? Is dat niet de partij van "luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden "? Ik vraag me af waarom deze partij en het VB eigenlijk aan politiek doen. Stop deze partijen alle twee in één zak, duw hen een Leeuwenvlag in de handen, want ze steken toch geen poot uit, en laat hen wat aan de kant schreeuwen. Daar zijn ze uitstekend in. Dat is zo ongeveer hun intrinsieke waarde.
Buiten in het wilde kappen op het VB en N-VA komt er bij u ook niet veel uit hé.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=138
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 21 oktober 2011, 17:40   #13
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat zit u nog de zaniken over de NVA? Is dat niet de partij van "luister naar mijn woorden, maar kijk vooral niet naar mijn daden "? Ik vraag me af waarom deze partij en het VB eigenlijk aan politiek doen. Stop deze partijen alle twee in één zak, duw hen een Leeuwenvlag in de handen, want ze steken toch geen poot uit, en laat hen wat aan de kant schreeuwen. Daar zijn ze uitstekend in. Dat is zo ongeveer hun intrinsieke waarde.
Gewoon even de verkiezingen van 2014 afwachten , syske, zeker nu de CD&V-mestputten worden opengetrokken! Het worden schitterende tijden (op dat gebied toch, de rest zal tot dan gewoonweg beschamend triestig zijn)!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 21 oktober 2011, 17:44   #14
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Gelukkig hebben we Bwarrior nog die zich ten volle concentreert op de echt belangrijke zaken van de staatshervorming. Doe zo verder!
Later als hij groot is schrijft hij er misschien wel een doctoraat over. Want als er één ding is dat de splitsing van België zal veroorzaken, dan is dat wel het verschil in maximale snelheid tussen Vlaanderen en Wallonië. En Brussel zal natuurlijk van mening zijn dat zij mag meebeslissen over de snelheidsbeperkingen op de Vlaamse Ring rond Brussel, want anders worden de elementaire mensenrechten van de francofonie aangetast. En dan begint de burgeroorlog. Want de onaanpasbare francos blijven 120 rijden op de ring en rijden de Vlamingen van de baan die maar 100 mogen rijden, die dan op hu beurt de francos van de brug van Vilvoorde rijden.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 21 oktober 2011, 19:03   #15
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 16.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Buiten in het wilde kappen op het VB en N-VA komt er bij u ook niet veel uit hé.
Bwarriors intrinsieke waarde is zo ongeveer gelijk aan die van het Dexia aandeel, maar van dat laatste is er wel nog een sprankeltje hoop dat het ooit beter gaat.
__________________
Deze kaste van beroepspolitici die de politiek mismeestert en dan een potje gaat jammeren over antipolitiek, die kaste mandaatmaniakken, die moet weg. (Jonathan Holslag)
De gemuilkorfde is offline  
Oud 21 oktober 2011, 19:58   #16
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
De BStrijder heeft dan ook kritiek op de N-VA-kijk op het voornaamste onderdeel van de staatshervorming! Over de rest geen woord! Blijkbaar kan hij zich daarin vinden!
Blijkbaar is mijn kritiek op dit deel toch al niet onterecht.
BWarrior is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:00   #17
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 18.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Later als hij groot is schrijft hij er misschien wel een doctoraat over. Want als er één ding is dat de splitsing van België zal veroorzaken, dan is dat wel het verschil in maximale snelheid tussen Vlaanderen en Wallonië. En Brussel zal natuurlijk van mening zijn dat zij mag meebeslissen over de snelheidsbeperkingen op de Vlaamse Ring rond Brussel, want anders worden de elementaire mensenrechten van de francofonie aangetast. En dan begint de burgeroorlog. Want de onaanpasbare francos blijven 120 rijden op de ring en rijden de Vlamingen van de baan die maar 100 mogen rijden, die dan op hu beurt de francos van de brug van Vilvoorde rijden.
Nee hoor, de in ere herstelde unitaire provincie Brabant - excuseer de Brusselse Metropolitane Gemeenschap - voorkomt zulk een onheil wel.
BWarrior is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:12   #18
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Blijkbaar is mijn kritiek op dit deel toch al niet onterecht.
Er zijn andere zaken in heel die staatsmisvorming waar je je beter wat ongerust zou over maken! Gelukkig kun je de rest van de N-VA-kritiek blijkbaar wel smaken! Een hele opluchting!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:35   #19
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Wat heeft BWarrior toch met dat verkeer?

Dit is nu het n-de topic dat hij erover opent...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 21 oktober 2011, 20:39   #20
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat heeft BWarrior toch met dat verkeer?

Dit is nu het n-de topic dat hij erover opent...
Heb ik me ook al dikwijls afgevraagd! Misschien lost hij wel zelf dit raadsel op! Misschien is hij wel Flor Koninckx!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be