![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Daarnet in het nieuws gezien : eerst in het kopstukkendebat het uithalen naar Verhofstadt.
Later over het besluit van Groen! om niet in de regering te stappen : "Ik stel vast dat Groen! zijn verantwoordelijkheid weigert op te nemen". 't Is weeral begonnen, het uithalen en rondstampen en de regeringsformatie moet nog beginnen. Jonge, jonge, die leren het dus niet, los van hoe goed of slecht Paars het gedaan heeft in zijn ogen, waar blijft het POSITIEVE alternatief waar hij zo de mond vol van had? Mijn mening over CONSTRUCTIEVE gesprekken ziet er toch heel anders uit hoor.
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Amen
(qua constructieve post kon dit ook wel tellen ...) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Groen houd zijn woordt,dat is tof van hun.
Ze zijn uitgespuwt door spa en vld en ze nu helpen zou groen bij de volgende verkiezingen zwaar te verduren komen staan
![]() |
#4 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is toch logisch, want buiten hun machtswellust hebben deze partijen niets gemeenschappelijks.
Tripartite = VB bij volgende verkiezingen rond de 30% of meer. En met een tripartite zullen we daar gelukkig niet lang op moeten wachten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() ja, leterme denkt nog steeds dat hij campagne moet voeren.
Hij blijft dezelfde bitzige toon aanhouden tegen zijn (enige) mogelijke coalitiepartners. Hij zou zich beter wat neutraler opstelen. Wat me vooral opviel gisteren: de vreugdetaferelen bij cd&v-nva. was er reden om te vieren? Nee, vandaag kijken ze -terecht- al minder vrolijk... zo'n feest, omdat je als oppositiepartij 0.2% vooruitgaat... ![]() of nee, t'is juist, het POSITIEF ALTERNATIEF was aan het dansen op het graf van Paars. .. onder het motto: "Wij zijn niet vooruit, zij wel achteruit... bei bei" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is toch juist dat groen zijn verantwoordelijkheid ontvlucht en aldus de dag na de verkiezingen een aantal van hun kiezers al voor schut zet??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke partij was bij de vorige Vlaamse verkiezing ook alweer de grootste maar weigerde in de regering te stappen?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb groen gekozen en voel me niét voor schut gezet, integendeel, ik ben blij dat zij hun gezonde verstand gebruiken en zich niet als een kip zonder kop op de 'macht' storten. Ik kan me voorstellen dat er heel wat kiezers van andere partijen zich wél bekocht (gaan) voelen.
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() tja, zijn nickname 'westvlaming', 1kans op 3 dat dit een tjeef is
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toch een verschrikkelijke bijwerking aan het politici-zijn he? Die lijden allemaal aan lange termijn geheugenverlies.
![]() |
![]() |
#13 |
Parlementslid
|
![]() Komaan zeg, je kan het de groenen toch niet kwalijk nemen dat ze niet mee willen in een regering? Het omgekeerde zou zeer arrogant zijn.
Ik begin zowaar serieus sympathie te krijgen voor Vera Dua ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() Groen! is een bange fractie en angst binnen een beleid kan nooit tot constructieve dingen leiden.
Best dat ze in de oppositie zitten , voor hen en ook dus voor de Vlamingen... |
![]() |
![]() |