![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ben ik nu de enige die me blauw ergert aan het feit dat voor de meeste officiele meldingen, het Frans (nochtans 40% belgische bevolking) nog steeds EERST wordt vernoemd, waarna het Nederlands volgt?
Waarom vraagt men aan de telefoon steeds eerst of men Frans spreekt om dan "un" te drukken, terwijl Nederlands "twee" is? Uiteindelijk spreekt het gros van de Belgische bevolking weldegelijk NEDERLANDS en geen Français! kijk: het grondwettelijk Hof: http://www.const-court.be/redirection.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarschijnlijk niet, maar zelf stoor ik mij daar ni aan. Zemelzeikerij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() jij weet vast de reden waarom in een land waar de meerderheid Nederlandstalig is (60% Vlamingen waar Nederlands de voertaal is), men steevast officiele sites en telefoonboodschappen begint in het frans.
Zelfs BOZAR ... wat zegt google? Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gruwelijk! Das ist furchtbar! Get a life! ![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Met dank aan het Nederlandstalig onderwijs !! Vlaanderen verfranst zichzelf.
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vermits de meeste vlamingen minstens twee of drietalig zijn, hoeven we zelfs geen Nederlands meer te gebruiken! Stierenstront! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Toch niet. Houd in België een referendum over wat de eerste taal moet worden en Frans zal mogelijks als eerste uit de bus komen. Waar nagenoeg alle Franstaligen namelijk voor Frans zullen kiezen, is het niet ondenkbaar dat de Vlamingen omwille van hun verdeeldheid (een deel van de zgn. Vlaamse 'wereldburgers' zal voor het Engels gaan en een deel van de Belgitudevlamingen zal er nog steeds gedwee akkoord mee gaan dat het Frans de belangrijkste taal is) er niet in zullen slagen het Nederlands te doen winnen.
Laatst gewijzigd door SDG : 25 oktober 2011 om 14:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De volgende stap is dan dat er helemaal niet meer in het Nederlands opgenomen wordt, maar je daar aan ergeren is dan ook zemelzeikerij?
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en ten tweede stoort het me geenszins dat zulke sites of telefoonboodschappen in Frankrijk in het Frans gebeuren, in Duitsland in het Duits, in Nederland in het Nederlands of Engeland in het Engels. In België blijft de grootste bevolkingsgroep Nederlandstalig, dus lijkt het me doodnormaal dat men éérst de boodschap in het Nederlands leest of hoort, dan in het Frans en dan in het Duits. Of zou je het ook normaal vinden als je telkens tegen je huisarts moet gaan vertellen dat hij je in het Nederlands moet aanspreken en niet in het Frans? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 oktober 2011 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik leerde Frans vanaf mijn 8ste en Engels vanaf mijn 12de. Ik heb amper nog een woord Frans gesproken nadat ik was afgestudeerd. Waarom zou ik VERPLICHT als tweede taal Frans moeten spreken???? waar haal je zulke nonsens uit? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de website van Bozar open, staat die nochtans in het Frans met de taalselectie als FR-NL-EN aangeduid...
![]() |