![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Ziet u een kartel tussen Vlaams Belang en N-VA ook wel zitten? | |||
Ik stem N-VA en ik zie dat WEL zitten !!!! |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,61% |
Ik stem N-VA en ik zie dat niet zitten |
![]() ![]() ![]() |
25 | 37,88% |
Ik stem VB en ik zie dat WEL zitten !!!! |
![]() ![]() ![]() |
6 | 9,09% |
Ik stem VB en ik zie dat niet zitten |
![]() ![]() ![]() |
5 | 7,58% |
Ik zou als traditionele kiezer misschien wel voor zo'n kartel willen stemmen |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,03% |
Waarom niet? Die partijen lijken nogal sterk op mekaar |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,61% |
Ja ik vind dat Vlaams-nationalisten als één front België moeten kapot maken |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,61% |
Neen de verspreide slagorde lijkt me verstandiger vanuit strategiscg opzicht |
![]() ![]() ![]() |
22 | 33,33% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 66. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Gewoon uit interesse.
Vindt u dat N-VA en VB in 2014 samen naar de kiezer moeten stappen, of is het water nog te diep? Aangezien veel mensen toch moeilijk het verschil zien tussen de 2 partijen, is een samenwerking wenselijk? Of is het VB te Vlaamsgezind voor de gematigde N-VA'ers en speelt het ultraracistische verleden van de partij nog parten? Zouden jullie bvb. tot een gemeenschappelijk programma rond pakweg immigratie en integratie kunnen komen? En wat met de Vlaamse eisen. Moet Vlaanderen onafhankelijk worden (Vlaams Belang) of eerder verdampen in Europa (NV-A). Graag een debat tussen de verschillende soorten flaminganten |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() neen, VB en N-VA moeten gescheiden blijven, maar elkaar wel dulden
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() No....no....no....
Hun genetica is anders...zij spreken een ander publiek aan...één plus één is hier minder dan twee...het zou trouwens het einde van de NVA betekenen.
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen kartel, maar een goede samenwerking moet wel kunnen.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Minister
|
![]() Nee, want dan geeft bdw in kwestie Dewael en Beke gelijk in verband met het verblokken van nva.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Filip Dewinter klaagt Bourgeois aan voor racisme.
Zo zal er van een kartel nooit sprake zijn. ![]() Laatst gewijzigd door Malik : 15 december 2011 om 17:46. |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
De grote overeenkomst tussen het VB en de NVA is dat ze beiden Vlaams Nationalistisch zijn en dat ze beiden gevreesd worden omdat ze gelijk hebben. Het grote verschil tussen de NVA en het VB is dat het VB ook radikale standpunten inneemt over het taboe ivm maatschappeljke mistoestanden. Door de verschillen zullen de overeenkomsten geen toegevoegde waarde genereren in een kartel of alliantie.
![]() |
#8 |
|
![]() 2
#9 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Schepen
|
![]() Ik ben echt niet blij met het VB, er zijn minstens kleine racistische elementen in het partij (ik zeg niet dat iedereen in de partij dat is).
Er zijn te radicale standpunten. Ik persoonlijk vind de partij niet volwassenen genoeg. Als er geen NVA zou zijn zou ik nog niet stemmen op VB. |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() mmmmmm ik heb de verkeerde optie genomen.
ben eigenlijk voor optie 2. of het nu n-va of vb is, de franstaligen wilt hen beiden niet in een federale regering. beste manier om belgie kapot te krijgen, is om de traditionelen zo klein mogelijk te krijgen waardoor er geen regering meer kan gevormd worden tenzij N-VA meedoet en aangezien les francophones dit niet willen ... |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Afgaande op de poll en de reacties, mag je toch wel stellen dat de Vlaams-nationalisten nogal verdeeld zijn.
|
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() Goh verdeeld, ik wil de opmars van de N-VA niet tegenwerken, noch kapotmaken, het doel is voor mij belangrijker dan de partij.