Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 november 2011, 19:44   #1
artisjok
Banneling

Standaard Intelligente drugsgebruikers

Uit een wetenschappelijk onderzoek blijkt dat een hoog IQ op jonge leeftijd de kans op drugs gebruiken op latere leeftijd verhoogt.
Intelligente drugsgebruikers
Een hoog IQ op jonge leeftijd verhoogt de kans op drugsgebruik op latere leeftijd. Slimme vrouwen gebruiken zelfs twee keer zo vaak drugs. Misschien voor de kick, misschien ook om de eisen van de moderne samenleving het hoofd te bieden.
....
De vraag is natuurlijk: hoe kan het dat intelligente mensen vaker drugs gebruiken? Het zou kunnen dat intelligente mensen meer op zoek gaan naar nieuwe ervaringen en hun brein graag uitdagen met nieuwigheden. Eerder onderzoek wijst daar ook op, schrijven de onderzoekers. Ook is bekend dat slimme kinderen makkelijk verveeld raken en soms gebukt gaan onder hun ‘anders zijn’. Om daarmee om te gaan, zouden ze hun toevlucht kunnen nemen tot drugs.

Toch zijn de resultaten opvallend, omdat een hoge intelligentie tijdens de jeugd meestal leidt tot een gezondere levensstijl tijdens de volwassenheid. Een mogelijke verklaring is misschien te vinden in het laatste nummer van Behavioral and Brain Sciences. Daarin schrijven de psychologen Christian Müller en Günter Schumann dat de meeste drugsgebruikers geen verslaafden zijn, en dat ook nooit zullen worden. Ze beargumenteren vervolgens dat drugs mensen in staat stellen om hun geestelijke toestand doelgericht te veranderen, wat mogelijk een aanpassing zou kunnen zijn aan de moderne levensstijl.
http://www.wetenschap24.nl/nieuws/ar...e=Intelligente

Opgepast, er wordt nergens beweert dat je van druggebruik intelligenter wordt.

Het onderzoek doorbreekt wel het stigma over drugsgebruik(ers) dat bij velen leeft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 19:49   #2
eno2
Banneling

Standaard

Het is wel bekend, al sinds Socrates, dat intelligente mensen de stomste dingen doen, omdat hun stommiteiten hetzelfde niveau halen van hun intelligentie. Veel dommeriken zijn niet slim genoeg om drugs te gaan gebruiken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 19:50   #3
Mam
Banneling

Standaard

Ik zou dat onderzoek precies toch wel met een korreltje zout innemen. Voor je het weet, worden uw kinderen junks omdat jij dacht dat ze hun brein uitdaagden.

Er is ook niets intelligents of sexy aan drugsverslaafden.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 19:52   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Jaja, je bent intelligent (aan TS gericht).

Laatst gewijzigd door Mitgard : 19 november 2011 om 19:53.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 19:54   #5
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Het is wel bekend, al sinds Socrates, dat intelligente mensen de stomste dingen doen, omdat hun stommiteiten hetzelfde niveau halen van hun intelligentie. Veel dommeriken zijn niet slim genoeg om drugs te gaan gebruiken.
De Boccaccio liep vol met filosofen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 20:04   #6
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af of die mensen met een hoog IQ hun hoog IQ blijven behouden één keer ze een junkie zijn.

IQ geeft trouwens slechts een klein onderdeel van de algehele intelligentie van iemand weer.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 20:10   #7
freelancer
Banneling

Standaard

Een waarheid als een koe schijnt te zijn dat linkse koeien blijven loeien...

(seffens Bron? Link? )
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 20:17   #8
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Ik zou dat onderzoek precies toch wel met een korreltje zout innemen. Voor je het weet, worden uw kinderen junks omdat jij dacht dat ze hun brein uitdaagden.

Er is ook niets intelligents of sexy aan drugsverslaafden.
Ik heb de indruk dat je iets gemist hebt :
Een hoog IQ op jonge leeftijd verhoogt de kans op drugsgebruik op latere leeftijd.
Ik denk dat er tegenwoordig een consensus is, dat drugs (inclusief alcohol) uit den boze is voor kinderen.
De hersenen van kinderen zijn immers nog in ontwikkeling.

Er is inderdaad niets intelligents of sexy aan verslaafden. Het gaat hier over drugsgebruikers.

Dit artikel doorbreekt het stigma wie drugs gebruikt en waarom drugs gebruikt worden. Voor zover dat stigma niet te hardnekkig vastgeroest is.
Oud 19 november 2011, 20:28   #9
freelancer
Banneling

Standaard

Drugs zullen eerst ons landje redden... Daarna Europa en uiteindelijk heel de wereld...

Tutter U rijk...
Oud 19 november 2011, 20:36   #10
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb de indruk dat je iets gemist hebt :
Een hoog IQ op jonge leeftijd verhoogt de kans op drugsgebruik op latere leeftijd.
Ik denk dat er tegenwoordig een consensus is, dat drugs (inclusief alcohol) uit den boze is voor kinderen.
De hersenen van kinderen zijn immers nog in ontwikkeling.

Er is inderdaad niets intelligents of sexy aan verslaafden. Het gaat hier over drugsgebruikers.

Dit artikel doorbreekt het stigma wie drugs gebruikt en waarom drugs gebruikt worden. Voor zover dat stigma niet te hardnekkig vastgeroest is.
Jaja maar "Mam" heeft wss kindjes en dan moet ze zo wel interpreteren! Dat is zeer verantwoord!

Laatst gewijzigd door Bhairav : 19 november 2011 om 20:37.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 20:49   #11
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Jaja maar "Mam" heeft wss kindjes en dan moet ze zo wel interpreteren! Dat is zeer verantwoord!
Ik heb geen enkel reden om er niet op te vertrouwen dat mam redelijk, vatbaar voor rede is, en jarenlange voorgekauwde stigma niet kan en wil in twijfel trekken.

Bij andere forummers het ik alle reden om te betwijfelen of ze vatbaar zijn voor rede en de stigma kunnen en willen in twijfel trekken.
Oud 19 november 2011, 21:02   #12
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkel reden om er niet op te vertrouwen dat mam redelijk, vatbaar voor rede is, en jarenlange voorgekauwde stigma niet kan en wil in twijfel trekken.

Bij andere forummers het ik alle reden om te betwijfelen of ze vatbaar zijn voor rede en de stigma kunnen en willen in twijfel trekken.

Eens wedden dat er enorm veel forummers zijn die alle reden hebben om te twijfelen of U vatbaar bent voor rede...
Oud 19 november 2011, 21:12   #13
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht

Eens wedden dat er enorm veel forummers zijn die alle reden hebben om te twijfelen of U vatbaar bent voor rede...
Beste freelancer, als jij ooit eens een redelijk argument aanhaalt, waarvoor ik niet vatbaar zou zijn, dan mag je me dat op dat moment, met concrete uitleg vertellen.

In afwachting dat jij hier een redelijk argument weet aan te halen, of on topic iets zou te vertellen hebben; verzoek ik je om onder K&K wat verder te spelen.
Oud 19 november 2011, 21:14   #14
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste freelancer, als jij ooit eens een redelijk argument aanhaalt, waarvoor ik niet vatbaar zou zijn, dan mag je me dat op dat moment, met concrete uitleg vertellen.

In afwachting dat jij hier een redelijk argument weet aan te halen, of on topic iets zou te vertellen hebben; verzoek ik je om onder K&K wat verder te spelen.
Bron? Link?
Oud 19 november 2011, 21:50   #15
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit een wetenschappelijk onderzoek blijkt dat een hoog IQ op jonge leeftijd de kans op drugs gebruiken op latere leeftijd verhoogt.
Intelligente drugsgebruikers
Een hoog IQ op jonge leeftijd verhoogt de kans op drugsgebruik op latere leeftijd. Slimme vrouwen gebruiken zelfs twee keer zo vaak drugs. Misschien voor de kick, misschien ook om de eisen van de moderne samenleving het hoofd te bieden.
....
De vraag is natuurlijk: hoe kan het dat intelligente mensen vaker drugs gebruiken? Het zou kunnen dat intelligente mensen meer op zoek gaan naar nieuwe ervaringen en hun brein graag uitdagen met nieuwigheden. Eerder onderzoek wijst daar ook op, schrijven de onderzoekers. Ook is bekend dat slimme kinderen makkelijk verveeld raken en soms gebukt gaan onder hun ‘anders zijn’. Om daarmee om te gaan, zouden ze hun toevlucht kunnen nemen tot drugs.

Toch zijn de resultaten opvallend, omdat een hoge intelligentie tijdens de jeugd meestal leidt tot een gezondere levensstijl tijdens de volwassenheid. Een mogelijke verklaring is misschien te vinden in het laatste nummer van Behavioral and Brain Sciences. Daarin schrijven de psychologen Christian Müller en Günter Schumann dat de meeste drugsgebruikers geen verslaafden zijn, en dat ook nooit zullen worden. Ze beargumenteren vervolgens dat drugs mensen in staat stellen om hun geestelijke toestand doelgericht te veranderen, wat mogelijk een aanpassing zou kunnen zijn aan de moderne levensstijl.
http://www.wetenschap24.nl/nieuws/ar...e=Intelligente

Opgepast, er wordt nergens beweert dat je van druggebruik intelligenter wordt.

Het onderzoek doorbreekt wel het stigma over drugsgebruik(ers) dat bij velen leeft.
Nog maar eens het bewijs dat intelligent zijn, niet hetzelfde is als verstandig zijn.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 21:50   #16
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
De Boccaccio liep vol met filosofen.
Van wiens stelling is dat het bewijs?

Laatst gewijzigd door eno2 : 19 november 2011 om 21:50.
Oud 19 november 2011, 21:52   #17
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nog maar eens het bewijs dat intelligent zijn, niet hetzelfde is als verstandig zijn.

Paulus.
Intelligent antwoord, maar het is niet verstandig A. te antwoorden als het over drugs gaat.
Oud 19 november 2011, 21:54   #18
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron? Link?
Ik stel voor dat A. zelf de redelijke argumenten van tegenstanders bookmarkt. Dat zal voor iedereen het minste schrijf- en leeswerk zijn.
Oud 19 november 2011, 21:54   #19
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Intelligent antwoord, maar het is niet verstandig A. te antwoorden als het over drugs gaat.
Integendeel. Het wordt hoog tijd dat zij eens inziet, dat men door druggebruik te promoten, medeschuldig is aan de talrijke drugsellende, waaronder zelfs doden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 19 november 2011 om 21:57.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2011, 21:56   #20
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Drugs zullen eerst ons landje redden... Daarna Europa en uiteindelijk heel de wereld...

Tutter U rijk...
Waarschijnlijk gaan we op drugs ook veel rapper en makkelijker het universum redden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be