![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lol,nog even en ik ben een landloper,blij om dit U nu te melden,bedankt voor de mooie jaren <3 <3
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Duveltje?
Waar woon je ergens? (kwestie dat er misschien kan doorverwezen worden naar instanties in je buurt). Wat is er gebeurd? Je werkte en huurde toch? Meld je aan bij een OCMW of CAW voor het zo ver komt!
|
|
|
|
#4 |
|
|
Het lijkt erop dat het hier ergens is misgelopen: http://forum.politics.be/showthread....29#post5840329
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Autjs ... Iemand hem nog gehoord of gezien? Kan hij daar echt niets tegen beginnen? Duveltje, je dochter al proberen terugvinden via facebook en ruimer, internet? Hoop dat hij nu niet echt op straat zit. Eventueel onderdak bij werkgever vragen? Of opslag.
|
|
|
|
#6 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banneling
|
Kei erg en al.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Idd, schuldbemiddeling zou ook nog een optie kunnen zijn. Toch alles beter dan op straat staan lijkt me.
Hoop echt dat hij niet (opnieuw?) in de koude staat of zit. Bij mijn weten was hij een hardwerkende man, ondanks dat er omstandigheden van kracht waren in zijn leven die veel mensen zeker thuis zouden houden, waarvoor chapeau! Ik geloof dat hij zelf ooit zei hier dat hij netto niet echt veel meer verdiende door te gaan werken (ipv te gaan doppen). Hij was bovendien dan nog werkzaam in een knelpuntberoep, de beroepen die geen knelpuntberoep zijn omdat de mensen die er werken zo benijdt worden... Op jouw post: ik wist niet dat er een beperking was op personen ten laste. Hoe is het eigenlijk gesteld met die armenvereniging die hier heel vroeger actief was? Onder leiding van KOBAF als ik me niet vergis?
|
|
|
|
#9 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Doet me een beetje denken aan dit topic:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=46747 |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom werk je maar deeltijds?
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is nog actief, allee jah. Maar duveltje heeft er al een topic geopend over zijn probleem. |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Europees Commissaris
|
Ik ben hier nog niet zolang actief op dit forum, maar meen begrepen te hebben dat Duveltje in't verleden zware medische problemen had, daardoor zijn beroep niet meer kon uitoefenen en daarom in de zorgsector ging werken. Deeltijds. Wegens zijn aandoening kon hij niet meer voltijds werken voor zover ik weet. Nu moet ik Groentje-18 wel bijtreden: chapeau voor Duveltje. Hij werkte - voor zover ik mij herinner- aan het absoluut minimumloon. Terwijl hij evengoed "foert" had kunnen zeggen en gaan stempelen. De meesten onder ons zouden dit denk ik wel gedaan hebben.
Ik vind het daarom heel erg wat die man overkomt. Moet echt erg zijn: ondanks je met een ziekte/beperking of noem het eender hoe toch WIL blijven werken, voor niet méér dan het minimumloon, dan toch dreigt op straat te belanden. Schrijnend. België 2012? |
|
|
|
|
|
#13 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Dat siert een mens inderdaad, ondanks medische problemen gewoon blijven vechten, ook al is het niet duidelijk waarvoor, ... ik weet dat het niet makkelijk is! Ik hoop echt dat men hem kan helpen, en dat hij zeker niet thuisloos is!
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kobaf heeft zijn gratis secretaresse afgetroefd en is het forum afgebold Doodjammer allemaal. Hij was een van mijn enige gewaardeerde bondgenoten hier Laatst gewijzigd door eno2 : 11 januari 2012 om 11:18. |
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wel jouw bericht. Duveltje heeft mij al mijn tijd op forum getrold met lieftalligheden als daar zijn. luiaard werkweigeraar etc... (talloze attenties in die zin) Zaag en klager waren nog het minste. Terwijl hij zelf niets anders doet dan ten eeuwigen tijde zagen en klagen over zijn (werkers-)(daklozen-) ellende. Hij is zelfs eens een gelijknamige draad als de mijne begonnen "Arm zijn is...", puur om mij te pesten. Die is gesloten door MOD. Voor hem is alleen werken de oplossing van de armoede Daarbij gaat hij voorbij aan de wanhopigen en gemarginaliseerden die geen werk kunnen krijgen. En die culpabiliseert hij. Het is maw hun eigen fout&schuld. Er is immers werk voor iedereen die wil werken Andere armen uitschelden zoals ik, die heel goed weten wat het is aan het minimumloon te werken onder de armoedegrens. Ik heb het zes jaar gedaan als taxichauffeur na een depressie en een echtscheiding. Ik heb in die tijd al mijn spaargeld moeten desinvesteren, 800000bf, puur om te overleven (en aan mijn kinderen..) En zelf kan hij nu blijkbaar zijn hoofd niet meer boven water houden door te werken, of kan hij niet meer werken. Als dat zo is, dan zal hij het met de dop of het leefloon moeten stellen, zoals ik van 1995 tot 2010 heb moeten doen. Ik wens hem het beste en wat minder drinken. Dat laatste is ook duur. Laatst gewijzigd door eno2 : 11 januari 2012 om 11:15. |
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hetgeen dat drinken betreft: daar heb ik ook geen weet van. Sommigen drinken om hun zorgen/miserie te vergeten. Of dit toch te trachten. Of dit voor Duveltje zo is/was, misschien. Daar weet ik niks over en ga dan ook geen oordeel vellen. Wel vind ik het heel erg dat men anno 2012 zomaar zonder inkomen kan gezet worden. Ik hoop echt dat Duveltje hulp vindt. Dat hij de juiste weg vindt naar hulpverlening. Echt. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik informeer je over zijn standpunt over armoede Citaat:
Werk is de enige oplossing van de armoede volgens Duveltje Iemand die wil werken vindt altijd werk Als je daar niet kan van leven, moet je maar beter betaald werk zoeken. Het minimumloon was ook altijd ruim genoeg om van te leven volgens hem. Werkers onder de armoedegrens, dat bestond niet Dat zijn zo de antwoorden die ik gewoonlijk kreeg van Duveltje. Die lachte mij ook altijd uit dat ik vanuit de BIB moest forummen omdat ik geen PC noch internet had. Ik ben altijd diegene, die voorstander van uitkeringen is op de armoedegrens. Maar dat zijn volgens hem luiaards en werkonwilligen. OP zo'n uitkering heeft hij nu ook recht. Volgens de grondwet Nu hij toch zijn eigen dogma - dat armoede alleen door werken kan opgelost worden- niet kan waarmaken. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 11 januari 2012 om 18:24. |
|||
|
|
|