![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.standaard.be/artikel/deta...2-138784c7ea7c
titel: Invoering alcoholslot miskleun Wet vorig jaar in december (eindelijk) goedgekeurd. Vandaag: geen enkel toestel is al goedgekeurd volgens de wettelijke normen; en de centra waar jaarlijks de ijking en 'een gesprek' moeten volgen, zijn ook al niet voorzien of erkend. Nog erger: slechts twee veroordelingen zijn uitgesproken in die tijdspanne. Want wat blijkt? De rechters zijn er tegen. Het spel is te duur. Niemand zal het kunnen betalen. En ... politierechter Peter D'Hondt, pertang gene malse, " zijn er genoeg andere methodes om dronken bestuurders uit het verkeer te houden". Dus, niet alleen bezondigde Schouppe zich aan "publicitaire aankondigingspolitiek", hij trekt zich van de verdere uitwerking geen bal van aan, maar nog straffer: hij heeft dat zaakje helemaal niet doorgesproken met degenen die het nadien zullen moeten waar maken. Schoofzak voert daar nog aan toe: hoe zou men de onverantwoordelijke zatlappen met een alcoholslot in hun auto beletten om met de auto van een vriend/vriendin ... of zelfs een gestolen (tijdelijk ontleende ...) auto te rijden ??? Waar den tsjeef Schouppe gepasseerd is, te beginnen bij de NMBS, daar zitten ze jaren nadien nog te bricoleren om het puin te ruimen. Je zal maar de ouder zijn van een verongelukt kind, en dit alweer moeten lezen in de kranten ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() De geschiedenis herhaalt zich.
Doet me denken aan de befaamde milieuboxen. Er staan er hier nog twee te rotten in de garage. Bij de invoering van die dingen zijn flink wat centen aan de vingers blijven plakken.... Laatst gewijzigd door hurricane : 30 augustus 2011 om 06:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik vind dit alcoholslot zijn doel voorbij schiet. Je kan immers gewoon iemand anders laten blazen en je kan er vervolgens met uw zatte botten meer verder rijden. Bovendien is het erg duur. Daar sta je dan met uw alcohol slot. Kan je trouwens ook geen ballon leeg laten in het toestel?
Ik denk dat met beter kan optreden door harder te straffen en door vb de auto in beslag te nemen voor onbepaalde tijd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() De idiotie zit hem volgens mij in de link 'persoon-auto'. Alleen een autiooot denkt dat dat een harde link is.
Als je de ene wagen blokkeert of met een alcoholslot uitrust neem ik wel een van de andere bedrijfswagens.
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() D'hondt zal het wel zeggen andere manieren, mega boetes bedoeld hij dan ! Binnenkort gaat die ook in de politiek
![]() |
#6 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Met het alcoholslot niet. Ge moet dan inderdaad iemand die nuchter is vinden om het te doen. Gaat gij dat doen? Als ik me niet vergis betaalt de veelovertreder dat. Citaat:
Citaat:
Gewoon in beslag nemen en afhankelijk van de kwaliteit verkopen of een kubusje van maken. Ik heb vorige week trouwens ergens gelezen dat ze ondertussen goedgekeurd zijn.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 12 oktober 2011 om 21:42. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heeft Schouppe nu al 1 maal het doel niet voorbij geschoten? Hij denkt gewoon in termen 'wat kan ik omzeilen en het merendeel van de werkende bevolking niet', dat voeren we in!
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Dan nog een alcoholslot, een beetje tecnieker sluit wel 2 draadjes aan elkaar, en vroem.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Vreemdeling
|
![]() Zo is het niet hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd, ik denk dat elke minste manipulatie van het digitaal gesloten circuit - dus ook kortstondig overbruggen en-of uitschakelen vh geïntegreerd alcoholslot - opgeslagen kan worden in een soort logbook, klopt er iets niet = extra sanctie...
Wie weet heeft het alcoholslotcircuit een zelftestcircuit (BITE) geïntegreerd dat elke keer ´digi-checkt´ én registreert als de motor gestart wordt of het contact maar aangezet wordt. Dus @ giserke: ik denk dat elke ´vroem´ kan geregistreerd worden, vooral die vroems zonder (gecodeerde) xxx-bytes-data van het alcoholslot... Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 14 oktober 2011 om 21:59. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Vreemdeling
|
![]() Als je een nuchtere persoon bij hebt kun je ook gewoon die persoon laten rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Elk systeem is te verkrachten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Als ze zich daar niet aan houden zullen ze volledig het rijbewijs verliezen.
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan enkel met extra sanctie als ze betrapt worden op diefstal.
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pfffrt, dan huur ik wel een auto
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dieper onderzocht dient te worden wie verdient aan dit soort van maatregelen die om de haverklap bedacht worden in naam van 'veiligheid' of 'milieu'. Of het werkt of niet lijkt bijkomstig te zijn krijg ik soms de indruk. Nog iemand een milieubox nodig?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Vreemdeling
|
![]() En ook Schouppe met zijn nieuwe vereersborden.
1. Oudere rijders moeten een nieuw examen doen. 2.Wie betaalt? 3.Wat gebeurt met de oudere?
![]() |
#19 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een taxi is goedkoper.
![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 oktober 2011 om 20:24. |
![]() |
![]() |