Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 november 2011, 12:03   #1
pegasus6869
Banneling

Standaard Clottemans.

http://www.hln.be/hln/nl/8716/Parach...w-proces.dhtml

Groot gelijk van Clottemans.

Hier word Clottemans hard veroordeeld zonder tastbare bewijzen.

Maar als u op de sporen word geworpen,en er is zelfs een video van,word je als dader nog vrijgesproken???

Of is er een kleurtje aan !!!
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 12:13   #2
eno2
Banneling

Standaard

Driedubbeldraad
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 12:14   #3
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Ze heeft inderdaad gelijk van verder te doen, zeker als ze weet dat ze onschuldig is. Echter ik las dat het verschillende jaren kan duren voordat zo'n nieuw proces kan plaatsvinden. Tegen dan is haar tijd waarschijnlijk al verstreken (zie maar naar die V.C. (waarom initialen? de mens was al veroordeeld) die net vriendin twee naar de verdoemenis hielp, dertig jaar en lustig lopen lullen op straat.

Enfin, als Clottemans écht onschuldig is, én bovendien al terug vrij en ze doet dan nog verder, dan is het om haar naam te zuiveren. Ik zou het ook doen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 14:14   #4
Effect
Minister-President

Standaard

Ik vond vooral dat Vermassen er makkelijk mee wegkomt... 2 gigantische flaters begaan, en nu is hij weer de grote man van bij het proces Ronald Jansen. Nu een makkelijke case winnen maakt zijn vorige fout niet goed....
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 14:39   #5
giserke
Banneling

Standaard

Als ze daar haar gelijk haalt zit Belgie met een groot probleem.

En gezien het parket die haar zaak behandelt heeft zwaar in opspraak gekomen is, zal het niet moeilijk zijn te kunnen aantonen dat er ernstige blunders begaan zijn.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 14:44   #6
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik vond vooral dat Vermassen er makkelijk mee wegkomt... 2 gigantische flaters begaan, en nu is hij weer de grote man van bij het proces Ronald Jansen. Nu een makkelijke case winnen maakt zijn vorige fout niet goed....
welke flaters heeft Vermassen begaan? Hij werkte voor de slachtoffers, dan hoef je niet de verdachte vrij te pleiten meen ik.
Oud 9 november 2011, 17:31   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

En gezien het parket die haar zaak behandelt heeft zwaar in opspraak gekomen is, zal het niet moeilijk zijn te kunnen aantonen dat er ernstige blunders begaan zijn.
Het maakt weinig uit of er blunders gemaakt zijn of niet, het is in Belgie zo dat er geen enkel bewijs moet zijn. Als de rechter zegt, ik denk dat je het gedaan hebt, dan ben je schuldig, zo simpel ligt het.

En als ze terug voor Assisen komt dan zal er net hetzelfde gebeuren, de rechters zullen haar veroordelen zonder bewijs, dat is volledig comform de wetgeving terzake.

"Wij zijn hier baas" wil dat zeggen
Oud 9 november 2011, 17:45   #8
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht

omdat ze die N-VA advokaat niet hebben laten winnen ?
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 17:52   #9
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
omdat ze die N-VA advokaat niet hebben laten winnen ?
Hij was toen nog niet bij N-VA.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 17:52   #10
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ze heeft inderdaad gelijk van verder te doen, zeker als ze weet dat ze onschuldig is. Echter ik las dat het verschillende jaren kan duren voordat zo'n nieuw proces kan plaatsvinden. Tegen dan is haar tijd waarschijnlijk al verstreken (zie maar naar die V.C. (waarom initialen? de mens was al veroordeeld) die net vriendin twee naar de verdoemenis hielp, dertig jaar en lustig lopen lullen op straat.

Enfin, als Clottemans écht onschuldig is, én bovendien al terug vrij en ze doet dan nog verder, dan is het om haar naam te zuiveren. Ik zou het ook doen.
Had zij dan geen levenslang gekregen ? Ik weet dat niet meer...Of duurt levenslang maar een jaar of 2-3 in België ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 17:54   #11
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij moet maar een boek schrijven over zijn opwindende leven : " IK, Vermassen, de beste topadvokaat ter wereld ! "
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 17:55   #12
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Had zij dan geen levenslang gekregen ? Ik weet dat niet meer...Of duurt levenslang maar een jaar of 2-3 in België ?
30 jaar, trek daar 2/3 van af, trek het voorarrest ervan af, en ze is waarschijnlijk effektief al vrij voordat ze haar nieuw proces heeft gekregen.

Wat gebeurt er echter als ze bij een nieuw proces levenslang zou krijgen? (nu weet ik wel niet waarom... moord is gewoonlijk dertig jaar).
Oud 9 november 2011, 17:57   #13
JanJanssens
Partijlid

Standaard Vermassen ?

O hai !

Indien Mej. Clottenans in Straatsburg vrijgesproken wordt (wat afhangt van in welke mate de rechters ook daar corrupt zijn), stel ik voor dat die Vermassen dan persoonlijk verantwoordelijk gesteld wordt, men zijn eigendom(men) verkoopt om Clottemans schadeloos te stellen en men hem daarna vogelvrij verklaart.

Kthxbai,

Jan.

PS. Iemand veroordelen op basis van een "profiling" en wat emotioneel geleuter van een "advokaat", zonder het minste tastbaar bewijs, is, volgens mijn bescheiden mening, crimineel.
JanJanssens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 18:01   #14
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
O hai !

Indien Mej. Clottenans in Straatsburg vrijgesproken wordt (wat afhangt van in welke mate de rechters ook daar corrupt zijn), stel ik voor dat die Vermassen dan persoonlijk verantwoordelijk gesteld wordt, men zijn eigendom(men) verkoopt om Clottemans schadeloos te stellen en men hem daarna vogelvrij verklaart.

Kthxbai,

Jan.

PS. Iemand veroordelen op basis van een "profiling" en wat emotioneel geleuter van een "advokaat", zonder het minste tastbaar bewijs, is, volgens mijn bescheiden mening, crimineel.
Het is toch niet Vermassen die de schuldigverklaring heeft opgesteld? Dat is de jury geweest, de rechter bepaalde de straf;
Vermassen deed zijn job als advokaat van de slachtoffers, niet meer of minder.

Men kan Vermassen niet verwijten dat hij zijn job goed heeft gedaan (slachtoffers hebben de "moordenaar" van hun moeder zien veroordelen, of dat nu écht de moordenaar is of iemand anders is niet het probleem van de verdediging van de slachtoffers. )
Oud 9 november 2011, 18:14   #15
JanJanssens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Het is toch niet Vermassen die de schuldigverklaring heeft opgesteld? Dat is de jury geweest, de rechter bepaalde de straf;
Vermassen deed zijn job als advokaat van de slachtoffers, niet meer of minder.

Men kan Vermassen niet verwijten dat hij zijn job goed heeft gedaan (slachtoffers hebben de "moordenaar" van hun moeder zien veroordelen, of dat nu écht de moordenaar is of iemand anders is niet het probleem van de verdediging van de slachtoffers. )
Vermassen WIST dat de hele zaak geen steek hield en was de catalysator voor de "volksjury", die reeds op voorhand, op emotionele zever gebaseerd, Clottemans veroordeeld had.
JanJanssens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 18:30   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermassen WIST dat de hele zaak geen steek hield en was de catalysator voor de "volksjury", die reeds op voorhand, op emotionele zever gebaseerd, Clottemans veroordeeld had.
Ja, en hij deed er nog een schepje bovenop met zijn leugens over dat portemoneetje.

Want hij weet zo'n zaken, hij is expert op gebied van seriemoordenaars...

Een aartsleugenaar, meer is hij niet.
Oud 9 november 2011, 19:06   #17
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
was de flater niet eerder die van de in franstalige noordzee kabeljauw grossierende advocaat Vic Van Aelst ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 19:13   #18
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
O hai !

Kthxbai,

Jan.

Jij hebt er duidelijk niets van begrepen en zit hier dan maar wat te lullen. Je suggestie over in mindere of meerdere mate corrupt zijnde rechters is te stom voor woorden. En je suggestie om Vermassen "verantwoordelijk" te stellen plus al de andere zever die daarna volgt doen me afvragen of je soms geen 15 jarige bent die eens wil meepraten.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 19:18   #19
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
was de flater niet eerder die van de in franstalige noordzee kabeljauw grossierende advocaat Vic Van Aelst ?
denk ik ook. Laat Vermassen Clottemans verdedigen, en ze wordt vrijgesproken. Van Aelst was echt geen partij voor Vermassen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2011, 19:23   #20
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
denk ik ook. Laat Vermassen Clottemans verdedigen, en ze wordt vrijgesproken. Van Aelst was echt geen partij voor Vermassen.
En dan zou het een eerlijk proces geweest zijn?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be