![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je ziet heel duidelijk dat zowel Philippe Muytters als Ingried Lieten totaal geen politieke ervaring hebben, door de stommiteiten op hun kabinetten zo hun partij beschadigen.
Daarom zou het beter zijn voor Vlaanderen als de partijen verplicht zijn hun ministers te kiezen uit mensen die op een Vlaamse lijst hebben gestaan. Geen overgeloop van andere niveaus, geen witte konijnen van buiten de politiek... Maar mensen die zichzelf vanuit de onderste lagen van de partij naar boven hebben gewerkt. Neem nu Ben Weyts, op zo iemand kan de NVA rekenen. Ik ben er zeker van dat hij in de toekomst nog minister of partijvoorzitter wordt voor NVA. Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 20 januari 2012 om 20:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil Ben ook wel eens zien huilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Voor de liefhebbers van slecht amateurtoneel (let op de plaatsvervangende schaamte van VDL, ...)
http://www.youtube.com/watch?v=xhuOooS_9o0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
Wees maar zeker dat Weyts politiek weerbaarder is dan Muytters. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Het is toneel van de bovenste plank, die korte spastische bewegingen, zinsbouw van een scholier, improvisatie van het begin tot het einde en het oeverloze ongestructureerde gezwets. Alsof hij niet beseft dat hij in het parlement staat, en niet op een tafel in een café staat te prediken voor Tak leden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Iedere partij heeft zijn dorpsgek.
Bij de NVA is dit overduidelijk MUYTTERS. Laatst gewijzigd door De Informant : 21 januari 2012 om 02:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Politici moeten niet noodzakelijk allemaal lid geworden zijn van hun partij, sedert hun geboorte, omdat hun vader/grootvader hen toen een lidkaartje als geboorte-presentje kochten. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet sedert hun geboorte, neen. Maar vooraleer men een belangrijke bestuursfunctie opneemt in opdracht van de partij, moet men wel bewezen hebben te kunnen meedraaien in het politieke spel, loyaliteit te hebben ten opzichte van de partij en haar grondwaarden, een democratische legitimatie te bezitten en om te kunnen gaan met politieke macht. Met witte konijnen loopt het meestal slecht af.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld Siegfried Bracke heeft deelgenomen aan de federale verkiezingen, ook al is hij nieuw en eerder gematigd, ik zou er geen probleem mee hebben moest de man minister worden als NVA in de federale regering zou stappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Ik ga niet akkoord met de openingsstelling.
Volksvertegenwoordigers ( de wetgevende macht) moeten door het volk kunnen verkozen worden. De uitvoerende macht (regering) mag voor een deel bezet worden door technocraten, zijnde mensen die de materie vanuit hun vak beheersen. Je ziet waartoe het kan leiden als men gewoon partijpionnen in een regering dropt bij Maggie. Alhoewel ik Maggie als mens helemaal niet en als minister nog niet afschiet.
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kan de man er aan doen dat Bas Luyten kwalijke mails verspreidt? Ook Bart De Wever zegt het hier: http://www.deredactie.be/permalink/1.1200728 En ik stel me nu al de hele week het probleem: Wat is nu eigenlijk het probleem? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het spijt mij niet.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Moet je echt politieke ervaring hebben om goed te besturen???
Ik denk net dat die politieke gewoontes goed bestuur in de weg staan. Laatst gewijzigd door omaplop : 23 januari 2012 om 11:33. |
![]() |
![]() |