Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2011, 10:01   #1
Beno
Burger

Beno's schermafbeelding

Standaard Waarom verliet BDW het front en liet hij de Vlamingen alleen verder strijden?

Wij, Vlamingen, vragen ons af waarom BDW van de onderhandelingstafel wegliep en de Vlaamse samenwerking doorbrak, zodat we als een minderheid achterbleven in de strijd. Hij verliet het battlefield en verweet achteraf de strijdende meerderheid van ons Vlamingen, die wel volhielden. Ookal verloren ook zij hoop en perspectief tijdens dit gevecht.

Het woord volksverrader zou ik niet in de mond nemen, maar hij is wel de enige die het strijdtoneel wegliet en ons allen in de steek liet met de uitvlucht: als er geen perspectief is op de hele overwinning tijdens de strijd, vecht dan maar alleen zonder mij.

Achteraf met het verhaaltje afkomen dat de meerderheid van de Vlamingen hem niet aan het front wilde omdat hij te traag was en niet echt moeite deed of niet echt sportief over kwam (hoe zou het komen?) dat is natuurlijk een platbroekverhaaltje, om de eigen lafheid mee te maskeren.

Had BDW aan tafel blijven zitten met de Vlamingen en niet gaan lopen omdat het niet perfect volgens zijn partijprogramma verliep, hadden we meer kunnen binnenhalen.

De volksverrader.

Vergelijk het met een oorlog, waarbij een platbroek onder het mom van 'geen perspectief tijdens het strijden' het opgeeft, de rest in de steek laat en achteraf kritiek heeft omdat ze te weinig op de vijand hebben veroverd.

Wie aan het front bleef en niet terugtrok, die verdienen de medailles. Ookal leek alle hoop verloren.

BDW beschimpt dus een meerderheid van Vlamingen die wel aan het front bleven en iets naar huis brachten. Hij verwijt hen vol zelfzekerheid en schijbare strijdlust dat het te weinig is, terwijl hij zelf zelfs geen moeite deed om er mee voor te strijden.

Groot bakkes achteraf, zoals we dat zeggen.

Gaan lopen en de meerderheid Vlamingen die wel hun strepen verdienen in de steek laten waar het er echt toe doet (aan de onderhandelingstafel, aan het front, daar waar de strijd zich afspeelt) en dan nog het lef hebben kritiek te hebben achteraf en doen alsof je spreekt voor de Vlamingen die thuisbleven en meer verwachten van hun soldaten.

Wie het strijdtoneel verlaat en vanop de zijlijn roept hoe slecht de strijders het wel niet doen, is in mijn ogen laf en eerder een loser. Iemand met een grote mond die als het er op aan komt om samen te strijden het strijdtoneel zal ontvluchten onder het mom van 'dat het strijden de moeite niet waard is voor wat we zullen winnen'. De lafaard.

Wie niet meedoet en aan de kant roept en ons eigen soldaten verwijten maakt tijdens en na die strijd omdat ze niet genoeg binnenhalen, is niet echt een Vlaming die naam waardig. Medailles verdienen zij die aan het front (de onderhandelingstafel) zaten en toch iets binnenhaalden. De platbroek die halverwege het strijdtoneel verliet verdient pek met veren.

BDW je bent mijn stem niet meer waard.

Laatst gewijzigd door Beno : 18 oktober 2011 om 10:13.
Beno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 10:13   #2
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beno Bekijk bericht
Wij, Vlamingen, vragen ons af waarom BDW van de onderhandelingstafel wegliep en de Vlaamse samenwerking doorbrak, zodat we als een minderheid achterbleven in de strijd. Hij verliet het battlefield en verweet achteraf de strijdende meerderheid van ons Vlamingen, die wel volhielden. Ookal verloren ook zij hoop en perspectief tijdens dit gevecht.

Het woord volksverrader zou ik niet in de mond nemen, maar hij is wel de enige die het strijdtoneel wegliet en ons allen in de steek liet met de uitvlucht: als er geen perspectief is op de hele overwinning tijdens de strijd, vecht dan maar alleen zonder mij.

Achteraf met het verhaaltje afkomen dat de meerderheid van de Vlamingen hem niet aan het front wilde omdat hij te traag was en niet echt moeite deed of niet echt sportief over kwam (hoe zou het komen?) dat is natuurlijk een platbroekverhaaltje, om de eigen lafheid mee te maskeren.

Had BDW aan tafel blijven zitten met de Vlamingen en niet gaan lopen omdat het niet perfect volgens zijn partijprogramma verliep, hadden we meer kunnen binnenhalen.

De volksverrader.

Vergelijk het met een oorlog, waarbij een platbroek onder het mom van 'geen perspectief tijdens het strijden' het opgeeft, de rest in de steek laat en achteraf kritiek heeft omdat ze te weinig op de vijand hebben veroverd.

Wie aan het front bleef en niet terugtrok, die verdienen de medailles. Ookal leek alle hoop verloren.

BDW beschimpt dus een meerderheid van Vlamingen die wel aan het front bleven en iets naar huis brachten omdat het te weinig is, terwijl hij zelf zelfs geen moeite deed om er mee voor te strijden.

Groot bakkes achteraf, zoals we dat zeggen.

Gaan lopen en de meerderheid Vlamingen die wel hun strepen verdienen in de steek laten waar het er echt toe doet (aan de onderhandelingstafel, aan het front, daar waar de strijd zich afspeelt) en dan nog het lef hebben kritiek te hebben achteraf en doen alsof je spreekt voor de Vlamingen die thuisbleven en meer verwachten van hun soldaten.

Wie het strijdtoneel verlaat en vanop de zijlijn roept hoe slecht de strijders het wel niet doen, is in mijn ogen laf en eerder een loser. Iemand met een grote mond die als het er op aan komt om samen te strijden het strijdtoneel zal ontvluchten onder het mom van 'dat het strijden de moeite niet waard is voor wat we zullen winnen'. De lafaard.

Wie niet meedoet en aan de kant roept en ons eigen soldaten verwijten maakt tijdens en na die strijd omdat ze niet genoeg binnenhalen, is niet echt een Vlaming die naam waardig. Medailles verdienen zij die aan het front (de onderhandelingstafel) zaten en toch iets binnenhaalden. De platbroek die halverwege het strijdtoneel verliet verdient pek met veren.

Mooie tekst, ik hoop dat er meer mensen zo over denken.
Oud 18 oktober 2011, 10:17   #3
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(......)

System?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 10:18   #4
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
System?
zou kunnen, maar er zijn geen verwijzingen naar frituren of van de zogezegde scheldwoorden.
Oud 18 oktober 2011, 10:19   #5
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Beno:
Het woord volksverrader zou ik niet in de mond nemen

Citaat:
Beno:
De volksverrader.
Veelbelovende eerste bericht
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 10:19   #6
fransV
Gouverneur

Standaard

Ge hebt BDW gemist bij de onderhandelingen zo te lezen ?
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 10:20   #7
Stu
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Wij, Vlamingen . . .
Spreek voor uwzelf, de rest van je post lees ik zelfs niet.
Stu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 10:21   #8
fransV
Gouverneur

Standaard

Had BDW bereid geweest te onderhandelen dan hadden de Walen het afgebold (samen met SPA en groen!)
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 10:22   #9
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge verwart de oorlog met de collaboratie
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 10:25   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
System?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
zou kunnen, maar er zijn geen verwijzingen naar frituren of van de zogezegde scheldwoorden.
Citaat:
niet echt sportief over kwam (hoe zou het komen?)
Oud 18 oktober 2011, 10:25   #11
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Had BDW bereid geweest te onderhandelen dan hadden de Walen het afgebold (samen met SPA en groen!)
Dat kan je niet weten...
Oud 18 oktober 2011, 10:26   #12
Beno
Burger

Beno's schermafbeelding

Standaard

ja Tomm, ik hoop het ook.
Van Maerlant, dat begrijp ik niet.
Oud 18 oktober 2011, 10:29   #13
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Het is altijd een deel stratego spelen bij zulke onderhandelingen.

toen PDW zijn nota niet door EDR werd aanvaard, gingen alle franstaligen partijen eensgezind achter EDR staan.

Toen VDL zijn nota niet door Beke werd aanvaard, ging BDW achter hem staan, alhoewel hij het mits aanpassingen wèl aanvaardbaar vond.

Toen BDW de nota van EDR niet als onderhandelingsbasis aanvaardde, lieten de slijmballen en volksverraders BDW in de kou staan, en schaarden ze zich gezamenlijk achter EDR.

Meer valt er niet over te vertellen.

Vandaar dat de vlaamse verraders nu constant proberen de zwarte piet naar BDW te schuiven.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 10:31   #14
Beno
Burger

Beno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
Ge hebt BDW gemist bij de onderhandelingen zo te lezen ?
Inderdaad, de Vlamingen hebben hem gemist. Nu moet ik toegeven dat ik hem liever niet aan die tafel had. Want NVA is niet meer echt mijn ding.
Maar wij, die ooit voor hem stemden en hoopten dat hij mee zou strijden om zijn ideeën mee te onderhandelen met de andere verkozen partijen, zoals dat in een democratie past, verlaat het toneel midden de strijd.

Uiteraard krijgen dan alle andere democratisch verkozen partijen vrij spel en heeft NVA zichzelf monddood gemaakt, daar waar de bevoegdheden te verdienen vielen.

De NVA kan niets meer van haar programma aangeven, kan geen invloed meer uitoefenen op wat onderhandeld wordt. Omdat ze de democratische tafel verliet.
Ze verraadde haar kiezers en deed niet meer mee aan het democratische spel van geven en nemen, samen met alle andere verkozen partijen des volks.

Ze bedriegt de kiezer. Maar ze zijn wel zo slim om het uit te leggen aan u, fransV, en velen die voor hen kozen, dat het geen eerloze aftocht was. Dat ze zelfs uw stem verdienen.

Intussen hebben de anderen wel hun ideeën kunnen uitwisselen en iets in elkaar gebokst waar zij vrede mee kunnen nemen. Waar iets van hun programma inzit.

Achteraf komen wenen (NVA) dat wat in hun programma staat niet aan bod kwam, is vijgen na pasen. Indien ze sportiever waren geweest en mee aan tafel hadden gezeten hadden ook zij - mits geven en nemen - wat hun programma voorstaat - kunnen onderhandelen.

Zo is het leven: wie alles of niets wil en enkel daarom wil strijden, zal uiteindelijk krijgen wat ie wil: ofwel alles, ofwel niets.
Wel, dankzij de Wever en consoorten, heeft al wie voor zijn partij gestemd heeft nu niets.

Laatst gewijzigd door Beno : 18 oktober 2011 om 10:36.
Oud 18 oktober 2011, 10:36   #15
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Achteraf komen wenen (NVA) dat wat in hun programma staat niet aan bod kwam, is vijgen na pasen. Indien ze sportiever waren geweest en mee aan tafel hadden gezeten hadden ook zij - mits geven en nemen - wat hun programma voorstaat - kunnen onderhandelen.
Als Di Rupo (non) en Beke (neen aan VDL) sportiever hadden geweest, dan had BDW ook aan tafel gezeten.

Blijkbaar is strategisch denken ook niet uw sterkste kant en volg je gewoon de schaamlapjes van CDV
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 10:38   #16
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Ik, Vlaming, ben ook heel teleurgesteld in Bart De Wever. Waarom heb ik voor deze man gestemd als die toch alleen maar aan de kant gaat staan?

Intriest is dat.

En wat mij nog meer stoort is het huidige revanchisme van de N-VA waarbij ze alles zouden doen om het land failliet te krijgen. Bad loosers !
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2011, 10:39   #17
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Van Maerlant, dat begrijp ik niet.

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
Oud 18 oktober 2011, 10:42   #18
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
ok, sterke aanwijzingen.

en zeggen dat hij vroeger nog deftige zaken kon zeggen.
Oud 18 oktober 2011, 10:47   #19
van Maerlant

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ok, sterke aanwijzingen.

en zeggen dat hij vroeger nog deftige zaken kon zeggen.
Mijn detector staat wel op scherp, moet ik zeggen.

Ofwel is system gewoon niet het scherpste mes in de la.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 18 oktober 2011 om 10:48.
Oud 18 oktober 2011, 10:52   #20
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Waarom werden de onderhandelingen niet begonnen op basis van een tekst opgesteld door de grootste partij van België?
leuri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be