Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 15 november 2011, 10:54   #1
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard Haal uwe portemonnee maar boven!!

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...jfswagen.dhtml

Citaat:
Als het van formateur Elio Di Rupo afhangt, zal de middenklasse bloeden. Wie een courante gezinswagen �* la Audi A4 of Mercedes C als bedrijfsauto heeft, zal daarvoor maandelijks respectievelijk 117 en 119 euro moeten bijdokken voor het privégebruik. Dat vernam de krant Het Laatste Nieuws in liberale kringen. De vraag is dan of een leasingwagen als bijkomend voordeel nog wel interessant is.
De hardwerkende mens die tegen het eind van de maand niets meer over heeft gaat zwaar moeten betalen. De rijken en de werklozen blijven ongedeerd. Het kan toch enkel maar in het (terminaal) zieke België..

Dieje italiaanse homo wordt allesbehalve mijne premier!!

Laatst gewijzigd door matthias999 : 15 november 2011 om 10:55.
matthias999 is offline  
Oud 15 november 2011, 10:56   #2
freelancer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 februari 2011
Berichten: 7.192
Standaard

Omdat hij de dienstwagen enorm wil gaan belasten... veronderstel ik dat die het meeste in Vlaanderen zullen te vinden zijn (zijn cliënteel zal waarschijnlijk geen dienstwagen hebben.. )...
freelancer is offline  
Oud 15 november 2011, 11:07   #3
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Omdat hij de dienstwagen enorm wil gaan belasten... veronderstel ik dat die het meeste in Vlaanderen zullen te vinden zijn (zijn cliënteel zal waarschijnlijk geen dienstwagen hebben.. )...
Nee, niet de dienstwagen, want dat is de auto die je enkel "professioneel" gebruikt. Toevallig net van toepassing op de A8'en en 7-reeksen van onze excellenties.
Wel de bedrijfswagen (veelal ook de gezinswagen) van de gewone werknemer.
schietboog is offline  
Oud 15 november 2011, 11:14   #4
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Omdat hij de dienstwagen enorm wil gaan belasten... veronderstel ik dat die het meeste in Vlaanderen zullen te vinden zijn (zijn cliënteel zal waarschijnlijk geen dienstwagen hebben.. )...
Er staat toch PRIVE wagen... Dus geen bedrijfswagen maar een wagen dat je thuis gebruikt..
matthias999 is offline  
Oud 15 november 2011, 11:16   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

porsche Cayenne als bedrijfswagen ... zwaaanst na ni ...
Anna List is offline  
Oud 15 november 2011, 11:19   #6
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Er staat toch PRIVE wagen... Dus geen bedrijfswagen maar een wagen dat je thuis gebruikt..
Nee, hij belast extra het voordeel in natura (dus privégebruik) van je bedrijfswagen.
schietboog is offline  
Oud 15 november 2011, 11:19   #7
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
porsche Cayenne als bedrijfswagen ... zwaaanst na ni ...
Wat is het probleem ?
schietboog is offline  
Oud 15 november 2011, 11:50   #8
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...jfswagen.dhtml



De hardwerkende mens die tegen het eind van de maand niets meer over heeft gaat zwaar moeten betalen. De rijken en de werklozen blijven ongedeerd. Het kan toch enkel maar in het (terminaal) zieke België..

Dieje italiaanse homo wordt allesbehalve mijne premier!!
Iedereen weet dat Audi/Mercedes/BMW chauffeurs asociale zakken zijn, dat zie je aan hun rijgedrag. Ze mogen dus bloeden!

Enfin, mij zal je nooit met die merken zien rijden, ik zweer trouw aan de Aziaten als het op auto's aankomt. Enne, wat had je nu eigenlijk verwacht van een PS regering?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 november 2011, 11:52   #9
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Omdat hij de dienstwagen enorm wil gaan belasten... veronderstel ik dat die het meeste in Vlaanderen zullen te vinden zijn (zijn cliënteel zal waarschijnlijk geen dienstwagen hebben.. )...
De ambtenarij heeft voor zover ik weet geen bedrijfswagen. Doppers & leefloners ook niet.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 november 2011, 11:52   #10
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.787
Standaard

Geldt dat ook voor Volvos die op rijden op windkracht?
__________________
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 15 november 2011, 11:52   #11
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

[quote=Amon_Re;5802966]Iedereen weet dat Audi/Mercedes/BMW chauffeurs asociale zakken zijn, dat zie je aan hun rijgedrag. Ze mogen dus bloeden!

QUOTE]

Met zo'n opmerking zou ik denken dat je zelf een associale zak bent.
schietboog is offline  
Oud 15 november 2011, 11:53   #12
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Iedereen weet dat Audi/Mercedes/BMW chauffeurs asociale zakken zijn, dat zie je aan hun rijgedrag. Ze mogen dus bloeden!
Met zo'n opmerking zou ik denken dat je zelf een associale zak bent.
Dacht dat het overduidelijk was dat dit sarcastisch was....
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 15 november 2011 om 11:54.
Amon_Re is offline  
Oud 15 november 2011, 11:56   #13
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Dacht dat het overduidelijk was dat dit sarcastisch was....
Oeps, sorry. Was wat snel op mijn teen getrapt.

Laatst gewijzigd door schietboog : 15 november 2011 om 11:57.
schietboog is offline  
Oud 15 november 2011, 11:57   #14
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Oeps, sorry. Was wat snel op mijn tee getrapt.
Maar ge kunt wel niet ontkennen dat audi/mercedes/BMW chauffeurs nog nooit gehoord hebben van pinkers
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 november 2011, 12:08   #15
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Maar ge kunt wel niet ontkennen dat audi/mercedes/BMW chauffeurs nog nooit gehoord hebben van pinkers
Ik probeer de mijne wel te gebruiken hoor.
schietboog is offline  
Oud 15 november 2011, 12:12   #16
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Dus de PS denkt dat bedrijfswagens extra belasten (en geen klein beetje) bovenop de steeds stijgende prijzen aan de pomp, het duurder worden van de CO2 bijdrage elk jaar en nu ook (vanaf jan 2011) het extra belasten van het voordeel in natura, dat dit goed is voor België en Europa?

Mensen zullen dus naar goedkopere auto's overschakelen en een Audi, Mercedes etc zullen naar de aziatische landen verhuizen om de kostprijs te drukken (deze merken zijn nu heel populair bij leasing maar na een dergelijke prijsstijging dus niet meer). Sluitingen in België zullen een logisch gevolg zijn. De industrie zal hier nog meer wegtrekken. En als de auto nog veel opslaagt en het openbaar vervoer zo inefficient en onbetrouwbaar blijft, dan hebben ze er met mij een dopper bij na deze maatregel.

De PS is Belgie om zeep aan het helpen. De NVA heeft overschot van gelijk dat de verkeerde partij er in de zomer is uitgezet. En dat de VLD, SPA en CD&V dit niet snappen is ongelooflijk. De koning snapt blijkbaar niet dat de partij die hij met veel plezier een steuntje in de rug geeft, indirect zorgt dat zijn nageslacht geen titel meer zal dragen.

Laatst gewijzigd door Athelas : 15 november 2011 om 12:37.
Athelas is offline  
Oud 15 november 2011, 12:14   #17
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik probeer de mijne wel te gebruiken hoor.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 november 2011, 12:57   #18
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dus de PS denkt dat bedrijfswagens extra belasten (en geen klein beetje) bovenop de steeds stijgende prijzen aan de pomp, het duurder worden van de CO2 bijdrage elk jaar en nu ook (vanaf jan 2011) het extra belasten van het voordeel in natura, dat dit goed is voor België en Europa?

Mensen zullen dus naar goedkopere auto's overschakelen en een Audi, Mercedes etc zullen naar de aziatische landen verhuizen om de kostprijs te drukken (deze merken zijn nu heel populair bij leasing maar na een dergelijke prijsstijging dus niet meer). Sluitingen in België zullen een logisch gevolg zijn. De industrie zal hier nog meer wegtrekken. En als de auto nog veel opslaagt en het openbaar vervoer zo inefficient en onbetrouwbaar blijft, dan hebben ze er met mij een dopper bij na deze maatregel.

De PS is Belgie om zeep aan het helpen. De NVA heeft overschot van gelijk dat de verkeerde partij er in de zomer is uitgezet. En dat de VLD, SPA en CD&V dit niet snappen is ongelooflijk. De koning snapt blijkbaar niet dat de partij die hij met veel plezier een steuntje in de rug geeft, indirect zorgt dat zijn nageslacht geen titel meer zal dragen.
een nog groter gevolg van het automobilistje-pesten is natuurlijk dat vele werkslaven die zich dagelijks VERPLICHT op de openbare rijbaan-parking MOETEN begeven, van richting veranderen, mee aan de vetpotten gaan hangen en in de (bruine) rij wachtenden zullen aanschuiven aan het dop of OCMW lokaal, ipv in de (witte) rij BMW's en Mercedessen.

en zich dan rustig huiswaarts zullen begeven.....
Cynara Cardunculus is offline  
Oud 15 november 2011, 13:35   #19
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.868
Standaard

Als zelfstandige werd ik al gans mijn loopbaan gewoon belast op het volledige privé gebruik van mijn wagen. Ik heb me al altijd afgevraagd waarom een loontrekkende daarvan vrijgesteld was.
pajoske is offline  
Oud 15 november 2011, 13:43   #20
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 augustus 2007
Berichten: 2.296
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Dus de PS denkt dat bedrijfswagens extra belasten (en geen klein beetje) bovenop de steeds stijgende prijzen aan de pomp, het duurder worden van de CO2 bijdrage elk jaar en nu ook (vanaf jan 2011) het extra belasten van het voordeel in natura, dat dit goed is voor België en Europa?

Mensen zullen dus naar goedkopere auto's overschakelen en een Audi, Mercedes etc zullen naar de aziatische landen verhuizen om de kostprijs te drukken (deze merken zijn nu heel populair bij leasing maar na een dergelijke prijsstijging dus niet meer). Sluitingen in België zullen een logisch gevolg zijn. De industrie zal hier nog meer wegtrekken. En als de auto nog veel opslaagt en het openbaar vervoer zo inefficient en onbetrouwbaar blijft, dan hebben ze er met mij een dopper bij na deze maatregel.

De PS is Belgie om zeep aan het helpen. De NVA heeft overschot van gelijk dat de verkeerde partij er in de zomer is uitgezet. En dat de VLD, SPA en CD&V dit niet snappen is ongelooflijk. De koning snapt blijkbaar niet dat de partij die hij met veel plezier een steuntje in de rug geeft, indirect zorgt dat zijn nageslacht geen titel meer zal dragen.
Het behoud van het "vriendjesregime" is voor die échte democraten dan ook veel belangrijker dan uw en mijn toekomst, laat staan die van onze kinderen.
den ambetantsten is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be