Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 3 december 2011, 09:22   #1
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard Hoe Di Rupo Autotaks ontwijken?

De formule is gekend:

(0,055+(co2uitstoot-95)/1000)*kostprijs=jaarlijksvoordeel
Dit moet je dan vermenigvuldigen met het percentage belastingen je betaalt in de hoogste schijf om uw extra belasting te kennen.

Ik zit dus te denken hoe deze te ontwijken, want Vito moet volgend jaar een nieuwe wagen hebben. CO2-vriendelijke wagen, spreekt voor zich. Maar kan ik aan de kostprijs wat doen?

Ik heb gehoord dat het in Nederland een trend is om een zo kaal mogelijke wagen te kopen, om de zogenaamde "bijtelling" te vermijden en deze daarna aan te kleden (lederen zetels, radio, etc). Is dit principe in België ook toepasbaar?
Vito is offline  
Oud 3 december 2011, 09:32   #2
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter
 
Salvadorii's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2010
Locatie: Onafhankelijk Vlaanderen
Berichten: 8.424
Standaard

Nee, een Di Rupo komt altijd met lederen zetels
__________________
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'.
Salvadorii is offline  
Oud 3 december 2011, 10:29   #3
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Nee, een Di Rupo komt altijd met lederen zetels


Ik heb hem niet, Salvadorii...
Vito is offline  
Oud 3 december 2011, 10:47   #4
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
De formule is gekend:

(0,055+(co2uitstoot-95)/1000)*kostprijs=jaarlijksvoordeel
Dit moet je dan vermenigvuldigen met het percentage belastingen je betaalt in de hoogste schijf om uw extra belasting te kennen.

Ik zit dus te denken hoe deze te ontwijken, want Vito moet volgend jaar een nieuwe wagen hebben. CO2-vriendelijke wagen, spreekt voor zich. Maar kan ik aan de kostprijs wat doen?

Ik heb gehoord dat het in Nederland een trend is om een zo kaal mogelijke wagen te kopen, om de zogenaamde "bijtelling" te vermijden en deze daarna aan te kleden (lederen zetels, radio, etc). Is dit principe in België ook toepasbaar?
Eenvoudig; je inkomen weghalen uit België.

Dan heb je helemaal geen last meer van dergelijke afgunstbelastingen. Zielig dat afgunst onder het mom van solidariteit geïnstitutionaliseerd wordt, maar da's nu eenmaal de aard van het linkse beest.
Sfax is offline  
Oud 3 december 2011, 10:53   #5
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Eenvoudig; je inkomen weghalen uit België.

Dan heb je helemaal geen last meer van dergelijke afgunstbelastingen. Zielig dat afgunst onder het mom van solidariteit geïnstitutionaliseerd wordt, maar da's nu eenmaal de aard van het linkse beest.
Ik liep met een LSP'er over straat en er reed bijna een splinternieuwe mercedes over zo een wegzakkend paaltje. Hij heel blij dat bijna een dure vernield was. Plots kwam hij tot inkeer: wij willen rijkdom herverdelen, niet vernietigen... Di Rupo is nochtans goed bezig met het vernietigen van rijkdom.

Gezamelijke verarming! Als de Vlaamse economie kapot gaat stoppen de transfers vanzelf. Misschien is dat het doel van het marshallplan, dat hij verplicht wordt om goede dingen te doen voor Wallonie
Effect is offline  
Oud 3 december 2011, 10:55   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
De formule is gekend:

(0,055+(co2uitstoot-95)/1000)*kostprijs=jaarlijksvoordeel
Dit moet je dan vermenigvuldigen met het percentage belastingen je betaalt in de hoogste schijf om uw extra belasting te kennen.

Ik zit dus te denken hoe deze te ontwijken, want Vito moet volgend jaar een nieuwe wagen hebben. CO2-vriendelijke wagen, spreekt voor zich. Maar kan ik aan de kostprijs wat doen?

Ik heb gehoord dat het in Nederland een trend is om een zo kaal mogelijke wagen te kopen, om de zogenaamde "bijtelling" te vermijden en deze daarna aan te kleden (lederen zetels, radio, etc). Is dit principe in België ook toepasbaar?
Met de nieuwe wagens is dit bijna onmogelijk geworden.
Je kan immers bijna niets meer zelf doen en moet voor alles naar de garage lopen.
Zelfs een eenvoudige olieverversing is onmogelijk geworden dankzij de ingebouwde computer.
Veel van de moderne wagens kan je zelfs niet eens meer opstarten met een hulpbatterij zonder de computer in faling te doen gaan.
Jantje is offline  
Oud 3 december 2011, 10:58   #7
Effect
Minister-President
 
Geregistreerd: 3 juni 2011
Berichten: 4.414
Standaard

Er gaan vanzelf di rupo bedrijfswagens op de markt komen met bijhorende doe het zelf opties. Zoiets noemt marktwerking, iets wat een communist als di rupo niet snapt. Uiteindelijk zal deze beslissing tot MINDER belastinginkomsten leiden op termijn.

Gegarandeerd ga je aanbiedingen vinden die bvb een aantal niet-merk-specifieke opties verkopen tegen 12000 euro waarbij je een auto krijg voor pakt 2999 euro. Die 2999 zet je op je belastingsbrief en je bent vertrokken.

Laatst gewijzigd door Effect : 3 december 2011 om 11:00.
Effect is offline  
Oud 3 december 2011, 10:58   #8
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik liep met een LSP'er over straat en er reed bijna een splinternieuwe mercedes over zo een wegzakkend paaltje. Hij heel blij dat bijna een dure vernield was. Plots kwam hij tot inkeer: wij willen rijkdom herverdelen, niet vernietigen... Di Rupo is nochtans goed bezig met het vernietigen van rijkdom.

Gezamelijke verarming! Als de Vlaamse economie kapot gaat stoppen de transfers vanzelf. Misschien is dat het doel van het marshallplan, dat hij verplicht wordt om goede dingen te doen voor Wallonie
Ze willen geen rijkdom herverdelen. Wat zij herverdelen noemen, is gewoon weinig anders dan iedereen die meer heeft dan zijzelf geld afhandig maken, om dat dan voor hun eigen gewin te kunnne gaan besteden. Van zodra dergelijke maatregelen ook hen zouden treffen, dan is het kot te klein, en roepen ze dat de inspanningen onrechtvaardig herverdeeld worden.

Die hele show gisteren was nog maar eens een perfecte illustratie van wat socialisme en solidariteit hier is: sinterklaas spelen met andermans geld.

Laatst gewijzigd door Sfax : 3 december 2011 om 11:00.
Sfax is offline  
Oud 3 december 2011, 10:59   #9
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Met de nieuwe wagens is dit bijna onmogelijk geworden.
Je kan immers bijna niets meer zelf doen en moet voor alles naar de garage lopen.
Zelfs een eenvoudige olieverversing is onmogelijk geworden dankzij de ingebouwde computer.
Veel van de moderne wagens kan je zelfs niet eens meer opstarten met een hulpbatterij zonder de computer in faling te doen gaan.
Denk trouwens dat van een gestripte wagen achteraf terug een enigszins luxueus uitgerust voertuig maken je evenveel extra gaat kosten als je erbij kunt winnen!
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 3 december 2011, 11:01   #10
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Hoeveel ga je dan betalen voor bijvoorbeeld een uitstoot van 153 gr Co2 ?
Henri1 is offline  
Oud 3 december 2011, 11:03   #11
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Denk trouwens dat van een gestripte wagen achteraf terug een enigszins luxueus uitgerust voertuig maken je evenveel extra gaat kosten als je erbij kunt winnen!
Ben er zeker van dat het je zelfs meer gaat kosten.
Jantje is offline  
Oud 3 december 2011, 11:05   #12
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht


Ik heb hem niet, Salvadorii...
vlekken zijn makkelijker te verwijderen
born2bewild is offline  
Oud 5 december 2011, 09:31   #13
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Met de nieuwe wagens is dit bijna onmogelijk geworden.
Je kan immers bijna niets meer zelf doen en moet voor alles naar de garage lopen.
Zelfs een eenvoudige olieverversing is onmogelijk geworden dankzij de ingebouwde computer.
Veel van de moderne wagens kan je zelfs niet eens meer opstarten met een hulpbatterij zonder de computer in faling te doen gaan.
Op zich is dat geen probleem: de garage mag het wel doen. Ofwel mét factuur die niet bij de aankoopfactuur hoort (zo doet men het ook in Nederland) ofwel zonder factuur.
Vito is offline  
Oud 5 december 2011, 09:58   #14
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 33.511
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoeveel ga je dan betalen voor bijvoorbeeld een uitstoot van 153 gr Co2 ?
Kan je niet rekenen of zo?

Voor een wagen van 20K komt dat neer op 2260 euro.
Voor een wagen van 30K komt dat neer op 3390 euro.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 5 december 2011, 10:55   #15
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.167
Standaard

Zeg mannekes er zijn heel wat bedrijfswagens waarop je met de nieuwe regeling minder gaat betalen, maar dan moet je wel op meer dan 25km van je werk wonen.
Het zijn vooral de SUV en de erg zware wagens die heel wat meer zullen moeten betalen.

http://static.tijd.be/upload/Bereken...9691-87963.pdf
speurneus is offline  
Oud 5 december 2011, 11:22   #16
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zeg mannekes er zijn heel wat bedrijfswagens waarop je met de nieuwe regeling minder gaat betalen, maar dan moet je wel op meer dan 25km van je werk wonen.
Het zijn vooral de SUV en de erg zware wagens die heel wat meer zullen moeten betalen.

http://static.tijd.be/upload/Bereken...9691-87963.pdf
NU, want veel SUV's zijn ingeschreven als lichte vrachtwagens en betalen dus zeer weining taksen en inschrijvingsbelastingen.
Jantje is offline  
Oud 5 december 2011, 13:39   #17
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 9.167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
NU, want veel SUV's zijn ingeschreven als lichte vrachtwagens en betalen dus zeer weining taksen en inschrijvingsbelastingen.
Probeer dan maar eens een Audi Q7, BMW X5, Porsche, Landrover sport e.a. als lichte vrachtwagen in te schrijven.
speurneus is offline  
Oud 5 december 2011, 16:24   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
De formule is gekend:

(0,055+(co2uitstoot-95)/1000)*kostprijs=jaarlijksvoordeel
Dit moet je dan vermenigvuldigen met het percentage belastingen je betaalt in de hoogste schijf om uw extra belasting te kennen.

Ik zit dus te denken hoe deze te ontwijken, want Vito moet volgend jaar een nieuwe wagen hebben. CO2-vriendelijke wagen, spreekt voor zich. Maar kan ik aan de kostprijs wat doen?

Ik heb gehoord dat het in Nederland een trend is om een zo kaal mogelijke wagen te kopen, om de zogenaamde "bijtelling" te vermijden en deze daarna aan te kleden (lederen zetels, radio, etc). Is dit principe in België ook toepasbaar?
Wacht eens een Opel Ampera

(0.055 + (20-95)/1000)*30000 = -600

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 december 2011 om 16:25.
brother paul is offline  
Oud 5 december 2011, 16:38   #19
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Zeg mannekes er zijn heel wat bedrijfswagens waarop je met de nieuwe regeling minder gaat betalen, maar dan moet je wel op meer dan 25km van je werk wonen.
Het zijn vooral de SUV en de erg zware wagens die heel wat meer zullen moeten betalen.

http://static.tijd.be/upload/Bereken...9691-87963.pdf
Dat ziet er goed uit. Ik ga sebiet ene ff op zijn gemak stellen.
pajoske is offline  
Oud 5 december 2011, 21:57   #20
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.571
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
NU, want veel SUV's zijn ingeschreven als lichte vrachtwagens en betalen dus zeer weining taksen en inschrijvingsbelastingen.
zelfs een smart betaalt meer

pasop heel bedriegelijke tabel: 100euro per maand is 1200euro per jaar is 4800euro op 4 jaar je betaalt die auto 50% zelf? Een auto die 80% voor de firma rijdt, en waar je dan zogenaamd woonwerkverkeer mee doet, een smart die precies een klein stadswagentje is... betaal je 50% zelf. Wat ze voordeel in natura noemen is gewoon zelf betalen.

Dan een Q7 aan 1810 * 48 = 86600 je kunt al niet meer zeggen dat je die auto een voordeel doet ??? je betaalt die auto gewoon zelf..
brother paul is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be