![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Kinderen verbieden in reklame | |||
geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 4,00% |
algemeen verbod |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
beperkt toelaten |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
vrij toelaten |
![]() ![]() ![]() |
8 | 32,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jong Groen! parodieert Electrabel-reclamespotje
Citaat:
Kinderen worden steeds vaker misbruikt in reklame. Vaak weten deze kinderen niet eens waarover de reklame gaat en zijn het de ouders die beslissen dat zij in die reklame moeten meedoen. En deze ouders kijken vaak enkel naar het geld dat ze binnenrijven. persoonlijk vindt ik dat er een verbod moet komen op het gebruik van kinderen in reklame, reklame is immers een oorlog en de kinderen gebruikt in reklame kunnen dus bestempeld worden als kindsoldaten. Wat denken jullie??? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zie het probleem niet in. Tot zolang de strenge regels inzake kinderarbeid strikt nageleefd worden en het reclame-onderwerp door de beugel kan, zou ik niet weten waarom kinderen niet zouden mogen figureren in reclamefilmpjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het geen vrije keuze van het kind, want het kind begrijpt niet waar het zijn medewerking aan verleend!!! Probeer als volwassen maar eens je gelijk te bewijzen in een strijd tegen groene energie, terwijl je als kind in de reklame ervoor optrad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Reclame is bedoelt om mensen tot kopen aan te zetten en/of voor bepaalde bedrijven/merken te kiezen. Reclame is vaak ook desinformatie verspreiden, zoals gebeurd in de reclame van Electrabel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Kinderen horen thuis in een normale gezinssituatie. Als je dus een idee wil geven van een thuissituatie, lijkt het mij niet meer dan normaal dat je ook kinderen in beeld brengt.
Ik denk niet dat het richten van een camera een trauma gaat opleveren. Er gebeuren heel wat ergere dingen met kinderen in thuissituaties. Daar wordt blijkbaar minder graag over gesproken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hmm.. En hoeveel doden zijn daar al gevallen?
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat me kotsmisselijk maakt bij het bewuste reklamefilmpje, (ondanks de prachtige muziek van Cat Stevens) zijn de leugens van electrabel. Deze kritiek is meer dan terecht : "Electrabel doet zich voor als de groene ridder op het witte paard, maar in plaats van bekommerd te zijn over de toekomst van onze kinderen legt het een hypotheek op onze toekomst door in te zetten op kernenergie". Voor mij zou de titel moeten zijn : "Flagrante leugens in reclame??" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien moeten we eerder eens stilstaan bij kinderen die worden mishandeld en seksueel misbruikt.
Zulke dingen laten zware trauma's na. Al de rest in bullshit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet meteen in waarom het reclamefilmpje van Electrabel daar een uitzondering op zou moeten zijn...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 4 december 2011 om 09:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten maar even kijken naar Nike, dat kinderarbeider/sters gebruikte om dure sportschoenen te maken, terwijl het ook kinderen opvoerde in zijn reclame. Je moet moet maar kijken naar de IT wereld, waar kinderen gebruikt worden om overbodige toestellen verkocht te krijgen. In hun reclame zijn ze niet eens verlegen om de uitsluiting van kinderen te promoten die niet over hun toestellen beschikken. En ouders als achterlijke wereldvreemde wezens bestempelen omdat ze bepaalde producten niet willen aanschaffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Who cares, iedereen met 3 gezonde hersencellen die tegen elkaar aanwrijven weet dat het een propaganda filmpje is van Groen!, bepaald door mensen die of een eigen agenda hebben, of minder dan 3 gezonde hersencellen hebben die in elkaars nabijheid verblijven.
Nu besef ik maar al te goed dat de Groen! symphatisantendit filmpje niet nodig hadden om van hun eigen gelijk overtuigd te zijn. En het gebruik van kinderen voor dit stukje achterlijke agitprop is gewoon hetzelfde als een blote tiet in een Fa reclame in de jaren 80... Met de wilde frisheid van mijn schoenen....
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dash wast nog altijd. En wellicht ook wit. Maar zo'n flagrante leugen, als die van electrabel, is toch een stap verder van overdrijven en eenzijdige info. Ik wellicht zijn er toch mensen die er iets van geloven. Ander zijn de enorme reclame-budgetten niet te verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn zelfs acteurs die in een serie de slechte spelen, die politie bescherming moeten krijgen, omdat mensen denken dat ze in met het echte leven te maken hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Twee van mijn kinderen hebben ooit in een Telenet spot mogen figureren. Ze vonden het spannend en waren zo fier als een gieter toen ze zichzelf op TV zagen.
Ik had niet echt de indruk dat ze zich 'misbruikt' voelden. In tegendeel. Het is positieve aandacht. Geen negatieve. |
![]() |
![]() |