Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Joëlle Milquet krankzinnig of politiek spel ?
Ze is krankzinnig (geworden). 8 34,78%
Ze ( en CdH) spelen een politiek spel. 12 52,17%
Iets anders of beide van bovenstaand. 3 13,04%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 8 november 2011, 11:38   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard Is Joëlle Milquet krankzinnig geworden of speelt ze een politiek spel ?

http://www.lesoir.be/actualite/belgi...nce-875456.php

Joëlle Milquet wil dat bovenop de voorziene besparingen er nog 500 �* 800 miljoen € extra wordt gesaneerd voor een relance plan en werkgelegenheid.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 8 november 2011, 11:46   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Vermits ze niet vermeldt waar dat extra geld gevonden zal moeten worden, is het inderdaad een politiek spelletje.

Krankzinnig is dat wijf zeker niet. Zoals zij er in lukt om met relatief weinig kiesresultaat toch haar macht uit te bouwen, dwingt zij ontzag af. Ik zal nooit in haar weg gaan staan, tenzij zij niet en ik wel gewapend ben.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 8 november 2011, 11:52   #3
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

De franstaligen weten wel goed waarmee ze bezig zijn. De boel laten verrotten tot de vlaamse partijen door de knieen gaan. Dat truckje heeft altijd al gewerkt dus waarom zou het deze keer ook niet lukken??
matthias999 is offline  
Oud 8 november 2011, 11:52   #4
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Joelle heeft groot gelijk...zij wil bovenop het o zo succesvolle Marchalplan nog eens 800 miljoen om nog meer Walen tot nutteloze ambtenaren te "reconverseren".
Joelle weet maar al te goed dat Wallonië, die de absolute rekordhouder ambtenaren/inwoner is in de Eurozone , na een tussenkomst van Europa op een andere wijze aan de Vlaamse uiers zal moeten gaan liggen.
Doe daar nog de ongelooflijke lafheid van onze minderheidsrepresentatie op federaal niveau en het is bingo.

Groot gelijk Joelle, laat die menapiens maar betalen voor hun lafheid...Darwinisme op zijn mooist...
Oud 8 november 2011, 11:53   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Joëlle Milquet wil dat bovenop de voorziene besparingen er nog 500 �* 800 miljoen € extra wordt gesaneerd voor een relance plan en werkgelegenheid.
waarom zou ze moeten gek zijn? moet de economie dan niet gerelanceerd worden mss? moet er niet naar de werkgelegenheid gekeken worden? er moet enkel bespaard worden en nieuwe belastingen komen?

dat zou ons recht de afgrond inleiden, neen dank u.
Oud 9 november 2011, 01:30   #6
DONG ZHUO
Burgemeester

DONG ZHUO's schermafbeelding

Standaard

ge moet uwen titel veranderen, want dat takkewijf is niet krankzinnig "geworden"....

die IS dat al j�*�*�*�*�*�*�*ren, ma de snotneuzen aan de onderhandelingstafel hebben het nog niet door hé !

als "mama" Milkèt een klein beetje met hare rok zwiert en haar borsten ne keer half-ontbloot zitten de vlaamse kleuters in hun broek te schijten en geven ze alles toe hé..... en die madam die weet dat gewoon !
Oud 9 november 2011, 01:45   #7
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vermits ze niet vermeldt waar dat extra geld gevonden zal moeten worden, is het inderdaad een politiek spelletje.

Krankzinnig is dat wijf zeker niet. Zoals zij er in lukt om met relatief weinig kiesresultaat toch haar macht uit te bouwen, dwingt zij ontzag af. Ik zal nooit in haar weg gaan staan, tenzij zij niet en ik wel gewapend ben.
Wie zegt trouwens dat het om extra geld gaat? Het geld dat naar jobmaatregelen (lastenverlagingen voor bepaalde werknemers) gaat per jaar ligt momenteel rond de 4 miljard euro. Het kan evengoed zijn dat ze gewoon zegt dat ze nog iets van dat bedrag wil overhouden.......
solidarnosc is offline  
Oud 9 november 2011, 01:46   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Joelle heeft groot gelijk...zij wil bovenop het o zo succesvolle Marchalplan nog eens 800 miljoen om nog meer Walen tot nutteloze ambtenaren te "reconverseren".
Joelle weet maar al te goed dat Wallonië, die de absolute rekordhouder ambtenaren/inwoner is in de Eurozone , na een tussenkomst van Europa op een andere wijze aan de Vlaamse uiers zal moeten gaan liggen.
Doe daar nog de ongelooflijke lafheid van onze minderheidsrepresentatie op federaal niveau en het is bingo.

Groot gelijk Joelle, laat die menapiens maar betalen voor hun lafheid...Darwinisme op zijn mooist...
Geeuw. Vlaanderen telt ondertussen al meer overheidspersoneel per duizend inwoners dan Wallonië. Ik woon in een doorsnee boerengat in Vlaanderen en men moet maar eens zien wat er de afgelopen jaren is bijgekomen van sporthallen, culturele centra, bejaardencentra etc etc.... Uiteraard zit daar overal personeel in voor uitbating en onderhoud. Let op. Ik vind dat een goede zaak maar het cliché van Vlaanderen als zijnde voorstander van een "kleine" overheid is fictie.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 november 2011 om 01:49.
solidarnosc is offline  
Oud 9 november 2011, 08:23   #9
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Geeuw. Vlaanderen telt ondertussen al meer overheidspersoneel per duizend inwoners dan Wallonië
Als u begint met een leugen dan hoef ik de rest geeneens meer te lezen...
Oud 9 november 2011, 09:31   #10
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
ge moet uwen titel veranderen, want dat takkewijf is niet krankzinnig "geworden"....

die IS dat al j�*�*�*�*�*�*�*ren, ma de snotneuzen aan de onderhandelingstafel hebben het nog niet door hé !

als "mama" Milkèt een klein beetje met hare rok zwiert en haar borsten ne keer half-ontbloot zitten de vlaamse kleuters in hun broek te schijten en geven ze alles toe hé..... en die madam die weet dat gewoon !
Dit wordt een discussie op hoog niveau. Ik voel het...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 9 november 2011, 12:01   #11
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Joëlle Milquet is even krankzinnig als altijd. Maar in de grond heeft ze gelijk. De uitdaging van de Belgische financiën op lange termijn is niet om zoveel mogelijk te besparen, de uitdaging is om de komende tien jaar meer dan 500.000 jobs bij te creëren om een voldoende stabiele basis te hebben om onze welvaart te behouden.
fonne is offline  
Oud 9 november 2011, 12:08   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

Als u begint met een leugen dan hoef ik de rest geeneens meer te lezen...
Mij lijkt dat geen leugen te zijn. Maar goed, ik kan natuurlijk verkeerd zijn. Jij kan hem alvast terecht wijzen door uw stelling "Wallonië, die de absolute rekordhouder ambtenaren/inwoner is in de Eurozone" te onderbouwen met een cijfermateriaal en bijhorende bron.

Ik heb alvast niet de indruk en het is een feit dat Vlaanderen dringend werk moet maken van het verminderen van het aantal ambtenaren. Dat ze er in 2012 mee beginnen en het bestand met 5% gaan terugbrengen is een goeie zaak, maar bijlange niet genoeg. Hoe het met Wallonie zit weet ik niet, maar ik heb altijd gehoord dat ze daar net minder ambtenaren hadden als in Vlaanderen. Maar goed, zoals gezegd, ik kan compleet verkeerd zitten.

Oja, en Milquet is niet krankzinning en verder is het ook geen politiek spelletje. Ze gelooft echt dat ze dit geld kan binnen halen want ze weet goed genoeg dat ze met broekventjes te maken heeft. En in de grond is het trouwens niet zo een slecht idee ook. T probleem is dat het beleid alweer voornamelijk toegespitst zal zijn op haar kiesvee en dus weinig zoden aan de dijk zal brengen hier.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 9 november 2011 om 12:11.
fox is offline  
Oud 9 november 2011, 12:26   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mij lijkt dat geen leugen te zijn. Maar goed, ik kan natuurlijk verkeerd zijn. Jij kan hem alvast terecht wijzen door uw stelling "Wallonië, die de absolute rekordhouder ambtenaren/inwoner is in de Eurozone" te onderbouwen met een cijfermateriaal en bijhorende bron.
Per inwoner op arbeidsactieve leeftijd zijn er precies evenveel ambtenaren in Wallonië als in Vlaanderen. Per werkende inwoner is de verhouding in Wallonië dramatisch slecht: geen enkel land ter wereld kan met zo weinig werkenden in de privé-sector zo een groot ambtenarenleger bekostigen. Zonder Vlaams geld zou Wallonië dus gewoon failliet zijn.
Citaat:
Ik heb alvast niet de indruk en het is een feit dat Vlaanderen dringend werk moet maken van het verminderen van het aantal ambtenaren. Dat ze er in 2012 mee beginnen en het bestand met 5% gaan terugbrengen is een goeie zaak, maar bijlange niet genoeg.
Het is meer dan genoeg om de rekeningen van Vlaanderen te laten kloppen.
Welke ambtenaren zou jij trouwens zo graag op straat zetten? Holle slogans bovenhalen is gemakkelijk, maar maak dat nu eens concreet.
Citaat:
Hoe het met Wallonie zit weet ik niet, maar ik heb altijd gehoord dat ze daar net minder ambtenaren hadden als in Vlaanderen. Maar goed, zoals gezegd, ik kan compleet verkeerd zitten.
Niet dus. Het zijn er evenveel, alleen kan Vlaanderen zich dat permitteren omdat er ook veel mensen werken in de privé, terwijl dat voor Wallonië een drama is, een ambtenaar voor elke werkende is gewoon niet vol te houden.
Citaat:
Oja, en Milquet is niet krankzinning en verder is het ook geen politiek spelletje. Ze gelooft echt dat ze dit geld kan binnen halen want ze weet goed genoeg dat ze met broekventjes te maken heeft. En in de grond is het trouwens niet zo een slecht idee ook. T probleem is dat het beleid alweer voornamelijk toegespitst zal zijn op haar kiesvee en dus weinig zoden aan de dijk zal brengen hier.
Joëlle Milquet laat weten dat ze een toffe ministerpost in de volgende regering wel ziet zitten. Nu ja, net zoals bij Gennez was dat de bedoeling natuurlijk: de voorzitterszetel aan iemand anders doorgeven en zelf in de regering gaan zetelen. De politici zijn in ieder geval beter bedreven in hun carrièreplanning dan in het maken van een begroting

Laatst gewijzigd door fonne : 9 november 2011 om 12:27.
fonne is offline  
Oud 9 november 2011, 12:30   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DONG ZHUO Bekijk bericht
Ik heb als eerste optie "geworden" tussen haakjes gezet.

Citaat:

Ik vind haar ook een ferme.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 9 november 2011, 12:33   #15
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Joëlle Milquet is even krankzinnig als altijd. Maar in de grond heeft ze gelijk. De uitdaging van de Belgische financiën op lange termijn is niet om zoveel mogelijk te besparen, de uitdaging is om de komende tien jaar meer dan 500.000 jobs bij te creëren om een voldoende stabiele basis te hebben om onze welvaart te behouden.
Hoe zit het met je aanvraag van je PS lidkaart ?

Die jobs gaan juist contraproductief zijn als je hiervoor een overheidsfinanciering van 500 �* 800 miljoen euro uittrekt.

Vlaanderen stemt rechts mijn kloten. Jij bent nog een grotere linkiewinkie dan Paul Krugman.

Oud 9 november 2011, 12:34   #16
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind haar ook een ferme.
Pas gelakt en opgewreven ziet ze er nog goed uit.
fonne is offline  
Oud 9 november 2011, 12:40   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zit het met je aanvraag van je PS lidkaart ?

Die jobs gaan juist contraproductief zijn als je hiervoor een overheidsfinanciering van 500 �* 800 miljoen euro uittrekt.

Vlaanderen stemt rechts mijn kloten. Jij bent nog een grotere linkiewinkie dan Paul Krugman.
Wie lachtte daar een jaar geleden nu eigenlijk weer met de stelling van de N-VA dat er 500.000 jobs zouden moeten gevonden worden in de komende jaren om onze welvaart te behouden? Die jobs gaan er moeten komen, of we komen in dezelfde negatieve spiraal terecht als Griekenland.
Dat neemt niet weg dat Joëlle Milquet eigenlijk zou moeten beseffen dat het sociaal-economische beleid geregionaliseerd wordt en zij er dus niets meer over te zeggen zou mogen hebben. Maar de Belgische recuperatie slaat dus weer meteen toe: op die manier kan men weer opnieuw Vlaams belastingsgeld omleiden naar een federaal tewerkstellinsplan ten goede van Wallonië als het van Zjowel afhangt. Zo kennen we haar wel.

Dus ja: we moeten die jobs creëren. En ja: Joëlle Milquet is zot als ze denkt dat ze dat op federaal niveau nog gaat kunnen regelen en zo nog meer Vlaams geld naar Wallonië pompen. Al zit het er dik in dat de Noord-belgische ondergaandelaars het zullen goedkeuren. We moeten toch solidair zijn, niet?

Laatst gewijzigd door fonne : 9 november 2011 om 12:41.
fonne is offline  
Oud 9 november 2011, 12:44   #18
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Per inwoner op arbeidsactieve leeftijd zijn er precies evenveel ambtenaren in Wallonië als in Vlaanderen. Per werkende inwoner is de verhouding in Wallonië dramatisch slecht: geen enkel land ter wereld kan met zo weinig werkenden in de privé-sector zo een groot ambtenarenleger bekostigen. Zonder Vlaams geld zou Wallonië dus gewoon failliet zijn.
Zoals gezegd, dat wil ik gerust geloven. Het zou echter leuk zijn om uw stelling ook te onderbouwen. Ik heb op dit forum geleerd dat mensen wel eens iets uit hun duim durven zuigen.

Citaat:
Het is meer dan genoeg om de rekeningen van Vlaanderen te laten kloppen.
Welke ambtenaren zou jij trouwens zo graag op straat zetten? Holle slogans bovenhalen is gemakkelijk, maar maak dat nu eens concreet.
Dat is juist maar dat betekent absoluut niet dat het ambtenarenbestand niet te hoog is. Dat is het namelijk wel. Ik zou graag geen enkel ambtenaar op straat zetten en dat zal ook niet gebeuren. Volgend jaar worden gewoon 1400 ambtenaren niet vervangen. Dat is een goeie zaak.

Citaat:
Niet dus. Het zijn er evenveel, alleen kan Vlaanderen zich dat permitteren omdat er ook veel mensen werken in de privé, terwijl dat voor Wallonië een drama is, een ambtenaar voor elke werkende is gewoon niet vol te houden.
Het is niet omdat je je het kan permitteren, dat je het ook breed moet laten hangen. Als wat je zegt waar is, dan is dat uiteraard niet vol te houden. Dat weet elk klein kind. Graag had ik daar toch wat cijfermateriaal gezien. Want ik zeg het de ratio staat/privé ken ik ook nog niet.

Citaat:
Joëlle Milquet laat weten dat ze een toffe ministerpost in de volgende regering wel ziet zitten. Nu ja, net zoals bij Gennez was dat de bedoeling natuurlijk: de voorzitterszetel aan iemand anders doorgeven en zelf in de regering gaan zetelen. De politici zijn in ieder geval beter bedreven in hun carrièreplanning dan in het maken van een begroting
Correct, maar in tegenstelling tot Gennez, is Joelle Milquet geen domme koe.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 9 november 2011, 14:51   #19
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie lachtte daar een jaar geleden nu eigenlijk weer met de stelling van de N-VA dat er 500.000 jobs zouden moeten gevonden worden in de komende jaren om onze welvaart te behouden? Die jobs gaan er moeten komen, of we komen in dezelfde negatieve spiraal terecht als Griekenland.
Dat neemt niet weg dat Joëlle Milquet eigenlijk zou moeten beseffen dat het sociaal-economische beleid geregionaliseerd wordt en zij er dus niets meer over te zeggen zou mogen hebben. Maar de Belgische recuperatie slaat dus weer meteen toe: op die manier kan men weer opnieuw Vlaams belastingsgeld omleiden naar een federaal tewerkstellinsplan ten goede van Wallonië als het van Zjowel afhangt. Zo kennen we haar wel.

Dus ja: we moeten die jobs creëren. En ja: Joëlle Milquet is zot als ze denkt dat ze dat op federaal niveau nog gaat kunnen regelen en zo nog meer Vlaams geld naar Wallonië pompen. Al zit het er dik in dat de Noord-belgische ondergaandelaars het zullen goedkeuren. We moeten toch solidair zijn, niet?
Vooral Geert Noels vond het een totaal onrealistisch cijfer.

Het is niet aan de overheid om jobs te creëren. De overheid draagt al genoeg van de werkgelegenheid direct en indirect zonder dat hier een reële bijdrage wordt gedaan aan de economie.

Het is aan de politieke overheid om een kader te vervolmaken waarin er een gezonde economie mogelijk is. Hiervoor heeft de overheid reeds meer dan voldoende middelen. Je moet hier dus geen extra budgetten voor voorzien.

Tant pis voor het Marshall plan. Dit gaat met beperktere middelen verder moeten gaan. Ik sta niet negatief tegenover het Marshallplan maar je voldoende realisme ten toon spreiden. Door nu nog verder overheidsgeld er tegen aan te smijten gaat het rentesneeuwbaleffect verder spelen.

De eerste prioriteit van onze gezamenlijke overheden moet zijn om de financiering van onze schulden meer in lijn te krijgen met het Duitse niveau. Ook al heeft dit een pervers effect op onze economie en de werkgelegenheid, zo erg als in Griekenland, Ierland, Spanje of Portugal zal het hier niet worden. Tenzij we in de richting gaan van de voorstellen van Joëlle. Je krijgt dan het doping effect. Op korte termijn extra jobs en daarna een recessie.

Oud 9 november 2011, 17:08   #20
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
...
De eerste prioriteit van onze gezamenlijke overheden moet zijn om de financiering van onze schulden meer in lijn te krijgen met het Duitse niveau. ...
Ik zou eerder gaan voor het Luxemburgse niveau zowel op het gebied van overheidsomvang als openbare schuldhoogte, BTW-aanslagvoeten en werkgelegenheid inbegrepen. Uw communistische voorstellen zie ik niet zitten.

Laatst gewijzigd door fcal : 9 november 2011 om 17:09.
fcal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be