![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: ga ik | |||
méér op café |
![]() ![]() ![]() |
9 | 23,08% |
minder op café |
![]() ![]() ![]() |
6 | 15,38% |
niet meer op café |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,95% |
terug op cafe |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,69% |
is er niets veranderd |
![]() ![]() ![]() |
14 | 35,90% |
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Eens kijken wat onze forumleden gedaan hebben met het omstreden rookverbod in café's...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() �* propos, 2 van de 3 café's waar ik (regelmatig) kwam/kom, staan momenteel te koop..
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 januari 2012 om 18:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 25 januari 2012 om 18:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik weet nog goed dat bij de aankondiging van het verbod door de voorstanders werd geschermd met de gezellige rookvrije Ierse bloeiende horeca... ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 januari 2012 om 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Elk café dat nu sluit, heeft uiteraard onherroepelijk te maken met het rookverbod. Nog een geluk dat er vroeger niet massaal cafés failliet gingen, of stopgezet werden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar zelfs ik durf niet eens te beweren dat die 40% helemaal niets te maken heeft met de economische crisis...wees gerust Eén van de belangrijkste proverbod redenen was het aantrekken van de grote meerderheid niet-rokers....jammer genoeg zijn die blijkbaar de weg vergeten want ik zie er geen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grappig eigenlijk om zien, nagenoeg iedereen zit in die rookruimte (rokers en niet-rokers). Het eigenlijke café ligt er zo goed als verlaten bij, op een paar "bingobiljart-spelers" na.
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
JA vroeger gingen er ook cafe's over de kop en NEE het is niet allemaal persé aan de rookwet gelegen.. Het doet echter een reeds in moeilijkheden zijnde sector anders wel geen goed. Maar ja wat weet jan met de pet of de cafebaas daar nu zelf van? de mannekes van de universiteit, de proffen, de politiekers, de banken, die weten hoe het allemaal in elkaar zit. Wij zijn enkel goed voor ja te knikken, ons kloten af te draaien (voor zij die nog effectief fysieke arbeid verrichten), en ons braafkes laten uit te zuigen en de les te laten spellen door van die omhooggevallen, opgeblazen klootzakken die denken dat ze ALTIJD alles beter weten.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 25 januari 2012 om 18:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Nog geen stemmen :
méér op café terug op café nuff said ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zal overblijven zijn enkele "steriele" tavernes zonder enig animo.
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Het is maar dat je het weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ga vrijwel niet meer. Anders zit ik toch maar ergens in een bokaal of buiten. Dus mijn budget (vroeger regelmatig volledig) gaat nu naar andere dingen. En ik zie genoeg mensen hetzelfde doen. Cafés zijn volledig uitgestorven over 2, 3 generaties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Het valt ook samen met de crisis natuurlijk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() in 2008 was het ook crisis..en nog véél erger dan nu...ssssttt mag niet gezegd worden
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Antwoord op de 'profetische 'voorspelling dat de horeca ging bloeden na het rookverbod..
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 januari 2012 om 20:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |