![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Aanvaard de koning Di Rupo zijn ontslag? | |||
JA |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,09% |
NEEN |
![]() ![]() ![]() |
50 | 90,91% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Zal de koning Di Rupo zijn ontslag aanvaarden? Ik persoonlijk denk van niet. Hij zal hem aanmanen om verder naar een oplossing te zoeken.
|
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Di Rupo ontslaan == NVA gelijk geven >> Ain't gonna happen
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() tuurlijk niet, dat is ook niet de bedoeling.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() heel de show is er om de vld op de knieen te krijgen. Die gaan er serieus bekaaid uitkomen uit heel deze historie.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik vraag me af of N-VA ook op consultatie zal mogen komen?
Als grootste partij van België |
![]() |
![]() |
#6 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De liberalen komen als laatste. Zij kunnen wel een hevige uitbrander verwachten. Morgen of overmorgen weigert de koning Rupette zijn ontslag, doen ze alsof er niets aan de hand is en onderhandelen ze verder. Laatst gewijzigd door matthias999 : 22 november 2011 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Joëlle Milquet is als eerste op consultatie. Deze is de least-likely coalitiepartner in de voorgestelde coalitie van initiatiefnemer Bart De Wever.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah, is Lutgen er al uitgebonjourd?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ze het dan maar zelf oplossen hé, de kiezer zal ze wel belonen |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen idee. Het staat als hoofpunt op pagina 2-3 van de papieren versie van het Nieuwsblad van vandaag: "Koning begint zijn consultaties met Joëlle Milquet".
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?p=5816941 Bart De Wever heeft maar voor zijn eigen politiek spel in de media gelanceerd dat hij het initiatief neemt maar dat moest dus niet opgevat worden als ernstig en welgemeend.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 22 november 2011 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Minister
|
![]() Bijna iedereen is er van overtuigd dat dit helaas nog niet het einde is van Di Rupo als formateur..
Hoe ze er gaan uitgeraken, dat weet ik niet. Als vld zijn been nog steeds stijf houd en Di Rupo hem niet tegenmoet wil komen dan denk ik dat een akkoord helemaal niet meer mogelijk is. Nieuwe verkiezingen dan maar? In een normaal land zou dat toch de meest voor de hand liggende oplossing zijn.. Laatst gewijzigd door matthias999 : 22 november 2011 om 11:15. |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Neuskanker moet oprotten
|
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het voorstel van BDW was wel degelijk wel gemeend. Maar dat doet niets af van het feit dat we wel vermoedden dat men het ging afschieten. Dat bewijst gewoon eens te meer dat N-VA gelijk heeft, en men de N-VA er gewoon niet bij wil. Niemand kan dat nu nog ontkennen |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat de rwa nog altijd niet doorheeft dat hij de poten van onder zijn eigen stoel aan het zagen is...
Als hij advies nodig heeft, kan hij mij altijd een PB ke sturen, en mag hij bij mij op audientie komen, hij kan zelf ne Whiskey krijgen, Porto heb ik helaas niet in huis. |
![]() |
![]() |
#18 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Stoere Sander moet slikken, zo simpel is dat.
#19 |
Minister
|
![]() Uiteraard gaat de koning het ontslag van Di Rupo niet inwilligen. Hij nodigt iedereen uit voor een kopje koffie met gebak, en als iedereen gepasseerd is en terug weg, mag de O. VLD even langskomen voor een foltering in de kelder van zijn kasteel.
Morgen zal Di Rupo dan terug samenzitten voor een paar uurtjes en er zal een begroting zijn. Lexi zal met blozende wangetjes toegeven dat het akkoord zo slecht niet is en dat ze één of andere onbeduidende eis verwezenlijkt hebben. Er zal ook nog is herhaald worden dat er geslaagd is waar NVA niet slaagde en dat dit een historisch akkoord is dat we ons nog lang zullen herinneren. |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Is er eigenlijk al een poll hoe vaak Di Rupo zijn ontslag nog gaat indienen de komende twee en een half jaar?
|
![]() |