Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2012, 22:25   #1
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard Nederland 2 op bezoek in dit land: zorgenkindje aan de zuidergrens

De uitzending samengevat (ik hoop dat ze ooit herbekijkbaar gaat worden?):

-Eerst op bezoek bij Milow. Stelt vast dat er een breuklijn op bijna elk vlak is in dit land, maar ziet het land niet splitsen. Is blij met de regering (heeft wel nog meer gezegd, maar ik kan niet uit the top of my head het ganse gesprek reconstrueren)

-Op bezoek bij Louis Tobback: stelt vast dat het grootste probleem voor de splitsing van België Brussel is. Dat terwijl er in België een Vlaamse meerderheid 6-4 is, er in de Vlaamse hoofdstad Brussel er een 1-10 minderheid is. Ziet de regering ook als stabiel, en veel evenwichtiger dan de Nederlandse, en verwacht geen Nederlandse kritiek op onze regering - iedereen zou beter voor eigen deur vegen.
Bovendien heeft Tobback de Nederlandse regering ook geen echt democratische regering genoemd (want gedoogd, geen meerderheid dus), terwijl hij duidelijk alludeerde dat de Belgische daarentegen wel volwaardig was. Ikzelf vond dit laatste wel opmerkelijk, want met geen Vlaamse meerderheid hoeft hij nu ook weer niet hoog van de toren te blazen...

-Op bezoek bij Carl Devos: stelt vast dat de regering samenhangt op basis van vrees, vrees voor de chaos die er is zonder de regering. Noemt de regering een verstandshuwelijk en zegt dat zou ons land niet zo geciviliseerd zijn, er wel een kans zou zijn dat de mensen in de regering elkaar zo haten, dat ze elkaar zouden doden.

-Op bezoek bij Paul De Grauwe: zegt dat de regering opnieuw vertrouwen wekt op de economische markten. Het grootste probleem van België is zijn historische staatsschuld en zijn politieke problemen, België zal wel veel sneller in een economische crisis vallen dan Nederland en Duitsland.

-Op bezoek bij Alexander De Croo: zegt dat in het regeerakkoord heel veel punten van NVA zijn toegevoegd. Toen de journalist vroeg waarom NVA dan niet mee in de regering zit, zei hij dat die vraag maar gesteld moet worden aan NVA zelf. Hij vindt ook niet dat hij het partijbelang boven het landsbelang heeft gezet met de regering te laten vallen, en hij vindt ook dat de regering een grote stap vooruit zet voor de toekomst van dit land met deze regering.

-Op bezoek bij Felix De Clerck (in de context van de Shame betoging): eigenlijk niet veel noemenswaardig gezegd, behalve dat De Clerck het schaamtelijk vond dat we Irak hebben voorbij gestoken. Vindt het ook niet erg dat er geen 1-1 resultaat is tussen zijn betoging en de politiek, hij ziet het politiek mobiliseren van jongeren als een groot voordeel op langere termijn, want die politieke zin zal hen ook tot politiek blijven engageren later.

-Op bezoek bij Francesca Van Thielen (G1000): stelt dat de G1000 geen alleenstaand initiatief was, dat er wel nog andere projecten ook gaan komen. Ik kan mij ook geen andere noemenswaardige zaken herinneren.

-De journalist heeft geprobeerd NVA te bereiken, tot viermaal toe (toch de keren die getoond zijn in de uitzending) heeft men gebeld naar Bart De Wever/Jeroen Overmeer (woordvoerder van NVA). Men zou hem zo snel mogelijk terug contacteren, maar dit is nooit gebeurd. Tijdens de keren dat ze belden, hebben ze ook een fragment getoond waar Bart De Wever kritiek heeft op het feit dat niemand hem duidelijkheid kan geven op de timing van de staatshervorming. De journalist merkte op "blijkbaar kan NVA gemakkelijker vragen stellen, dan ook vragen beantwoorden".

Tijdens de reportage ging de journalist ook op bezoek bij "verloren werken" in België, hoe er zoveel bruggen, metrolijnen, ... zijn aangelegd zonder er iets mee te doen. O.a is ook die scheepslift in Wallonië (waar staat die ook alweer?) getoond, de metrolijnen van Charleroi (ook metrolijnen uit Brussel en Antwerpen genoemd), ...

Op het einde van de uitzending werden die verloren werken vergeleken met het project van de splitsing van België (gewoon, net zoals elk verloren kunstwerk met kostprijs, status, ... genoemd werd, werden de kosten van dit project geraamd op 27 parlementszetels, status weet ik niet meer, iets van onbekend ofzo)

Ik hoop dat ik geen dubbeltopic gecreëerd heb...

Het laatste opmerkelijke vond ik dat er geen enkele Franstalige aan het woord is geweest.

Gehuigert

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 6 januari 2012 om 22:29.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 22:32   #2
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Op bezoek bij Milow,Louis Tobback,Alexander De croo,Felix De clerck....verder zeg ik niets meer
Den Vlaemschen Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 22:37   #3
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Vlaemschen Leeuw Bekijk bericht
Op bezoek bij Milow,Louis Tobback,Alexander De croo,Felix De clerck....verder zeg ik niets meer
Niet tot onderaan mijn post geraakt?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 6 januari 2012, 22:48   #4
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Nog iets wat mij te binnen is geschoten als een opmerkelijk moment, Carl Devos heeft ook gezegd dat voor 2011 hij ons land steeds zag als een onsplitsbaar geheel, maar sinds deze regeringscrisis denkt hij dat de kans wel reëel is dat ons land zal splitsen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 6 januari 2012, 22:52   #5
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Als "Milow" dit jaar wéér 3 anti-Vlaanderen/De wever uitlatingen doet in het "blad" humo wint hij op het einde van het jaar wéér 3 "MIA's".
Oud 6 januari 2012, 22:56   #6
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als "Milow" dit jaar wéér 3 anti-Vlaanderen/De wever uitlatingen doet in het "blad" humo wint hij op het einde van het jaar wéér 3 "MIA's".
Die man heeft niet het recht zijn mening te uiten, volgens u?

Overigens, niets meer te zeggen over het weigeren van NVA om een interview te geven? Voor de camera vond hij het anders wel belangrijk buitenlandse contacten te houden.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 6 januari 2012 om 22:59.
Oud 6 januari 2012, 23:02   #7
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Als je Nederlander bent begrijp je niet goed wat ik bedoel, hij mag zijn mening uiten maar...kennen julie de uitspraak "ons kent ons".
Oud 6 januari 2012, 23:07   #8
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als je Nederlander bent begrijp je niet goed wat ik bedoel, hij mag zijn mening uiten maar...kennen julie de uitspraak "ons kent ons".
Laat mij raden, de journalisten waren ook al belgicisten Het is echt een wereldwijd complot, en dat terwijl de Nederlanders hun informatie ook uit de Vlaamse pers kunnen krijgen...

Nochtans zag Bart De Wever de oorzaak van de negatieve houding tov. Vlaams-nationalisme in het buitenland:

Citaat:
It helps the N-VA to shrug off the reputation we have in countries like Italy and France, which get their information exclusively from Francophone media.
Hebben de belgicisten ook the London School of Economics overtuigd Paul De Grauwe aan te nemen voor bewezen diensten, in dat wereldwijde complot tegen Vlaams-nationalisme?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 6 januari 2012 om 23:08.
Oud 6 januari 2012, 23:21   #9
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Vlaanderen/De wever/NVA bashen is een sport geworden in een bepaald (zelfverklaard) deel van de culturele elite.
Oud 6 januari 2012, 23:23   #10
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Elite moet je ook maar met een groffe korrel zout nemen.
Oud 6 januari 2012, 23:31   #11
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

De uitzending ging over de splitsing/toekomst van dit land met diens actoren. NVA is maar 1 radar in het verhaal, de uitzending ging niet over NVA, laat staan over NVA bashen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 7 januari 2012, 08:53   #12
Den Vlaemschen Leeuw
Banneling

Standaard

Het verwondert me dat ze niet zijn langs geweest bij dave sinardet,bart peeters,koning albert,jean marie....
Oud 9 januari 2012, 09:37   #13
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Ergens -op het net- te herzien ?
Oud 9 januari 2012, 09:43   #14
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ergens -op het net- te herzien ?
http://reporterinternational.kro.nl/...gen/06-01-2012
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 januari 2012, 22:35   #15
F.B.
Parlementslid

Standaard

weeral hollanders in belgie
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be