Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2011, 07:02   #1
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard rechter D'Hondt doet het weer...

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ijexamen.dhtml

Bij die man is er een zekering gesprongen. Ik beklaag de sukkelaar die voor hem als rechter moet verschijnen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 07:17   #2
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Ik vind dat hij wel een punt heeft.

Als ge ziet hoe er gereden wordt is er inderdaad wel iets mis bij de Belg.
Een psychologisch onderzoek zou een aantal mensen die echt niet geschikt zijn om achter het stuur te zitten er uit halen, maar ik zou dat enkel doen indien de persoon daar aanleiding toe geeft, bv na een ongeval, een aantal overtredingen om maar iets te zeggen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 08:06   #3
nihao
Minister
 
nihao's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2009
Locatie: Gent
Berichten: 3.062
Standaard

Citaat:
Als ge ziet hoe er gereden wordt is er inderdaad wel iets mis bij de Belg.
2
__________________
Dom zijn is duur,
en oliedom zijn olieduur.
nihao is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 08:47   #4
hurricane
Europees Commissaris
 
hurricane's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2006
Berichten: 6.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vind dat hij wel een punt heeft.

Als ge ziet hoe er gereden wordt is er inderdaad wel iets mis bij de Belg.
Een psychologisch onderzoek zou een aantal mensen die echt niet geschikt zijn om achter het stuur te zitten er uit halen, maar ik zou dat enkel doen indien de persoon daar aanleiding toe geeft, bv na een ongeval, een aantal overtredingen om maar iets te zeggen.
Niet alleen bij de Belg. In Parijs is het een sport geworden. Daar zijn wij nog braaf tegen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 11:17   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vind dat hij wel een punt heeft.

Als ge ziet hoe er gereden wordt is er inderdaad wel iets mis bij de Belg.
Een psychologisch onderzoek zou een aantal mensen die echt niet geschikt zijn om achter het stuur te zitten er uit halen, maar ik zou dat enkel doen indien de persoon daar aanleiding toe geeft, bv na een ongeval, een aantal overtredingen om maar iets te zeggen.
Ik vind wel dat hij een punt heeft.

Maar zijn voorgestelde oplossing getuigt van weinig wetenschappelijke doordachtheid en maatschappelijk inzicht.

En zoiets te moeten denken van een rechter, maakt me bezorgd.


.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 11:46   #6
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Die testen gaan niets uithalen.

Iemand die psychologisch gezond is kan jaren nadien "een aanval" krijgen. Indien ze het toch doorvoeren is de vraag welke psychologische methode ze gaan gebruiken?
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 11:51   #7
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Wat voor onbekwame typ is dat?
precies of je met een psychische test kun afleiden of iemand ald dan niet door het rood rijd, rechts voorsteekt, of aan bumperkleven gaat doen.

Bovendien als we eens op Europees vlak kijken, zien we dat er maar weinig landen beter scoren.

Als we eens zien naar Spanje italie en Engeland, dat zijn pas cowboys op de weg.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 12:55   #8
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Bovendien als we eens op Europees vlak kijken, zien we dat er maar weinig landen beter scoren.
Bron ?

Of bedoel je weinig landen die slechter scoren ?
Griekenland scoort steeds slechter ja, en -eerder toevallig enkel dit jaar- Portugal, staan nog achter ons, de rest zijn quasi nog ontwikkelingslanden (ex-Oostblok) betreft verkeerveiligheid (ook met relatief zeer weinig veilige snelle wegen per inwoner of oppervlakte)

Citaat:
Als we eens zien naar Spanje italie en Engeland, dat zijn pas cowboys op de weg.
Verkeersdoden per miljoen inwoners | stand 2010, EU-27 landen:
d/mj stand Landen EU

28 1 Sweden
30 2 Utd Kingdom
37 3 Malta
38 4 Netherlands
45 5 Germany
46 6 Denmark
47 7 Ireland
51 8 Finland
54 9 Spain
59 10 Estonia
61 11 France
63 12 Luxembourg
65 13 Slovakia
66 14 Italy
66 15 Austria
67 16 Slovenia
74 17 Hungary
75 18 Cyprus
76 19 Czech Rep.
77 20 Belgium
88 21 Portugal
92 22 Lithuania
98 23 Latvia
102 24 Poland
103 25 Bulgaria
111 26 Romania
112 27 Greece
68 gemiddelde 27 EU-landen
- 13,5 % Belgium tov gemiddelde

Neen, de cowboys zijn zeker wij (zeker als je net die 3 landen opnoemt):

- ´Belgium´ zakt één plaats van 19 naar 20, zelfs met 77 verkeersdoden/miljoen inwoners.
- de laatste 2 jaar doen we het opvallend minder als het europees gemiddelde, namelijk rode cijfers 12,1 % en 13,5 %.
- Onze relatief beste jaarlijkse plaats was 12e in het jaar 1997 met 134 doden per miljoen inwoners.
- In 1996 waren we 15e, in 1991 16e.
- rood is %-slechter als het EU-gemiddelde per jaar.
- zwart is -%-beter als het EU-gemiddelde per jaar.


Al die verkeersagressie wordt natuurlijk niet geflitst...
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2011 om 13:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 13:29   #9
Ratatosk
Europees Commissaris
 
Ratatosk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 6.375
Standaard

Ik wel eens weten hoeveel doden we hebben per aantal auto's dat rijdt op onze wegen.
__________________
Het is allemaal de schuld van de Flair.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 13:45   #10
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vind dat hij wel een punt heeft.

Als ge ziet hoe er gereden wordt is er inderdaad wel iets mis bij de Belg.
Een psychologisch onderzoek zou een aantal mensen die echt niet geschikt zijn om achter het stuur te zitten er uit halen, maar ik zou dat enkel doen indien de persoon daar aanleiding toe geeft, bv na een ongeval, een aantal overtredingen om maar iets te zeggen.
Ik nodig u dan uit om een dagje rond te rijden in Italie...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 13:53   #11
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik nodig u dan uit om een dagje rond te rijden in Italie...
Veel vlotter dan hier.
Hier lijken mensen (vooral dames) eenmaal achter het stuur te veranderen in zwaar autistische staarders. Ogen angstig wijdopengespreid naar een ver punt gericht, hoofd beweegt nooit.

Italianen zoeken steeds oogcontact en communiceren tenminste wat ze plan zijn.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 13:57   #12
Tashunka
Gouverneur
 
Tashunka's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 oktober 2006
Berichten: 1.286
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

En zoiets te moeten denken van een rechter, maakt me bezorgd.


.
Hij is dan ook alleen maar rechter geworden dank zij zijn mama hé.
Tashunka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 14:22   #13
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Veel vlotter dan hier.
Hier lijken mensen (vooral dames) eenmaal achter het stuur te veranderen in zwaar autistische staarders. Ogen angstig wijdopengespreid naar een ver punt gericht, hoofd beweegt nooit.

Italianen zoeken steeds oogcontact en communiceren tenminste wat ze plan zijn.
Ge moet inderdaad oogcontact zoeken om te vermijden dat ge doodgereden wordt, ...

Inderdaad mensen kunnen hier niet rijden, blijven halsstarig dat tweede vak bezet houden, kunnen niet op een rond punt rijden etc...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 14:56   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Ik wel eens weten hoeveel doden we hebben per aantal auto's dat rijdt op onze wegen.
Deel het totaal doden door het aantal auto´s, of bedoel je Belgisch ingeschreven personenauto´s ?
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek.../voertuigpark/
2009: 5.192.566
2010: 5.276.283

- ge kunt beter voertuigkilometers nemen, of nog beter **reizigerskms dan heb je ook het geschatte aantal buitenlandse voertuigen en alle inzittenden erbij:

http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/

De cijfers hebben betrekking op Belgische en op buitenlandse voertuigen. De schattingen gebeuren volgens de GcLR-methode (de meest waarschijnlijke raming).
(a) Inbegrepen taxi's, ziekenwagens en dergelijke.
(b) Inbegrepen bestelwagens en speciale voertuigen

** (e) Inbegrepen de bestelwagens met reizigers
De cijfers hebben betrekking op Belgische en op buitenlandse voertuigen. De schattingen gebeuren volgens de GcLR-methode (de meest waarschijnlijke raming).

- en wat ga je dan doen met de doden die niet door betrokkenheid "auto´s" of "snelle motorvoertuigen" vallen ?

*bvb verleden jaar in Bocholt: traktor rijdt 4 fietsers dood:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...mburg/1.739659


* bvb, in NL vallen er gemiddeld 4 �* 5 doden door fietserbotsingen onderling...
http://www.swov.nl/cognos/cgi-bin/pp...3Dde%26LO%3Dde

Be heeft daar geen cijfers van...

Zo simpel lijkt het dus helemaal niet.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 30 november 2011 om 15:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 15:16   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ik vind dat hij wel een punt heeft.

Als ge ziet hoe er gereden wordt is er inderdaad wel iets mis bij de Belg.
Een psychologisch onderzoek zou een aantal mensen die echt niet geschikt zijn om achter het stuur te zitten er uit halen, maar ik zou dat enkel doen indien de persoon daar aanleiding toe geeft, bv na een ongeval, een aantal overtredingen om maar iets te zeggen.
Dat is heel iets anders dus. Als een rechter dat uitspreekt na een veroordeling, (louter na een ongeval, of na een overtreding is voor mij ook al onzinnig) maar deze "gezondene van de Heer" wil het voor iedereen opleggen. Als hij de wetgeving wil veranderen heeft hij zich van beroep vergist : hij had dan parlementair moeten worden en ijveren voor een meerderheid om zijn wetsvoorstel er door te krijgen.

Als elke zetelende magistraat vanaf nu in de pers zijn hoogst persoonlijke mening en wensenlijstje gaat laten publiceren dan vraag ik me af hoe het zit met scheiding der machten.

Wat me ook als raar overkomt is dat zijn hiërarchie dat toelaat, die periodieke erupties van grote wijsheid die deze zelfbenoemde Messias van de E17 over ons heen meent te moeten strooien via de pers.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2011, 15:25   #16
peter1962
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 19 mei 2011
Locatie: Ronse
Berichten: 9.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge moet inderdaad oogcontact zoeken om te vermijden dat ge doodgereden wordt, ...

Inderdaad mensen kunnen hier niet rijden, blijven halsstarig dat tweede vak bezet houden, kunnen niet op een rond punt rijden etc...
Juist, plus de sukkels die een traktor niet durven voorbij te steken en zo lange files veroorzaken, vrouwen die hun make-up zitten te bewonderen in de achteruitkijkspiegel terwijl ze het linkerrijvak bezet houden, pinkers niet gebruiken, zitten dromen terwijl het licht op groen springt en zo het hele verkeer ophouden enz.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 07:05   #17
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik nodig u dan uit om een dagje rond te rijden in Italie...
Been there, done that.
Het grote verschil tussen de twee is dat, als ge in Italie inhaalt en ge ziet dat ge het niet gaat halen, uw tegenligger gaat uitwijken om u door te laten.
Hier gaat de tegenligger u met van 'zijn' rijvak proberen rijden.

Ik heb in nog vele landen gereden, zowel Europese als niet-Europese.
En qua agressiviteit en agressief rijgedrag in het verkeer scoren we bij de beste ter wereld.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 07:07   #18
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is heel iets anders dus. Als een rechter dat uitspreekt na een veroordeling, (louter na een ongeval, of na een overtreding is voor mij ook al onzinnig) maar deze "gezondene van de Heer" wil het voor iedereen opleggen. Als hij de wetgeving wil veranderen heeft hij zich van beroep vergist : hij had dan parlementair moeten worden en ijveren voor een meerderheid om zijn wetsvoorstel er door te krijgen.

Als elke zetelende magistraat vanaf nu in de pers zijn hoogst persoonlijke mening en wensenlijstje gaat laten publiceren dan vraag ik me af hoe het zit met scheiding der machten.

Wat me ook als raar overkomt is dat zijn hiërarchie dat toelaat, die periodieke erupties van grote wijsheid die deze zelfbenoemde Messias van de E17 over ons heen meent te moeten strooien via de pers.
Dat noemt men 'vrijheid van meningsuiting'.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 07:07   #19
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Veel vlotter dan hier.
Hier lijken mensen (vooral dames) eenmaal achter het stuur te veranderen in zwaar autistische staarders. Ogen angstig wijdopengespreid naar een ver punt gericht, hoofd beweegt nooit.

Italianen zoeken steeds oogcontact en communiceren tenminste wat ze plan zijn.
Dat is ook mijn ervaring.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 07:27   #20
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ijexamen.dhtml

Bij die man is er een zekering gesprongen. Ik beklaag de sukkelaar die voor hem als rechter moet verschijnen.
Oh mijn arme god... die man heeft gelijk.
Maar we weten al langer dat er eerder zekeringen gesprongen zijn bij onze medemens dan bij hem.
Maar ja mensen met nog enige vorm van moraal moet je stigmatiseren en negeren, da's normaal ofzo?

Nee ik ben zelfs bereid én vragende partij om bv elke 10 jaar een rijvaardigheidstest samen met die psychologische screening af te leggen. Maar ja ik zal alvast een van de weinige zijn die zich daar geen angst voor heeft vermoedelijk. Zou me nog een pak veiliger voelen te weten dat de mafketels echt van de baan gehouden kunnen worden.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be