![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...a-OCMW-s.dhtml
Wat is de ultieme vernedering ? Wanneer gaat cynisme over in misprijzen ? Net vandaag, op schaap-dag, komt de voorzitster van Fedasil in de pers pleiten voor een "geforceerde uitstroom van asielzoekers naar de OCMW's". Is dat om de brave burger uit te lachen ? Vooral deze zin getuigt van een bijtend sarcasme : Citaat:
Laatst gewijzigd door peter1962 : 6 november 2011 om 15:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
het verder onder de mat schuiven van die problemen brengt geen zoden aan de dijk zie de escalatie van de "incidenten"
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 6 november 2011 om 15:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar walg ik van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Zitten er geen vier rechtse partijen in de regering? Is Leterminator links?
Ik denk dat het vooral een boeltje is, resultaat van links rechts links rechts Overigens gaat de problematiek boven mijn petje. Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2011 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De ministers van de CD&V zijn allemaal (uitgezonderd Crembo) van het ACW.. ![]() Maar het is alleszins een feit dat alles wat met migratie te maken heeft in handen is van links (Tutterboom ... heeft na veel geruzie haar postje moeten afgeven omdat ze de zaken grondig wou aanpakken)... Maar het kan natuurlijk zijn dat ik me vergis... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 6 november 2011 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
" daaat niet hé, onze bevolking kan het niet aan, en ons spaarboekje van Dexia nog veel minder ..."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De kans dat ik mij vergis vanop afstand is wellicht groter Laatst gewijzigd door eno2 : 6 november 2011 om 22:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb altijd gehoord dat het een aanhangsel van de SP is... ![]() En heel de migratie problematiek is in handen van de SP en de CDH... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat heeft niets met rechts of links te maken. Wel met verantwoordelijheid opnemen, of net niet. De praktijk om bv illegalen te laten lopen met een briefje dat ze binnen de vijf dagen het grondgebied moeten verlaten bestaat al tientallen jaren, van toen we nog in de CVP staat leefden.
Uitgeprocedeerde asielzoekers, en gewoon illegalen ook effectief oppakken en uitwijzen is iets waar het beleid bij ons echt bang van is. En zonder efficient terugkeerbeleid, vrijwillig en onvrijwillig, is elk beleid zinloos. Centrum rechtse partijen hebben er altijd lippendienst aan bewezen, maar ook in de coalities waarin zij de eerste viool speelden is er nooit op grote schaal uitgewezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Mensen in afwachting van een beslissing zomaar laten lopen is onzinnig en komt de-facto neer op het je erbij neerleggen dat die NOOIT meer zullen weggaan, erkenning of niet. Als je ze dan nog officieel naar kleine dorpen stuurt dan zal het alleen nog maar moeilijker worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beetje menselijke oplossingen zoeken hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En de cd&v ministers zij de allerlaatste die hun vingers gaan verbranden aan een ministerportefeuille die daar mee te maken heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat het ook anders kon, heeft Duitsland bewezen in de zeventiger jaren. 350.000 Joegoslaven mochten toen van Duitsland de tekorten van werkkrachten in de bouwsector komen opvullen. Met een contract dat als ze werkloos werden, ze onmiddellijk moesten terugkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ze slaan hier van alles door elkaar. Het gaat over asielzoekers met internationale rechten, niet over import van goedkope arbeidskrachten of economische vluchtelingen.
|
![]() |
![]() |