Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2011, 23:55   #1
Klarekijk
Banneling

Standaard Media aandacht voor oorlog tussen moslimgroeperingen onderling.

Waarom wordt er dagelijks in ons nieuws zo veel zendtijd gespendeerd aan oorlog , en geweld tussen moslimgroeperingen onderling .

Ik denk dat heel veel mensen dat heel erg beu zijn en dat dit negativisme alleen maar leidt tot meer haat. of is dit propaganda voor de wapenindustrie ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 00:17   #2
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Waarom wordt er dagelijks in ons nieuws zo veel zendtijd gespendeerd aan oorlog , en geweld tussen moslimgroeperingen onderling .

Ik denk dat heel veel mensen dat heel erg beu zijn en dat dit negativisme alleen maar leidt tot meer haat. of is dit propaganda voor de wapenindustrie ?
Wat ik het ergste vind is dat er precies gedaan word of dat is onze schuld als die moslims elkaar slachtten ?!
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 00:21   #3
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Wat ik het ergste vind is dat er precies gedaan word of dat is onze schuld als die moslims elkaar slachtten ?!
Het is inderdaad de schuld van het Westen en de zionistische gatlikkers van de USA dat er dagelijks moslims en niet-moslims sneuvelen. Of kom jij dat even ontkennen?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 31 december 2011 om 00:38.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 00:35   #4
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Het is inderdaad de schuld van het Westen en de zonistische gatlikkers van de USA dat er dagelijks moslims en niet-moslims sneuvelen. Of kom jij dat even ontkennen?
Dat denk ik niet, het zijn regimes zelf die met veel geweld hun burgers onderdrukken. Terecht wordt daar via media aandacht aan besteed.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 00:42   #5
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad de schuld van het Westen en de zonistische gatlikkers van de USA dat er dagelijks moslims en niet-moslims sneuvelen. Of kom jij dat even ontkennen?
zou dat niet veel eer hun onderontwikkelde heethoofd mentaliteit zijn die niet fatsoenlijk kunnen communiceren . en ja uit jaloezie want behoudens hun verrotte vuile grondstof die ze willen verpatsen hebben ze economisch en ecologisch nog niet veel gepresteerd , maar willen wel de luxe van de hard werkende inovative westerse generaties zonder één vingeknip te werken verwerven er er van genieten.
Oud 31 december 2011, 00:46   #6
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat denk ik niet, het zijn regimes zelf die met veel geweld hun burgers onderdrukken. Terecht wordt daar via media aandacht aan besteed.
Ik vind het niet terecht dat er veel aandacht aan besteed wordt . ik denk als je het niet of minder zo vermelden ( propaganderen) dan zou men minder aandacht krijgen en minder populistisch in de kijker willen staan met geweld.
Trouwens wat kan mij dat schelen dat ze elkaar daar verrot slaan , of ze zullen het wel afleren of zich door hun idiote agresiviteit blijven isoleren .
Oud 31 december 2011, 00:50   #7
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
En toch kan u hetgeen ik hierboven stel niet ontkennen. Geen enkel zinnig mens zou het in zn bol halen zoiets te ontkennen trouwens.
Oud 31 december 2011, 01:06   #8
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad de schuld van het Westen en de zionistische gatlikkers van de USA dat er dagelijks moslims en niet-moslims sneuvelen. Of kom jij dat even ontkennen?
Onze schuld dat soenieten en sjieten elkaar afmaken zoals wilde beesten, en elkaars moskeeën opblazen ? Ja, dat ontken ik zeker en vast.
De rest , dat is oorlog voor de olie. Voor geld.
Oud 31 december 2011, 01:09   #9
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Onze schuld dat soenieten en sjieten elkaar afmaken zoals wilde beesten, en elkaars moskeeën opblazen ? Ja, dat ontken ik zeker en vast.
Dat is zeer juist . DUS als we er iets willen aan doen , dringend uitkijken voor andere energie dan hun Olie , en dan zullen ze tegen ons vechten omdat de geldstroom stilvalt . want ander economie dan Olie en geiten is hun vreemd .
Oud 31 december 2011, 01:11   #10
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, al die landen, dat is dictators en Co, die al het oliegeld in hun zakken steken, en het volk laten hongeren. Datzelfde volk , inplaats van zich tegen de dictators te keren, vechtten onderling geloofsverschillen uit. En als zij toch de dictators afzetten en wegjagen, is het om sebiet een nieuwe dictator in de plaats te zetten, een godsdienstwaanzinnige deze keer...
Oud 31 december 2011, 01:11   #11
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat bepaalde soennieten en sijieten niet goed snik zijn, ontken ik niet. Het doet mij hartzeer wanneer ik verneem dat een moslim een andere moslim vermoord of bevecht. Moslims zouden samen moeten staan, ze zouden elkaar moeten verdedigen en bijstaan zoals het een goede moemien betaamt.

De rest mijn beste is een even groot of groter probleem. Hoeveel mensen moeten er nog sneuvelen onder zionistisch en Amerikaans bewind? Als je alle moorden gaat optellen zul je snel merken dat niemand kan tippen aan de monsters van de USA en Israël. Maar zoals ik al zei, mensen die dit wensen te ontkennen zijn niet goed snik en hebben geen besef van de realiteit.
Oud 31 december 2011, 01:13   #12
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is zeer juist . DUS als we er iets willen aan doen , dringend uitkijken voor andere energie dan hun Olie , en dan zullen ze tegen ons vechten omdat de geldstroom stilvalt . want ander economie dan Olie en geiten is hun vreemd .
Je vergeet dadels, vijgen en couscous.
Oud 31 december 2011, 01:15   #13
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bepaalde soennieten en sijieten niet goed snik zijn, ontken ik niet. Het doet mij hartzeer wanneer ik verneem dat een moslim een andere moslim vermoord of bevecht. Moslims zouden samen moeten staan, ze zouden elkaar moeten verdedigen en bijstaan zoals het een goede moemien betaamt.

De rest mijn beste is een even groot of groter probleem. Hoeveel mensen moeten er nog sneuvelen onder zionistisch en Amerikaans bewind? Als je alle moorden gaat optellen zul je snel merken dat niemand kan tippen aan de monsters van de USA en Israël. Maar zoals ik al zei, mensen die dit wensen te ontkennen zijn niet goed snik en hebben geen besef van de realiteit.
Zeg mij waarom Yankee's erger zijn dan Kaddafis, Moebaraks, Hezbollah, Hamas en andere bloeddorstige tyrannekkes ?
Oud 31 december 2011, 01:17   #14
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Zeg mij waarom Yankee's erger zijn dan Kaddafis, Moebaraks, Hezbollah, Hamas en andere bloeddorstige tyrannekkes ?
Citaat:
Maar zoals ik al zei, mensen die dit wensen te ontkennen zijn niet goed snik en hebben geen besef van de realiteit.
Oud 31 december 2011, 01:33   #15
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Je onderschat de indoctrinatie van de media en de pers hier in België. Onderschat ook maar niet de invloed van de politiek op dit proces. Op het nieuws hier, zijn oorlogen van de Amerikanen niet meer dan gerechtvaardigde gewapende conflicten. Dat de kost van meer dan 1000 miljard euro aan een oorlog van Irak, beter kan gespendeerd worden dan het lugubere resultaat van 100den duizenden doden, komt hier amper aan bod.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 01:41   #16
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Inderdaad. Je onderschat de indoctrinatie van de media en de pers hier in België. Onderschat ook maar niet de invloed van de politiek op dit proces. Op het nieuws hier, zijn oorlogen van de Amerikanen niet meer dan gerechtvaardigde gewapende conflicten. Dat de kost van meer dan 1000 miljard euro aan een oorlog van Irak, beter kan gespendeerd worden dan het lugubere resultaat van 100den duizenden doden, komt hier amper aan bod.
De oorlogen van de Amerikanen zijn oorlogen voor macht en geld. Zoals alle oorlogen uiteindelijk. Iedereen wil de baas spelen, en de ander zijn rijkdom afpakken. De Amerikanen zijn daarin even erg als de midden-oosterse potentaten, maar niet erger. Ze hebben wel meer militaire macht.
Oud 31 december 2011, 01:50   #17
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
De oorlogen van de Amerikanen zijn oorlogen voor macht en geld. Zoals alle oorlogen uiteindelijk. Iedereen wil de baas spelen, en de ander zijn rijkdom afpakken. De Amerikanen zijn daarin even erg als de midden-oosterse potentaten, maar niet erger. Ze hebben wel meer militaire macht.
Betekent dat , dat we blij mogen zijn dat de Amerikanen de kastanjes uit het vuur halen en de militaire macht van het midden oosten een beetje blijft onderdrukken ?

Kan je U voor stellen wat er met het westen gebeurt indien de islamistische vertersbaasjes meer militaire macht en armslag zouden krijgen ?

Ik denk als deze schietgrage kerels de overmacht krijgen , dat de overheersing van moslims heel nabij is .
Oud 31 december 2011, 01:54   #18
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We mogen toch niet het financiele plaatje uit het oog verliezen bij oorlog, of vermeende oorlog situatie.
Hoe gaat dat?
Boss mister minister weet ik veel heeft x zoveel aandelen in een bedrijf die de catering voorziet van al die soldaten, een ander x zoveel aandelen in voertuigen en noem maar op. Dus ieder bordje aan de soldaat voorgeschoteld brengt x zoveel dollarcent op aan betrreffende. Nu veel schoteltjes hebben 2 bordjes nodig hé? Dus x zoveel centjes x 2.
En dat is oorlog heden ten dage.

Een rekensom.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 04:55   #19
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En toch kan u hetgeen ik hierboven stel niet ontkennen. Geen enkel zinnig mens zou het in zn bol halen zoiets te ontkennen trouwens.
Citaat:
Maar zoals ik al zei, mensen die dit wensen te ontkennen zijn niet goed snik en hebben geen besef van de realiteit.
"Ontduiken van bewijslast

Voorkomen van tegenspraak door de tegenstander als incapabel af te schilderen.

"Ieder weldenkend mens zal het ermee eens zijn dat..."

De opzet is om tegenstanders ervan te weerhouden het standpunt tegen te spreken, doordat de opponent impliciet zou toegeven geen weldenkend mens te zijn".

Heb je er zo nog meer?
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 10:38   #20
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vind het niet terecht dat er veel aandacht aan besteed wordt . ik denk als je het niet of minder zo vermelden ( propaganderen) dan zou men minder aandacht krijgen en minder populistisch in de kijker willen staan met geweld.
Trouwens wat kan mij dat schelen dat ze elkaar daar verrot slaan , of ze zullen het wel afleren of zich door hun idiote agresiviteit blijven isoleren .
Dat mensen door hun eigen regime dood geschoten worden mag altijd aandacht krijgen, ongeacht het geloof van die mensen. Daarom hoef jij nog niet naar nieuws te kijken of de krant te lezen he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be