Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: ga ik
méér op café 9 23,08%
minder op café 6 15,38%
niet meer op café 7 17,95%
terug op cafe 3 7,69%
is er niets veranderd 14 35,90%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2012, 17:09   #1
Eigenzinnig
Banneling

Standaard Sinds het rookverbod in de horeca

Eens kijken wat onze forumleden gedaan hebben met het omstreden rookverbod in café's...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 18:03   #2
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

�* propos, 2 van de 3 café's waar ik (regelmatig) kwam/kom, staan momenteel te koop..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 januari 2012 om 18:04.
Oud 25 januari 2012, 18:15   #3
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
�* propos, 2 van de 3 café's waar ik (regelmatig) kwam/kom, staan momenteel te koop..
Da's toeval eigenzinnig! dat heeft niets met de rookwet te maken, da's laster en populistisch en opruiende taal.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 25 januari 2012 om 18:42.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 18:32   #4
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Da's toeval eigenzinnig! dat heeft niets met de rookwet te maken, da's laster en populistisch en upruiende taal.
Tja ik ken de 'bazen' persoonlijk en zij hebben zelfs het rookverbod als doorslaggevende reden gegeven...maarja wat weet zo'n stomme caféuitbater...

Ik weet nog goed dat bij de aankondiging van het verbod door de voorstanders werd geschermd met de gezellige rookvrije Ierse bloeiende horeca.....alles ging toen beter worden..minder rook meer volk...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 januari 2012 om 18:32.
Oud 25 januari 2012, 18:36   #5
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja ik ken de 'bazen' persoonlijk en zij hebben zelfs het rookverbod als doorslaggevende reden gegeven...maarja wat weet zo'n stomme caféuitbater...
Ja nu hebben ze een excuus. Net alsof een cafébaas zal toegeven dat zijn café niet meer trekt door zijn eigen schuld, of dat hij een zuurpruim is, of dat hij niet in orde was met zijn papierwerk enz.

Elk café dat nu sluit, heeft uiteraard onherroepelijk te maken met het rookverbod. Nog een geluk dat er vroeger niet massaal cafés failliet gingen, of stopgezet werden...
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 18:43   #6
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ja nu hebben ze een excuus. Net alsof een cafébaas zal toegeven dat zijn café niet meer trekt door zijn eigen schuld, of dat hij een zuurpruim is, of dat hij niet in orde was met zijn papierwerk enz.

Elk café dat nu sluit, heeft uiteraard onherroepelijk te maken met het rookverbod. Nog een geluk dat er vroeger niet massaal cafés failliet gingen, of stopgezet werden...
dit (na)jaar zijn er 40% méér faillisementen genoteerd in de horeca...een zuurpruimepidemie met een degout voor papierwerk ?
Maar zelfs ik durf niet eens te beweren dat die 40% helemaal niets te maken heeft met de economische crisis...wees gerust
Eén van de belangrijkste proverbod redenen was het aantrekken van de grote meerderheid niet-rokers....jammer genoeg zijn die blijkbaar de weg vergeten want ik zie er geen...
Oud 25 januari 2012, 18:48   #7
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eens kijken wat onze forumleden gedaan hebben met het omstreden rookverbod in café's...
ik ga nu elders op café, waar kan gerookt worden in een aangebouwde rookruimte.
Grappig eigenlijk om zien, nagenoeg iedereen zit in die rookruimte (rokers en niet-rokers). Het eigenlijke café ligt er zo goed als verlaten bij, op een paar "bingobiljart-spelers" na.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 18:49   #8
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat zeg ik u nu; nog geen seconde later of daar is het weer: de ontkenning en het minimaliseren, het rationaliseren van eigen gelijk en leugens.

JA vroeger gingen er ook cafe's over de kop en NEE het is niet allemaal persé aan de rookwet gelegen.. Het doet echter een reeds in moeilijkheden zijnde sector anders wel geen goed.

Maar ja wat weet jan met de pet of de cafebaas daar nu zelf van? de mannekes van de universiteit, de proffen, de politiekers, de banken, die weten hoe het allemaal in elkaar zit.
Wij zijn enkel goed voor ja te knikken, ons kloten af te draaien (voor zij die nog effectief fysieke arbeid verrichten), en ons braafkes laten uit te zuigen en de les te laten spellen door van die omhooggevallen, opgeblazen klootzakken die denken dat ze ALTIJD alles beter weten.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 25 januari 2012 om 18:49.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 18:53   #9
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Nog geen stemmen :
méér op café
terug op café

nuff said ?
Oud 25 januari 2012, 18:53   #10
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dit (na)jaar zijn er 40% méér faillisementen genoteerd in de horeca...een zuurpruimepidemie met een degout voor papierwerk ?
Maar zelfs ik durf niet eens te beweren dat die 40% helemaal niets te maken heeft met de economische crisis...wees gerust
Eén van de belangrijkste proverbod redenen was het aantrekken van de grote meerderheid niet-rokers....jammer genoeg zijn die blijkbaar de weg vergeten want ik zie er geen...
het zijn vooral de volkscafé's (zeg maar de "tooghangerscafé's") die eraan moeten geloven.
Wat zal overblijven zijn enkele "steriele" tavernes zonder enig animo.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 18:56   #11
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
het zijn vooral de volkscafé's (zeg maar de "tooghangerscafé's") die eraan moeten geloven.
Wat zal overblijven zijn enkele "steriele" tavernes zonder enig animo.
inderdaad...waar iedereen wat asociaal zwijgzaam door een donkere zonnebril aan hun 'kruidenthee' zit te slurpen op het terras..
Oud 25 januari 2012, 20:06   #12
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Al je argumenten zijn al stuk voor stuk vakkundig aan splinters gehakt in een andere draad over het rookverbod.

Het is maar dat je het weet.
Oud 25 januari 2012, 20:09   #13
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
JA vroeger gingen er ook cafe's over de kop en NEE het is niet allemaal persé aan de rookwet gelegen...
Ik ben blij dat je het zelf inziet.

Citaat:
Het doet echter een reeds in moeilijkheden zijnde sector anders wel geen goed.
Dat is waar. Voor een aantal minder goed draaiende cafés zal dit vermoedelijk de druppel geweest zijn. Dat ontken ik dan ook niet.

Citaat:
Maar ja wat weet jan met de pet of de cafebaas daar nu zelf van? de mannekes van de universiteit, de proffen, de politiekers, de banken, die weten hoe het allemaal in elkaar zit.
Wij zijn enkel goed voor ja te knikken, ons kloten af te draaien (voor zij die nog effectief fysieke arbeid verrichten), en ons braafkes laten uit te zuigen en de les te laten spellen door van die omhooggevallen, opgeblazen klootzakken die denken dat ze ALTIJD alles beter weten.
Hier antwoord niet op, dit is gewoon wat gefulmineer en geraas. Kom terug als je gekalmeerd bent.
Oud 25 januari 2012, 20:11   #14
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Ik ga vrijwel niet meer. Anders zit ik toch maar ergens in een bokaal of buiten. Dus mijn budget (vroeger regelmatig volledig) gaat nu naar andere dingen. En ik zie genoeg mensen hetzelfde doen. Cafés zijn volledig uitgestorven over 2, 3 generaties.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 20:19   #15
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Het valt ook samen met de crisis natuurlijk...
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 20:21   #16
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Ssstt !

Dat mag niet gezegd worden, of zelfs maar geïnsinueerd !

Alles is de schuld van het rookverbod en daarmee basta. Zie je het anders, dan ben je verzuurd, zo simpel is het.
Oud 25 januari 2012, 20:27   #17
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ssstt !

Dat mag niet gezegd worden, of zelfs maar geïnsinueerd !

Alles is de schuld van het rookverbod en daarmee basta. Zie je het anders, dan ben je verzuurd, zo simpel is het.
in 2008 was het ook crisis..en nog véél erger dan nu...ssssttt mag niet gezegd worden
Oud 25 januari 2012, 20:33   #18
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Zever. Onderzoeken tonen juist het tegendeel aan.
Antwoord op de 'profetische 'voorspelling dat de horeca ging bloeden na het rookverbod..

Citaat:
'Grote overwinning'
De Vlaamse Liga tegen Kanker is "zeer tevreden" met de uitspraak. "Het is een lange strijd geweest, het is een hele grote overwinning voor ons", zegt Erwin De Clerck van de Liga. "Dat passief roken even ongezond is, is nu wel algemeen geweten. Onze missie is de Vlaamse volksgezondheid te beschermen. Niemand verdient het om kanker te krijgen door in andermans rook te zitten."

Volgens De Clerck zal de horeca geen negatieve gevolgen ondervinden van het algemeen rookverbod. "Nu zijn er nog cafés waar wel gerookt mag worden, maar binnenkort is het overal verboden. Mensen die aan de toog willen hangen in een bruine kroeg, zullen dat blijven doen.""Bovendien rookt 25 procent van de bevolking, dus dat betekent dat de rest niet-roker is. Voor die mensen is het momenteel echt niet meer leefbaar om op café te gaan." De Liga hoopt bovendien dat minder jongeren zullen beginnen met roken door het rookverbod op café. "Als er één plaats is waar jongeren leren roken, dan is het wel op café", besluit De Clerck.
Ook zéér profetische woorden...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 januari 2012 om 20:39.
Oud 25 januari 2012, 20:43   #19
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
Meestal zitten in crisis tijden meer mensen op café?

Enfin "zaten".
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2012, 20:46   #20
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Meestal zitten in crisis tijden meer mensen op café?

Enfin "zaten".
Dat zei men ook van de kerken vroeger, maar voorbij is voorbij...

Iedereen kan nu lekker thuis achter zijn eigen multimediapcinternethomecinema liggen te verzuren..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be