Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2011, 09:32   #1
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard Vlaamse technieker gediscrimineerd vanwege afkomst

Dit lijkt me een zuiver geval voor het CGKR.

Citaat:
"Hier komt geen Vlaamse technieker binnen!" Dit kreeg verwarmingsinstallateur Filip Berden uit Alken donderdag aan de telefoon te horen toen hij een afspraak regelde met een koppel uit het Waalse Wellin. Het was de spreekwoordelijke druppel na een reeks minder aangename ervaringen bij Waalse klanten.

En dan kreeg ik als uitleg dat het de schuld is van Bart De Wever. Wat heb ik met Bart De Wever te maken? Ik doe niet aan politiek. Ik ben een technieker", zegt Filip Berden. Hij is boos, en ook ontgoocheld. "Ik dacht dat België een land is. Maar in Wallonië word ik racistisch behandeld. Ik doe moeite om met alles in orde te zijn, ik probeer zo goed mogelijk Frans te spreken, ik doe mijn schoenen uit bij moslims... Luminus heeft me zelfs uitgeroepen tot meest efficiënte en klantvriendelijke technieker."
http://www.vandaag.be/binnenland/815...-te-maken.html

hier zou het CGKR toch onmiddellijk in gang moeten schieten? Als Luminus mij een technieker stuurt om iets dringend te komen herstellen en ik stuur die mens wandelen omdat het een Marokkaan blijkt te zijn, dan wordt ik toch ook vervolgd wegens discriminatie?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2011, 09:34   #2
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Dit lijkt me een zuiver geval voor het CGKR.

http://www.vandaag.be/binnenland/815...-te-maken.html

hier zou het CGKR toch onmiddellijk in gang moeten schieten? Als Luminus mij een technieker stuurt om iets dringend te komen herstellen en ik stuur die mens wandelen omdat het een Marokkaan blijkt te zijn, dan wordt ik toch ook vervolgd wegens discriminatie?
Als je in Linkebeek op straat komt en Walen uitscheldt voor ratten krijg je dit. Actie=reactie. Goed bezig, Vlaamsnationalisten.
Oud 21 oktober 2011, 09:38   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Als je in Linkebeek op straat komt en Walen uitscheldt voor ratten krijg je dit. Actie=reactie. Goed bezig, Vlaamsnationalisten.
Juist ja, het is de schuld van de Vlaamsnationalisten. Maar goed, de volgende Marrokaan die gediscrimineerd wordt kunnen we ook gewoon weer naar huis sturen hé. Als zijn landgenoten westerse vlaggen verbranden dan krijg je dit. Actie = reactie. Goed bezig, Marokkanen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2011, 09:41   #4
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Juist ja, het is de schuld van de Vlaamsnationalisten. Maar goed, de volgende Marrokaan die gediscrimineerd wordt kunnen we ook gewoon weer naar huis sturen hé. Als zijn landgenoten westerse vlaggen verbranden dan krijg je dit. Actie = reactie. Goed bezig, Marokkanen.
Bullshit, dit krijg je als je mensen marginaliseert, jullie creëren haat. Vandaar mijn avatar.
Oud 21 oktober 2011, 09:43   #5
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bullshit, dit krijg je als je mensen marginaliseert, jullie creëren haat. Vandaar mijn avatar.
hazo....
Oud 21 oktober 2011, 09:44   #6
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
in Linkebeek was het een betoging, net zoals de Indignados betogen.
Hier gaat het over een PERSOONLIJKE discriminatie van iemand omwille van zijn afkomst.

Melden aan: www.diversiteit.be
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2011, 09:46   #7
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Marginalen marginaliseren hun eigen. Door oudjes te beroven ga je geen respect kweken maar afkeer.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2011, 09:56   #8
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw avatar IS haat. Al bij nagedacht?
Oud 21 oktober 2011, 10:00   #9
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Marginalen marginaliseren hun eigen. Door oudjes te beroven ga je geen respect kweken maar afkeer.
precies door zulke uitspraken ontstaat dit

Vlamingen die zoiets zeggen moeten bij mij ook niet binnen.

klaag mij ook maar aan bij het CGKR

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 21 oktober 2011 om 10:01.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2011, 10:01   #10
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus omdat TAK wat roept, mogen de Walen discrimineren? dus mogen ze alle 2? racisme mag?
Oud 21 oktober 2011, 10:05   #11
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad

"wie haat zaait, zal geweld oogsten"

Oud 21 oktober 2011, 10:06   #12
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
precies door zulke uitspraken ontstaat dit

Vlamingen die zoiets zeggen moeten bij mij ook niet binnen.

klaag mij ook maar aan bij het CGKR
Dus volgens u moeten we respect hebben voor een bende marginalen die oudjes beroven?
Oud 21 oktober 2011, 10:09   #13
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door iedereen over dezelfde kam te scheren ook. Er zijn zelfs marginalen, autochtoon of allochtoon, die nooit een vlieg kwaad doen. Wat jij doet is criminelen, autochtoon of allochtoon, verwarren met de marginaal.
Stop aub met grote groepen normale burgers te marginaliseren om het gedrag van enkelen. Of zijn alle Belgen pedofielen, kindermoordenaars en psychopaten omdat hier een Dutroux, een Ronald Janssen, een Van Gelhuwe of pedofiele geestelijken rondlopen?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2011, 10:12   #14
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus volgens u moeten we respect hebben voor een bende marginalen die oudjes beroven?
stropop

welkom op mijn negeerlijstje

Oud 21 oktober 2011, 10:12   #15
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Door iedereen over dezelfde kam te scheren ook. Er zijn zelfs marginalen, autochtoon of allochtoon, die nooit een vlieg kwaad doen. Wat jij doet is criminelen, autochtoon of allochtoon, verwarren met de marginaal.
Stop aub met grote groepen normale burgers te marginaliseren om het gedrag van enkelen. Of zijn alle Belgen pedofielen, kindermoordenaars en psychopaten omdat hier een Dutroux, een Ronald Janssen, een Van Gelhuwe of pedofiele geestelijken rondlopen?
Zijn gewone mensen al marginalen?
Oud 21 oktober 2011, 10:14   #16
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
stropop

welkom op mijn negeerlijstje
Negeerlijsten is voor mensen die niet kunnen argumenteren. Niet iedereen wilt zich omringen met jaknikkers. Daar heb je facebook voor met hun "Vind ik leuk" knopje.
Oud 21 oktober 2011, 10:16   #17
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JIJ creeert haat, jij en niemand anders op dit forum. JIJ bent de man die een avatar hebt met een opgestoken middenvinger en een Vlaamse leeuw in brand. dat ben JIJ en niemand anders. Uzelf wegsteken achter iemand anders is zielig. JIJ doet aan haatzaaierij, JIJ en niemand anders.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2011, 10:24   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik geef de blaam aan de Franstalige politiekers en aan de Franstalige pers.

Zij roepen bestendig dat deze of gene Vlaamse politieker of Vlaamse partij 'een gevaar' zijn, op een boot gezet moeten worden ... zij kondigen bestendig af dat een groot deel van Vlaanderen fascistisch is enz. enz. (daarbij ondersteund door uitspraken als die van De Gucht met zijn mestkevers, van De Croo met zijn mentaal gehandicapten ...)

Dan moet je niet verschieten dat eenvoudige Waalse mensen daarop gaan overreageren.

(en dat alles heeft één gevolg: de kloof tussen de twee landen wordt alsmaar dieper en breder ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2011, 10:24   #19
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK dus vanaf nu mogen we alle moslims jobs weigeren.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2011, 10:25   #20
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad

"wie haat zaait, zal geweld oogsten"
dus omdat er enkele TAK-extremisten wat staat roepen, mag de gehele Vlaamse bevolking gediscrimineerd worden?

en wie gaat bepalen wie haat heeft gezaaid? tegen wie allemaal mag men nog geweld gebruiken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be