Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 november 2011, 21:08   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Is het Weverke wel populair bij jongeren ???

Oeps ...

http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Eerlijke antwoorden gewenst: wie had dat verwacht ?

Mijn eerlijk antwoord: ik niet. Ik ben aangenaam verrast.

voor mocht de link niet werken:

titel: Aanschuiven voor handtekening Bart De Wever op Boekenbeurs
Bart De Wever: 'Ik ben Justin Bieber niet'

paar zinnen:

Citaat:
ANTWERPEN - Jonge meisjes die speciaal voor hem naar de Boekenbeurs kwamen, fans die tekeningen voor hem meebrachten: N-VA-voorzitter Bart De Wever leek gisteren wel een tieneridool. Zijn signeersessie liep door de grote opkomst een halfuur uit, en dan nog waren er mensen die zonder handtekening naar huis moesten.

Op de Boekenbeurs komen niet alleen échte auteurs en BV's signeren. Ook politici doen stilaan hun intrede. Gisteren was het de beurt aan N-VA-voorzitter Bart De Wever om handtekeningen uit te delen aan zijn fans. En dat De Wever populair is, bleek nog maar eens. Eerst moest hij nog een interview afwerken voor een volle zaal, daarna volgde een uitgebreide handtekeningsessie die een halfuur uitliep. Meer dan tweehonderd mensen schoven aan met Werkbare waarden, het nieuwe boek van Bart De Wever, een bundeling van de essays en columns die hij schreef voor de krant De Standaard.

Van heel Vlaanderen kwamen mensen, onder wie opvallend veel jongeren en kinderen, langs om De Wever te zien én om met hem op de foto te gaan. Ruben De Cock (13) uit Dendermonde gaf de politicus zelfs een cartoon cadeau. 'Hij was er blij mee', zegt Ruben. 'Hij zei dat ik talent had. Ik vind Bart De Wever een goede politicus, hij blijft achter zijn idealen staan. Ik wilde sowieso naar de Boekenbeurs, maar omdat hij hier was, ben ik speciaal met mijn papa vandaag gekomen.'

Liesbet uit Kalmthout en Sarah uit Sint-Niklaas (beiden 17) zakten speciaal naar Antwerpen af voor Bart De Wever. 'Het is leuk om hem eens in het echt te zien. We staan achter hem omdat hij opkomt voor de Vlamingen. Zijn humor weten we ook erg te appreciëren.'

Bernard Michiels maakte ter plekke een cartoon van De Wever. Een praatje maken met de politicus ging niet omdat Bernard doof is, maar hij had wel begrepen dat De Wever de cartoon mooi vond.

Tanja en Hein uit het West-Vlaamse Avelgem zijn grote fans van Bart De Wever. 'We waren deze ochtend ook al aanwezig tijdens een interview dat hij gaf voor de radio en hij had ons herkend. We vinden het erg aangenaam om naar hem te luisteren. Nu met hem spreken, was moeilijk omdat het zo druk is.'

Niet vermoeiend

Het was de tweede keer dat De Wever op de Boekenbeurs handtekening kwam uitdelen. De eerste keer was in 2008, toen hij Het kostbare weefsel kwam promoten. 'Het verschil met drie jaar geleden is dat ik nu de indruk had dat ik de hele dag had kunnen blijven tekenen. Er was veel volk, maar je moet dat niet overdrijven. Het waren geen hysterische toestanden, ik ben Justin Bieber niet. In ieder geval blijf ik mezelf. Ik weet dat iedereen die succes heeft dat zegt, maar het is ook gewoon zo.'

Of hij het niet vermoeiend vond, anderhalf uur handtekeningen uitdelen? 'Wat is daar nu vermoeiend aan? Ik ga graag met mensen om. Ik ben heel toegankelijk, ook voor kritische mensen. Er is vandaag iemand drie keer aan mijn tafel geweest. Ze genoot er duidelijk van om haar verhaal te doen tegen iemand die ze kent van televisie. Ze vertelde me hoe het met haar ging en met haar kinderen.'

Enig idee waarom u zo populair bent bij kinderen? 'De kleintjes verzamelen graag handtekeningen. Ze wisten niet eens goed wie ik was. Maar ze kijken met hun ouders mee naar televisie, je moet ze ook niet onderschatten.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 21:24   #2
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Dat is zo met alle politici: jongeren kennen ze van de tv en verder niets.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 22:09   #3
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Eerlijke antwoorden gewenst: wie had dat verwacht ?
Ik wel. Ten tijde van de verkiezingen was De Wever/N-VA toch populair onder mijn vrienden, vooral diegene die de politiek wat volgde. De SP.a/Groen/Blok waren doorgaans de keuze van de niet-geinterreseerden.

Er waren er ook veel die gewoon hetzelfde stemden als de mama en de papa zonder daar verder bij na te denken.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2011, 22:21   #4
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Ik wel. Ten tijde van de verkiezingen was De Wever/N-VA toch populair onder mijn vrienden, vooral diegene die de politiek wat volgde. De SP.a/Groen/Blok waren doorgaans de keuze van de niet-geinterreseerden.

Er waren er ook veel die gewoon hetzelfde stemden als de mama en de papa zonder daar verder bij na te denken.
Nu begin ik te panikeren; nu gaat de wereld echt om zeep, of staat hij tenminste op zijn kop.

Jongeren horen het omgekeerde te stemmen als hun papa en hun mama ....

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 11:19   #5
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu begin ik te panikeren; nu gaat de wereld echt om zeep, of staat hij tenminste op zijn kop.

Jongeren horen het omgekeerde te stemmen als hun papa en hun mama ....
het is nochtans zo. Veel volk dat ik ken stemt op wat hun ouders stemmen.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 12:06   #6
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

"Enig idee waarom u zo populair bent bij kinderen? 'De kleintjes verzamelen graag handtekeningen. Ze wisten niet eens goed wie ik was. Maar ze kijken met hun ouders mee naar televisie, je moet ze ook niet onderschatten.' "

Och ja, een kinderhand is gauw gevuld.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 16:49   #7
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel handtekeningen heeft de voorzitter van de BUB uitgedeeld mss?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 17:15   #8
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Hoeveel handtekeningen heeft de voorzitter van de BUB uitgedeeld mss?
Het BUB boek is blijkbaar enkel digitaal verkrijgbaar. Alle Belgische uitgeverijen zijn blijkbaar onder controle van de Vlaams-nationalistische illuminati die zich met man en macht verzetten tegen de publicatie van het Nieuwe Belgische Testament.

Laatst gewijzigd door mkb : 7 november 2011 om 17:17.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 17:27   #9
De Brabander
Minister-President

Standaard

Ik wil het B.U.B.-boek kopen wanneer het gedrukt is. Ze zeggen mij dat dat in 2012 zal zijn. De digitale versie heb ik al deels gelezen en ik vind het superknap geschreven. Zelfs flaminganten kunnen er iets aan hebben, ook al gaan ze sommige passages misschien niet leuk vinden.
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 20:52   #10
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik wil het B.U.B.-boek kopen wanneer het gedrukt is. Ze zeggen mij dat dat in 2012 zal zijn. De digitale versie heb ik al deels gelezen en ik vind het superknap geschreven. Zelfs flaminganten kunnen er iets aan hebben, ook al gaan ze sommige passages misschien niet leuk vinden.
Voor 2 man en een paardenkop drukken ze geen boeken.
Oud 7 november 2011, 21:18   #11
Albrecht
Banneling

Standaard

In mijn klas in de middelbare school was de meerderheid voorstander van N-VA, ondanks al die reclame voor Groen! en Sp.a.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 21:18   #12
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Ik heb mijn kinderen nooit aangepord om, zoals ik, NVA te stemmen. Toch doen ze het, naar hun zeggen.
Mijn ouders waren ook Vlaams nationalisten. De appel en de boom, wellicht ?
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 21:42   #13
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
In mijn klas in de middelbare school was de meerderheid voorstander van N-VA, ondanks al die reclame voor Groen! en Sp.a.
Bij mij hetzelfde. Maar als ik vraag waarom, zeggen ze "Omdat ze de Waalse onderdrukking willen stopzetten!!". Is het correct wat ze zeggen of hebben ze het mis?
Oud 7 november 2011, 21:44   #14
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Bij mij hetzelfde. Maar als ik vraag waarom, zeggen ze "Omdat ze de Waalse onderdrukking willen stopzetten!!". Is het correct wat ze zeggen of hebben ze het mis?
Bij mijn klas was het "omdat de Walen maar eens moeten gaan werken!".

Dat waait wel over tegen dat er een volgende politicus op tv komt, denk ik.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 21:52   #15
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:

Rise and Fall of De Wever

Ook den dienen zal op een dag als het Vlaams Blok terechtkomen, net als S.Pa, CD&V en andere partijen die al die jaren nog stand hielden.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 7 november 2011 om 21:53.
Oud 7 november 2011, 22:27   #16
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In mijn tijd was dat nog het Vlaams Blok of AGALEV (zo rond 2003 - 13 jaar). Ik was de enige die N-VA verkoos

Op het laatste, zo tegen 2007, was iedereen blijkbaar zot van Leterme
Oud 7 november 2011, 22:30   #17
bgf324
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rise and Fall of De Wever

Ook den dienen zal op een dag als het Vlaams Blok terechtkomen, net als S.Pa, CD&V en andere partijen die al die jaren nog stand hielden.
Het verschil is dat de klassieke partijen nog een vaste achterban hebben (vakbonden enzo).

En of N-VA zo snel gaat terugvallen als het VB, dat weet ik nog niet. Er zal altijd een markt zijn voor Vlaamsgezinde kiezers, en ik zie niet snel stemmen terugvloeien naar het VB.

Of er zou al (eindelijk) een linkse Vlaamse partij moeten komen. Dan zie ik de N-VA wel terugvallen.
Oud 7 november 2011, 23:37   #18
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is zo met alle politici: jongeren kennen ze van de tv en verder niets.
Hmm ik zou toch hard oppassen met zulke uitspraak:
Niet omdat onze jongeren sociaal achteruitgaan en meer voorgekauwde info en opvoedingen krijgen van zowel ouders als media dat ze daarom compleet dom zijn en van niets niets afweten.
Wat jongeren zien is eindelijk nog eens een voorbeeld van iemand die aan zijn principes en beloftes vasthoud zowel als mens als politicus en dat is een zeldzaamheid geworden en ja dat staat blijkbaar dan bij hun op even grote voet als eender welk ander "idool" uit welke richting dan ook. Dat vind ik een van de best positieve ontwikkelingen van de voorbije 5 jaar. Nu nog hopen dat er op lange termijn ook iets in die richting door veranderd.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2011, 11:09   #19
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
In mijn tijd was dat nog het Vlaams Blok of AGALEV (zo rond 2003 - 13 jaar). Ik was de enige die N-VA verkoos

Op het laatste, zo tegen 2007, was iedereen blijkbaar zot van Leterme
In de aanloop naar de verkiezingen was Leterme dan ook uitgesproken Vlaams. Vlaamsgezindheid scoort nu eenmaal. Dat verklaart ook het huidige succes van BDW en zolang hij er ook naar handelt zal dat zo blijven, tot spijt van wie het benijdt.

En het gezond verstand zegt mij ook dat het voornamelijk de jongeren uit onze maatschappij zijn die N-VA stemmen. Ouderen blijven dan weer bij de traditionele partijen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 8 november 2011 om 11:09.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2011, 19:18   #20
De Brabander
Minister-President

Standaard

Citaat:

In nazi-Duitsland zeiden ze iets gelijkaardigs over de Joden.

Moet ik het nu grappig vinden dat heel wat van die onwetende leerlingen later zelf geen werk zullen hebben? Ach nee, want ze zijn onwetend.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be