Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 december 2011, 13:00   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard 't Begint al: besparingen leveren onvoldoende op

Bwa, een half miljard € ... en dan nog in den bouw.
Hoeveel mensen zouden de bouwbedrijven moeten afdanken, om dat bedrag te recupereren ? Of zie je ze liever failliet gaan ?

Di Rupo wil niet kunnen rekenen. Behalve op zijn Waals.
Beke, De Croo en Tobback, met heel hun gereputeerde studiedienst, kunnen niet rekenen.

Goe bezig !!

Op die manier wil ik niet dat mijn partij, de N-VA, slapend rijk wordt.
Maar toch is het zo ....

titel: Schrappen fiscale maatregelen levert half miljard minder op
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111220_075

beetje tekst, voor als de link niet (meer) werkt:

Citaat:
Het terugschroeven van de fiscale voordelen voor energiebesparende investeringen levert een half miljard euro minder op dan eerst berekend. Dat meldt de Confederatie Bouw dinsdag. volgens de organisatie zullen de maatregelen leiden tot een fikse terugval van en bouwactiviteit en de bijhorende inkomsten.

Het afschaffen van de voordelen moet de Belgische schatkist in 2013 en 2014 zowat 780 miljoen euro opleveren. De overheid heeft er echter geen rekening mee gehouden dat door de afschaffing de bouwactiviteit vanaf 2012 gaat dalen, zegt de Confederatie.

'De echte budgettaire besparing over de periode 2012-2014 zal volgens de Confederatie Bouw dan ook geen 780 miljoen zijn, maar eerder ongeveer 240 miljoen.' Een half miljard minder dus.
Er is nochtans een alternatief mogelijk, zegt de organisatie, die pleit voor een 'minder abrupte maatregel, met een vergelijkbaar begotingseffect. Het zou volstaan het fiscaal voordeel te verminderen van 40 pct naar 30 pct voor in 2012 uitgevoerde werken en naar 20 pct voor werken die in 2013 en 2014 worden uitgevoerd.'

De organisatie waarschuwt voor de 'enorme klap' die de sector anders voor volgend jaar verwacht.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 december 2011, 13:24   #2
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bwa, een half miljard € ... en dan nog in den bouw.
Hoeveel mensen zouden de bouwbedrijven moeten afdanken, om dat bedrag te recupereren ? Of zie je ze liever failliet gaan ?

Di Rupo wil niet kunnen rekenen. Behalve op zijn Waals.
Beke, De Croo en Tobback, met heel hun gereputeerde studiedienst, kunnen niet rekenen.

Goe bezig !!

Op die manier wil ik niet dat mijn partij, de N-VA, slapend rijk wordt.
Maar toch is het zo ....

titel: Schrappen fiscale maatregelen levert half miljard minder op
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111220_075

beetje tekst, voor als de link niet (meer) werkt:
Om van rekenwonder Muyters maar te zwijgen. Die heeft een budget opgesteld aan de hand van 1,8% groi en mag nu meer dan 500 mio gaan besparen. En gezien Vlaanderen onder druk van de NVA geen overschotten mag boeken zitten ze daar zwaar in de shit.
En dan zwijg ik nog van al die PPS constructies die worden opgezet en die op termijn als een molensteen rond hun nek hangt en Vlaanderen langzaam zullen versmachten
De partij die slapend rijk wordt is super goed bezig zichzelf in de vernieling te rijden.

Laatst gewijzigd door speurneus : 20 december 2011 om 13:25.
speurneus is offline  
Oud 20 december 2011, 14:36   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Om van rekenwonder Muyters maar te zwijgen. Die heeft een budget opgesteld aan de hand van 1,8% groi en mag nu meer dan 500 mio gaan besparen. En gezien Vlaanderen onder druk van de NVA geen overschotten mag boeken zitten ze daar zwaar in de shit.
En dan zwijg ik nog van al die PPS constructies die worden opgezet en die op termijn als een molensteen rond hun nek hangt en Vlaanderen langzaam zullen versmachten
De partij die slapend rijk wordt is super goed bezig zichzelf in de vernieling te rijden.
1 antwoord en meteen off topic. Je moet het maar doen. Ik stel voor dat je een topic opent over de precaire toestand van de Vlaamse begroting. Hier gaat het echter over onze fenomenale federale begroting.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 20 december 2011, 14:39   #4
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En gezien Vlaanderen onder druk van de NVA geen overschotten mag boeken....
Wattaddewadde?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 20 december 2011, 14:43   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Datze liever eens een van de fantasierijke stommiteiten van de Steve de Limburgse Hoerenloper ongedaan make. Aan de De Lijn moet jaarlijks zomaar eventjes 850 miljoen Euro per jaar bijgepast worden. De zelfdekkingsratio beloopt ...15 (jawel vijftien) procent van de exploitatiekosten. Ik vind dat het minsten 50 % zou horen te zijn. Ik kan er nog inkomen dat de Vlaamse regering iets bijpast, maar 15 % is om te gillen.
Oud 20 december 2011, 16:05   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen zwaar of topic;
maar nog eens oneerlijk ook: je kan niet elke dag opnieuw een studie van een maand doen om je financiële planning bij te stellen.
Budgetbijsturingen volgens het bestaand planningsschema zullen ruimschoots voldoen.

Oneerlijke mensen moeten gestraft worden. Als ik je ooit tegenkom, zal ik je niet trakteren.

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 december 2011, 16:06   #7
Steben

Standaard

Conclusie: waar gaan er NOG meer belastingsverhogingen komen?
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 20 december 2011, 16:08   #8
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Zucht, weer een lijk..
matthias999 is offline  
Oud 20 december 2011, 16:09   #9
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Zucht, weer een lijk..
dat een massagraf aankondigt
leve de manmanman club
Steben is offline  
Oud 20 december 2011, 16:17   #10
Athelas
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Zucht, weer een lijk..
Och, dit is toch geen lijk. Weer een probleem dat bij de regeringsvorming niet ten gronde werd besproken/opgelost. Het is toch al lang duidelijk dat de regeringsonderhandelaars niet over de consequenties van hun besparingen hebben nagedacht. Zelfde kan gezegd worden over de verhoging van de dienstencheques: die zullen ook niet zoveel opleveren omdat er mensen zullen afhaken. Hierdoor zullen er mss ook minder mensen in het wit te werk gesteld worden etc... If it ain't broken, don't fix it. De zonnepanelen niet fiscaal aftrekbaar maken, tot daar aan toe (lijkt mij logische zet) maar de rest hadden ze gerust wat kunnen afbouwen eventueel maar zeker niet gewoon stoppen. Er is een groot psychologisch verschil bovenop het financiele verschil.
Athelas is offline  
Oud 20 december 2011, 17:33   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ik me niet vergis, is dat budget dat vertrekt van een 1,8% groei, het FEDERAAL budget...
Boduo is offline  
Oud 20 december 2011, 17:45   #12
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Conclusie: waar gaan er NOG meer belastingsverhogingen komen?
Of nieuwe belastingen, er is dan toch een regering dus hoeven ze daar ook niet meer onnozel over te doen...
Wat te denken van lucht? Propere lucht belasten, al die werkzaamheden om de luchtkwaliteit te verbeteren hebben geld gekost.
Promoten van filters, roetfilters, de oneindige stroom reclameblaadjes met informatie over luchtverontreiniging, zelfs het veranderen van wetgevingen tegenover bv. dieselwagens, het telkens moeten herberekenen van dieselprijzen en noem maar op , dat zijn serieuze inspanningen en investeringen.
Zo gek is het trouwens niet, we betalen al voor propere lucht uit het buitenland...

Laatst gewijzigd door manta : 20 december 2011 om 17:45.
manta is offline  
Oud 20 december 2011, 18:05   #13
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Of nieuwe belastingen, er is dan toch een regering dus hoeven ze daar ook niet meer onnozel over te doen...
Wat te denken van lucht? Propere lucht belasten, al die werkzaamheden om de luchtkwaliteit te verbeteren hebben geld gekost.
Promoten van filters, roetfilters, de oneindige stroom reclameblaadjes met informatie over luchtverontreiniging, zelfs het veranderen van wetgevingen tegenover bv. dieselwagens, het telkens moeten herberekenen van dieselprijzen en noem maar op , dat zijn serieuze inspanningen en investeringen.
Zo gek is het trouwens niet, we betalen al voor propere lucht uit het buitenland...
U vraagt, wij draaien:
Misschien belastingen op houtkachels...

http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-re...0020808304.htm
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 18:08   #14
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
U vraagt, wij draaien:

Dat is geen belasting op propere lucht , dit is een maatregel om meer propere lucht te verkrijgen... Weer een extra inspanning van de regering uit dus.
Ik bedoel effectief een belasting op de luchtkwaliteit, hoe properder, hoe meer belastingen er op... Zo betalen al die inspanningen zichzelf terug...

Laatst gewijzigd door manta : 20 december 2011 om 18:11.
manta is offline  
Oud 20 december 2011, 18:09   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vraagt, wij draaien:

Da's een beetje "Walen pesten": het overgrote deel v.h. hout dat in Vlaanderen in de houtkachels verdwijnt, komt uit Wallonie

Boduo is offline  
Oud 20 december 2011, 18:15   #16
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Als ik me niet vergis, is dat budget dat vertrekt van een 1,8% groei, het FEDERAAL budget...
Nop, dat is de Vlaamse begroting.

De federale begroting gebruikt cijfers van 0,8% groei.

Citaat:
Met een toename van het bbp(bruto binnenlands product) met 0,5 procent ligt de prognose van de NBB onder de 0,8 procent waar de federale begroting voor 2012 op gebaseerd is. Voor 2011 mikt de Nationale Bank op 2 procent groei tegenover een eerder geraamde 2,6 procent.
De Vlaamse begroting gaat uit van 1,6% groei.

Citaat:
Open Vld noemde de Vlaamse begroting voor 2012 eerder al een "virtuele begroting". Zo gaat de begroting nog uit van een economische groei van 1,6 procent, terwijl die groei intussen al is bijgesteld naar 0,8 procent.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 20 december 2011, 18:24   #17
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Daar gaat het hier niet over.
Maar omdat u uw aversie voor NVA maar niet onder controle lijkt te krijgen en overal topics persé moet gaan vervuilen met uw riedels, toch even dit hilarisch stukje uit het artikel:

Citaat:
Open Vld heeft er ook weinig vertrouwen in dat de Vlaamse regering de toekomstige uitdagingen het hoofd zal kunnen bieden. "De toekomst boven Vlaanderen oogt onzekerder dan ooit. Vlaanderen zit in een moeilijke federale en Europese omgeving. Op economisch vlak stevenen we af op een recessie. Hebben we een Vlaamse regering die deze uitdagingen het hoofd kan bieden? Wij vrezen van niet", luidt het

Zit Vlaanderen in een moeilijke federale omgeving?
Vlug Verhofstadt effe bellen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 december 2011 om 18:42.
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 18:28   #18
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar gaat het hier niet over.
Maar omdat u uw aversie voor NVA maar niet onder controle lijkt te krijgen en overal topics persé moet gaan vervuilen met uw riedels, toch even dit hilarisch stukje uit het artikel:

[qoute]Open Vld heeft er ook weinig vertrouwen in dat de Vlaamse regering de toekomstige uitdagingen het hoofd zal kunnen bieden. "De toekomst boven Vlaanderen oogt onzekerder dan ooit. Vlaanderen zit in een moeilijke federale en Europese omgeving. Op economisch vlak stevenen we af op een recessie. Hebben we een Vlaamse regering die deze uitdagingen het hoofd kan bieden? Wij vrezen van niet", luidt het

Zit Vlaanderen in een moeilijke federale omgeving?
Vlug Verhofstadt effe bellen...[/quote]

Waarachtig, u kunt echt gedachten lezen als u mijn aversie voor de NVA kan besluiten uit mijn post dat de federale begroting op 0.8% groei gebaseerd is terwijl de Vlaamse op 1.6% groei gebaseerd is.

Misschien moet u maar iets minder alcohol zo vroeg op de dag drinken?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 20 december 2011, 18:39   #19
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht

Waarachtig, u kunt echt gedachten lezen als u mijn aversie voor de NVA kan besluiten uit mijn post dat de federale begroting op 0.8% groei gebaseerd is terwijl de Vlaamse op 1.6% groei gebaseerd is.

Misschien moet u maar iets minder alcohol zo vroeg op de dag drinken?
Uw volslagen hysterische reply betreffende mijn alcoholgebruik getuigt nochtans van een veel indrukwekkender duimzuigerij-gehalte, dan mijn op uw sedert jaar en dag geplaatste posts gebaseerde claim dat uw obsessieve aversie jegens NVA u er toe brengt hier te beginnen zagen over de Vlaamse begroting in een topic dat gaat over de tekorten van de federale overheid.

We zijn er wel mee als we geen enkel topic meer mogen openen over de strapatsen van een federale regering zonder dat er een belgicist begint te leuteren over de Vlaamse regering, want daar zit NVA in.

Open uw eigen topic over de Vlaamse tekorten, ik zal er alleszins niet komen inbreken met gelul over de federale tekorten.

Dit is een discussieforum over politieke onderwerpen.

Hier is het onderwerp het tekort van de federale regering.
Daarover discussiëren houdt in dat er niet opzettelijk over andere onderwerpen wordt begonnen met als enige doel te trollen en de oorspronkelijke discussie te kapen.

Als u nu een beetje slimmer bent dan ik denk, dan zwijgt u hier nu zedig over Vlaamse begrotingstekorten en alcoholconsumptie, en opent u een eigen topic over uw geliefde onderwerp van discussie.

Edit: nog ene die niet kan quoten, ik voel een sneer opwellen betreffende overmatige alcoholconsumptie...

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 december 2011 om 18:41.
Nierika is offline  
Oud 20 december 2011, 18:43   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kalm kalm...zowel voor de Federale- als voor de Vlaamse Regering moet volgend motto gelden:

Doen wat je afgesproken hebt te doen",en niet meer,zoals totnogtoe,U door "het middenveld" van de weg laten rijden...uiteindelijk krijgt de politiek toch altijd de schuld...niet de "middenveld-nomenclatura" die soms de echte anarchisten waren...

Zoals Minister Muyters samenvatte : "Je moet niet iedere maand aan de begroting veranderen"
kelt is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be