![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps ...
http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb Eerlijke antwoorden gewenst: wie had dat verwacht ? Mijn eerlijk antwoord: ik niet. Ik ben aangenaam verrast. voor mocht de link niet werken: titel: Aanschuiven voor handtekening Bart De Wever op Boekenbeurs Bart De Wever: 'Ik ben Justin Bieber niet' paar zinnen: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Dat is zo met alle politici: jongeren kennen ze van de tv en verder niets.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Er waren er ook veel die gewoon hetzelfde stemden als de mama en de papa zonder daar verder bij na te denken. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jongeren horen het omgekeerde te stemmen als hun papa en hun mama ....
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() "Enig idee waarom u zo populair bent bij kinderen? 'De kleintjes verzamelen graag handtekeningen. Ze wisten niet eens goed wie ik was. Maar ze kijken met hun ouders mee naar televisie, je moet ze ook niet onderschatten.' "
Och ja, een kinderhand is gauw gevuld. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoeveel handtekeningen heeft de voorzitter van de BUB uitgedeeld mss?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door mkb : 7 november 2011 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Ik wil het B.U.B.-boek kopen wanneer het gedrukt is. Ze zeggen mij dat dat in 2012 zal zijn. De digitale versie heb ik al deels gelezen en ik vind het superknap geschreven. Zelfs flaminganten kunnen er iets aan hebben, ook al gaan ze sommige passages misschien niet leuk vinden.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() In mijn klas in de middelbare school was de meerderheid voorstander van N-VA, ondanks al die reclame voor Groen! en Sp.a.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb mijn kinderen nooit aangepord om, zoals ik, NVA te stemmen. Toch doen ze het, naar hun zeggen.
Mijn ouders waren ook Vlaams nationalisten. De appel en de boom, wellicht ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Bij mij hetzelfde. Maar als ik vraag waarom, zeggen ze "Omdat ze de Waalse onderdrukking willen stopzetten!!". Is het correct wat ze zeggen of hebben ze het mis?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat waait wel over tegen dat er een volgende politicus op tv komt, denk ik. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ook den dienen zal op een dag als het Vlaams Blok terechtkomen, net als S.Pa, CD&V en andere partijen die al die jaren nog stand hielden. Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 7 november 2011 om 21:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Op het laatste, zo tegen 2007, was iedereen blijkbaar zot van Leterme ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En of N-VA zo snel gaat terugvallen als het VB, dat weet ik nog niet. Er zal altijd een markt zijn voor Vlaamsgezinde kiezers, en ik zie niet snel stemmen terugvloeien naar het VB. Of er zou al (eindelijk) een linkse Vlaamse partij moeten komen. Dan zie ik de N-VA wel terugvallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niet omdat onze jongeren sociaal achteruitgaan en meer voorgekauwde info en opvoedingen krijgen van zowel ouders als media dat ze daarom compleet dom zijn en van niets niets afweten. Wat jongeren zien is eindelijk nog eens een voorbeeld van iemand die aan zijn principes en beloftes vasthoud zowel als mens als politicus en dat is een zeldzaamheid geworden en ja dat staat blijkbaar dan bij hun op even grote voet als eender welk ander "idool" uit welke richting dan ook. Dat vind ik een van de best positieve ontwikkelingen van de voorbije 5 jaar. Nu nog hopen dat er op lange termijn ook iets in die richting door veranderd.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het gezond verstand zegt mij ook dat het voornamelijk de jongeren uit onze maatschappij zijn die N-VA stemmen. Ouderen blijven dan weer bij de traditionele partijen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 8 november 2011 om 11:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Moet ik het nu grappig vinden dat heel wat van die onwetende leerlingen later zelf geen werk zullen hebben? Ach nee, want ze zijn onwetend.
![]() |