Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 oktober 2011, 12:23   #1
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard Het BHV bedrog komt stillaan uit...

http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...17784-3136.art

Tis een feit, de wallonnes hebben ons in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!! Het nederlands in brussel sterft bij deze bijna helemaal uit.

Waar zit Beekske en Choco De Croo nu?? Dit akkoord was toch één en al een historische overwinning voor vlaanderen???

Franstalige rechters in vlaanderen is in mijn ogen het afschaffen van een ééntalig vlaanderen.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 20 oktober 2011 om 12:37.
matthias999 is offline  
Oud 20 oktober 2011, 12:30   #2
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht

Tis een feit, de wallonnes hebben onst in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!! Het nederlands in brussel sterft bij deze bijna helemaal uit.

Waar zit Beekske en Choco De Croo nu?? Dit akkoord was toch één en al een historische overwinning voor vlaanderen???
Ik neem aan dat je wel niet eens bent met het volgende uit je link:

De Orde van Vlaamse Balies (OVB) maakte gisteren het hele BHV-akkoord met de grond gelijk. Conclusie: de Vlaamse rechtzoekende is de dupe. ‘De advocatuur was geen vragende partij om te splitsen. De politici hebben die keuze gemaakt. We willen een vlottere rechtsbedeling, maar of die er zo komt, valt te betwijfelen.’
Vito is offline  
Oud 20 oktober 2011, 13:09   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

De Orde van Vlaamse Balies (OVB) maakte gisteren het hele BHV-akkoord met de grond gelijk. Conclusie: de Vlaamse rechtzoekende is de dupe. ‘De advocatuur was geen vragende partij om te splitsen. De politici hebben die keuze gemaakt. We willen een vlottere rechtsbedeling, maar of die er zo komt, valt te betwijfelen.’
De advocatuur - zo mogen we veronderstellen - wil niet in de plaats treden van het parlement in het bijzonder, of de politiek in het algemeen ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 oktober 2011, 13:19   #4
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht

Wie zegt dat ik het daar niet mee eens ben? Ik vind het communitair akkoord in het algemeen een slechte zaak voor vlaanderen. Enkel een klein deel van de bevoegdheden vind ik postief, voor de rest legt dit akkoord hoofdzakelijk kiemen voor nieuwe communitaire conflicten...

Laatst gewijzigd door matthias999 : 20 oktober 2011 om 13:19.
matthias999 is offline  
Oud 20 oktober 2011, 16:57   #5
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat ik het daar niet mee eens ben? Ik vind het communitair akkoord in het algemeen een slechte zaak voor vlaanderen. Enkel een klein deel van de bevoegdheden vind ik postief, voor de rest legt dit akkoord hoofdzakelijk kiemen voor nieuwe communitaire conflicten...
Ik durf er mijn kop op verwedden dat de communautaire conflicten nu nog maar pas zullen beginnen...
knip is offline  
Oud 20 oktober 2011, 17:14   #6
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tis een feit, de wallonnes hebben ons in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!!

Ach vriendje,

Die 20 % in Brussel is vrij hoog.

Op de Vlaamse radio is meer dan 90 % v/d muziek anderstalig. Of wil je daar de Wallones óók de schuld van geven?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 oktober 2011 om 17:14.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 20 oktober 2011, 17:17   #7
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ach vriendje,

Op de Vlaamse radio is meer dan 90 % v/d muziek anderstalig. Of wil je daar de Wallones óók de schuld van geven?
Het val mij op dat je in andere topics exact dezelfde reactie stuurt....

Laatst gewijzigd door matthias999 : 20 oktober 2011 om 17:18.
matthias999 is offline  
Oud 20 oktober 2011, 17:41   #8
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tis een feit, de wallonnes hebben ons in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!!
Wat een oververtegenwoordiging...
BWarrior is offline  
Oud 20 oktober 2011, 17:43   #9
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het val mij op dat je in andere topics exact dezelfde reactie stuurt....
Dat zijn de enigste zinnetjes dat ie in het Nederlands kan schrijven.
Ratatosk is offline  
Oud 20 oktober 2011, 18:03   #10
matthias999
Minister

Standaard

Citaat:
Het valt mij op dat je in andere topics exact dezelfde reactie stuurt....
matthias999 is offline  
Oud 20 oktober 2011, 18:12   #11
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Vooral wanneer er geld op tafel moet gelegd worden.
mkb is offline  
Oud 20 oktober 2011, 18:21   #12
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Tis een feit, de wallonnes hebben ons in zak gezet. Door die fout zal er nog maar slechts 20 % van de brusselse rechters nederlandstalig zijn!! Het nederlands in brussel sterft bij deze bijna helemaal uit.
Ongelooflijk inderdaad hoe de onderhandelaars bedrogen zijn. Alleen is de vraag, door wie zijn ze bedrogen? Het is de kabinetschef van de minister van justitie, CD&Ver De Clerck, die die foute cijfers heeft aangeleverd.
De vraag is dus vooral, is dit onkunde, of onwil?
gertc is offline  
Oud 20 oktober 2011, 18:39   #13
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
De vraag is dus vooral, is dit onkunde, of onwil?
Maakt dat verschil uit?

Is het voor U in orde dat ge in de zak wordt gezet door een malloot?
Oud 20 oktober 2011, 19:10   #14
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie het als een 'compensatie', en het is direct een mager beestje.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 20 oktober 2011, 19:17   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Franstalige rechters in vlaanderen is in mijn ogen het afschaffen van een ééntalig vlaanderen.
Och ik bekijk het zo: die Beulemansstad heeft altijd al een hekel aan ons gehad. En nog meer aan onze taal, het Nederlands. Die vijandigheid is eigenlijk véél scherper dan dat het bv. ooit in Wallonië het geval is of geweest is. En dat is voor een flink stuk te verklaren door het feit dat een zeer groot gedeelte van de francofoon Brussels publiek van Vlaamse afkomst is. Ze hebben er psychisch een behoefte aan afstand te nemen van dat Vlaamse verleden. Dat kunnen ze slechts bereiken door zich agressie en hautain op te stellen tegenover ons. "Je ne connais pas un mot de flamand" werd en wordt beschouwd als een soort erediploma.

Het beste wat Vlaanderen kan doen is zelf ook afstand nemen van die ouwe onfrisse cocotte. Daarom is het Vlinderakkoord waarin alweer meer dan een half miljard Euro, recurrent en "sans conditions préalables" aan dat nest mormels wordt toegekend een onvergeeflijke blunder vanwege de traditio's.

Ik heb mentaal Brussel-Bruxelles reeds lang afgeschreven. Wat mij betreft mag Vlaanderen onafhankelijk worden, maar dan liefst zonder "Bruxelles".
Oud 20 oktober 2011, 19:23   #16
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och ik bekijk het zo: die Beulemansstad heeft altijd al een hekel aan ons gehad. En nog meer aan onze taal, het Nederlands. Die vijandigheid is eigenlijk véél scherper dan dat het bv. ooit in Wallonië het geval is of geweest is. En dat is voor een flink stuk te verklaren door het feit dat een zeer groot gedeelte van de francofoon Brussels publiek van Vlaamse afkomst is. Ze hebben er psychisch een behoefte aan afstand te nemen van dat Vlaamse verleden. Dat kunnen ze slechts bereiken door zich agressie en hautain op te stellen tegenover ons. "Je ne connais pas un mot de flamand" werd en wordt beschouwd als een soort erediploma.

Het beste wat Vlaanderen kan doen is zelf ook afstand nemen van die ouwe onfrisse cocotte. Daarom is het Vlinderakkoord waarin alweer meer dan een half miljard Euro, recurrent en "sans conditions préalables" aan dat nest mormels wordt toegekend een onvergeeflijke blunder vanwege de traditio's.

Ik heb mentaal Brussel-Bruxelles reeds lang afgeschreven. Wat mij betreft mag Vlaanderen onafhankelijk worden, maar dan liefst zonder "Bruxelles".
dus je wilt die 70 % niet-Beulemansen in de steek laten omwille van 30 % dikke nekken?
Shadowke is offline  
Oud 20 oktober 2011, 19:30   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ach vriendje,

Manneke, uw plaat is afgezaagd, en dit brengt niets bij aan de discussie.
fonne is offline  
Oud 20 oktober 2011, 19:32   #18
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't is niet omdat 99% van de bandieten Franstalig is, dat de zaken voor de burgerlijke rechtbanken ook 99% Franstalig zijn. Voor wat betreft de arbeidsrechtbanken: het zijn nog wel altijd in grote meerderheid de Vlamingen die werken in Brussel.
fonne is offline  
Oud 20 oktober 2011, 19:33   #19
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
dus je wilt die 70 % niet-Beulemansen in de steek laten omwille van 30 % dikke nekken?
90% van de Brusselaars stemmen voor de partijen van de Beulemansen. Geen excuses zoeken, het zijn allemaal dikke nekken.
fonne is offline  
Oud 20 oktober 2011, 19:34   #20
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
90% van de Brusselaars stemmen voor de partijen van de Beulemansen. Geen excuses zoeken, het zijn allemaal dikke nekken.
die 90 % Brusselaars die op de FR stemmen maken nog geen 30 % uit van alle Brusselaars.
mijn stelling blijft dus staande.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 20 oktober 2011 om 19:35.
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be