Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2011, 13:11   #1
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard De verruiming van het wereldbeeld

Langzaam aan maakt de mensheid een verruiming van zijn wereldbeeld mee. In het begin had men het geocentrisme waarbij de aarde het middelpunt van het universum geacht werd. Dan kwam men opzetten met het beginnend heliocentrisme - de zon is het middelpunt van het universum - wat weer een stap vooruit was. Nu is men nog verder en beseft men dat de zon niet het middelpunt van het universum is.

Eenzelfde paradigma verschuiving zal zich voordoen in onze perceptie van de realiteit. In onze Westerse samenleving, en in onze religies (Oosters en Westers) zien wij nog altijd onze fysische realiteit als onze enige basis, veelal als de enige realiteit die er bestaat. In de Westerse wetenschap is de fysische realiteit het enige dat er bestaat. In allerhande Westerse en Oosterse religies is de fysische realiteit misschien niet de enige realiteit, maar wel de draaischijf van het gebeuren die deze religies beschrijven.

Wij zullen echter overgaan naar een nieuw wereldbeeld, daar waar onze realiteit slechts één is, één van de vele dimensies die er zijn in een oneindig grotere realiteit. Een waarbij onze realiteit geen centrale plaats in neemt, maar ligt naast onnoemelijke andere realiteiten.

Het accepteren en de bevestiging van het bestaan van wezens die deze andere realiteiten bevolken zal ook werkelijkheid kunnen worden. Niet enkel de gewone buitenaardsen, maar ook wezens van andere dimensies. De mensheid zal en masse meer en meer de werkelijke realiteit ontdekken zoals hij IS, ongelimiteerd door de culturele meme.

Langzamerhand komt het eraan. Een voorbereid mens telt voor twee.

Laatst gewijzigd door exodus : 11 oktober 2011 om 13:18.
exodus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2011, 17:03   #2
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Crazy prophets
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 01:47   #3
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Menige mensen misschien maar niet nog lang niet iedereen hoor...
Trouwens we raken niet eens uit ons zelf gecreëerde problemen wat zouden we ons nog eens moeten bezighouden met dingen buiten de vooropgestelde denkkaders?!
Nee ik geloof er niet zo in. Als we al wakker worden uit onze nachtmerrie of illusie zal het met een zware schok zijn en niet geleidelijk aan.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2011, 10:45   #4
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard Vreemde entiteiten

Ik heb geregeld contact met mij vreemde entiteiten en niet altijd tot mijn genoegen. Van sommige entiteiten krijg ik alleen berichten door zonder ze te kunnen waarnemen. Zij maken gebruik van verschillende media en diensten om mij te informeren en mij dingen aan te bieden en van mij te eisen.

Zo heb je de gemeentelijke overheid, de politie, de belastingdienst, de gezondheidszorg, de bibliotheek, de Waterschappen, de Hoge School, de Nobelprijscommissie, de banken waarbij ik rekeningen heb, de Europese Commissie, de ECB, de Libische opstandelingen, Occupy Wall Street beweging en ga zo maar door. Het wordt zo langzamerhand een compleet irreële wereld.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 12:04   #5
exodus

Standaard

Citaat:
Neurochiriurg krijgt spirituele ontwaking na bijna dood ervaring.

In een interview onthult neurochirurg Dr. Eben Alexander hoe zijn bijna-doodervaring alles veranderde wat hij dacht te weten over bewustzijn, spiritualiteit en het leven na de dood.

Dr. Alexander benadrukt hoe belangrijk het is om onze simplistische kijk op het bewustzijn los te laten. Wat gebeurt er met onze ziel na de dood?

Bij Dr. Eben Alexander van de Harvard Medical School werd bacteriële meningitis geconstateerd, waarna hij in een coma raakte. Hij had tijdens zijn coma geen herinnering meer aan zijn lichaam, zijn leven, de taal die hij sprak en voelde zich als een aardworm die door de grond bewoog. Totdat een warm liefdevol licht hem bereikte.

Hij zag de mooiste vlinders en vloog over een prachtig groen landschap. Hij werd ons universum uitgeleid en kreeg plotseling een overzicht van het oneindig grote multiversum.

“Ik denk dat zowel de wetenschap als de spiritualiteit, vooral een erkenning van de diepgaande aard van ons bewustzijn, steeds dichter naar elkaar toe zullen groeien,” legde Dr. Alexander uit. “We moeten onze verslaving aan het simplistische en primitieve reductief materialisme loslaten omdat ik kan vertellen dat we bewustzijn op die manier in het geheel niet kunnen verklaren.”

Voorafgaand aan zijn coma dacht Dr. Alexander zeker te weten hoe interactie optreedt tussen het brein en het bewustzijn. Hij wist zo zeker dat het brein de mensen bewustzijn geeft en dat al het andere, de ziel, het verstand en het bewustzijn, verdwijnt wanneer het brein sterft.

“Nu, na mijn coma, kan ik je vertellen dat ik er totaal naast zat en dat het bewustzijn in feite onafhankelijk van de hersenen werkt,” zei Dr. Alexander. “Dat is heel moeilijk uit te leggen, helemaal wanneer je jezelf beperkt tot een reductief materialistische kijk op de wereld.”

Beluister hier het gehele interview tussen Alex Tsakiris van Skeptiko en Dr. Eben Alexander. Bekijk in onderstaande video hoe hij zijn bijna-doodervaring heeft ervaren.
http://www.niburu.nl/index.php?optio...zijn&Itemid=43
Oud 28 november 2011, 12:27   #6
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Ooh, ik kan zelfs een voorbeeld posten van een kerel die effectief kabouterkes heeft gezien.

Neen, je droomt exodus, het gaat eerder de andere kant op. Onlangs nog een studie gezien van een bepaalde geluidsfrequentie die angstaanvallen kan opwekken. Die bepaalde frequentie kwam dan weer erg veel voor in huizen die bekend staan als "spookhuizen".
We vinden steeds meer antwoorden, er komen uiteraard steeds meer vragen bij. Maar net de gevonden antwoorden zijn nu stillaan wel in staat om de verklaringen van een paar duizend jaar geleden te verwerpen.
Oud 28 november 2011, 13:16   #7
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Langzaam aan maakt de mensheid een verruiming van zijn wereldbeeld mee. In het begin had men het geocentrisme waarbij de aarde het middelpunt van het universum geacht werd. Dan kwam men opzetten met het beginnend heliocentrisme - de zon is het middelpunt van het universum - wat weer een stap vooruit was. Nu is men nog verder en beseft men dat de zon niet het middelpunt van het universum is.

Eenzelfde paradigma verschuiving zal zich voordoen in onze perceptie van de realiteit. In onze Westerse samenleving, en in onze religies (Oosters en Westers) zien wij nog altijd onze fysische realiteit als onze enige basis, veelal als de enige realiteit die er bestaat.
De ware basis is echter de metafysische realiteit, dat is de Geest van het denken.

Ook deze is uit het Westen, dus het Westen kent zichzelf niet.

Lees daarvoor Hegel en mijn atoomtheorie.
Citaat:
In de Westerse wetenschap is de fysische realiteit het enige dat er bestaat. In allerhande Westerse en Oosterse religies is de fysische realiteit misschien niet de enige realiteit, maar wel de draaischijf van het gebeuren die deze religies beschrijven.

Wij zullen echter overgaan naar een nieuw wereldbeeld, daar waar onze realiteit slechts één is, één van de vele dimensies die er zijn in een oneindig grotere realiteit. Een waarbij onze realiteit geen centrale plaats in neemt, maar ligt naast onnoemelijke andere realiteiten.

Het accepteren en de bevestiging van het bestaan van wezens die deze andere realiteiten bevolken zal ook werkelijkheid kunnen worden.
Deze is al werkelijkheid in de microwezentjes van de microkosmos.

Helaas is de mensheid nog te dom en te conservatief om daarvoor open te staan.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 17:57   #8
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel jaren zeggen jullie dat nu al ? En er verandert uiteindelijk helemaal niets, en zeker niet ten goede.

Maar als je dergelijke nonsens lang genoeg herhaalt, als een mantra, begin je het uiteraard op de duur zelf te geloven. Als jij daar troost en hoop uit haalt, heb ik geen problemen met je tunnelvisie hoor.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 18:07   #9
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat weet men al sinds de 18de eeuw.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 18:14   #10
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat weet men al sinds de 18de eeuw.
Helaas evolueert het inzicht van Exodus en consorten net de andere kant op : Volgens hun esoterisch gebetonneerde 'inzicht', is de mens het centrum van het universum en tevens de enige reden en de spil van alle dingen.

Grootheidswaanzin @ the max en de ultieme verenging van het wereldbeeld.

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 november 2011 om 18:15.
Oud 29 november 2011, 02:34   #11
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de Westerse wetenschap is de fysische realiteit het enige dat er bestaat.
Dit is niet juist want het onderwerp van de empirische theoretische wetenschap is methodisch epistemologisch, niet ontologisch, en het is een open, en geen gesloten, proces. Dat is de reden waarom we wetenschap niet logisch kunnen bepalen want het logisch bepalen van iets gebeurt deductief en wetenschap werkt inductief wat wil zeggen dat je een wetenschappelijke resultaat tijdelijk kan aanvaarden of verwerpen; vandaag verwerpen de wetenschappers die relativistisch denken het universaliseren van Newton-wetten maar er is geen zekerheid dat ze dit zullen blijven doen. Men dacht dat die mogelijkheid bestond maar dit was de traditie van Franse scholen die in de logica een onderscheid maakten tussen formele en praktische logica, voor hun was methodologie, toegepaste logica, een onderdeel van logica in het algemeen maar de verdere ontwikkeling van de wetenschap bewees dat methodologie niet bepaalt hoe wetenschap zou moeten werken. De methodologisten zouden eigenlijk het gedrag en werking van wetenschappers opvolgen en proberen om hun methoden te formaliseren en voor anderen verduidelijken om ervan te profiteren zolang er geen "betere" methodologie uit een verdere wetenschappelijke proces kan afgeleid worden.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 06:10   #12
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Hoeveel jaren zeggen jullie dat nu al ? En er verandert uiteindelijk helemaal niets, en zeker niet ten goede.

Maar als je dergelijke nonsens lang genoeg herhaalt, als een mantra, begin je het uiteraard op de duur zelf te geloven. Als jij daar troost en hoop uit haalt, heb ik geen problemen met je tunnelvisie hoor.
Vermoedelijk omdat jij niet uit jouw tunnelvisie kunt komen van de huidige mantra's. Tenslotte als je leugens genoeg herhaald worden die waarheid of een mantra. De kunst is het kaf van het koren scheiden en als de aangenomen mantra's transparanter worden en doorzichtig is het misschien tijd ze voor die andere waarheid in te ruilen?
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 11:31   #13
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Beetje een rare zin. Hoe kunnen we ons voorbereiden op die parallelle realiteiten?

Als voorbeeld van je theorie post je trouwens een bijna-doodervaring. Bedoel je dat we ons moeten voorbereiden op de dood?
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2011, 11:39   #14
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Beetje een rare zin. Hoe kunnen we ons voorbereiden op die parallelle realiteiten?

Als voorbeeld van je theorie post je trouwens een bijna-doodervaring. Bedoel je dat we ons moeten voorbereiden op de dood?
Neen, met voorbereiding bedoel ik vooral de houding. Een open flexibele houding, wat bewustzijn betreft, zal een persoon de komende jaren veel meer baten, dan een houding die verknocht is aan het wereldbeeld.

Meer bewust leven is eigenlijk de boodschap. Vele mensen zijn onbewust verknocht aan hun wereldbeeld, ze beseffen het zelf niet.
Oud 29 november 2011, 14:55   #15
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, met voorbereiding bedoel ik vooral de houding. Een open flexibele houding, wat bewustzijn betreft, zal een persoon de komende jaren veel meer baten, dan een houding die verknocht is aan het wereldbeeld.

Meer bewust leven is eigenlijk de boodschap. Vele mensen zijn onbewust verknocht aan hun wereldbeeld, ze beseffen het zelf niet.
Je kan moeilijk heel de tijd "met het hoofd in de wolken" leven of met andere realiteiten bezig zijn.
Je moet ook nog praktische dingen in 't leven gedaan krijgen.
Oud 29 november 2011, 15:57   #16
exodus

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Je kan moeilijk heel de tijd "met het hoofd in de wolken" leven of met andere realiteiten bezig zijn.
Je moet ook nog praktische dingen in 't leven gedaan krijgen.
Tuurlijk, er moet balans zijn.

Wij zijn tegelijkertijd spirituele wezen en fysieke wezens gedurende de tijd dat we hier op aarde rondlopen. Als je moeite hebt met fysieke taken en meer met spirituele zaken bezig bent dan ben je uit balans.

Als je teveel met het fysieke bezig bent, en niet met het spirituele dan ben je ook uit balans. Dit is echter endemisch in onze maatschappij. Het is een kenmerk van onze westerse maatschappij dat onze spiritualiteit verloochend wordt. Dit is goed te zien aan onze cultuur, onze levensstijl en onze nadruk op materieel bewijs en materieel bezit. Ik zeg niet dat bv een goed inkomen, en goede plaats om te wonen niet belangrijk is, het is belangrijk, maar dat mag andere zaken niet overschaduwen.

Echte spiritualiteit omvat de mens in al zijn aspecten, van het fysieke tot het spirituele. Eigenlijk is het fysieke ook een spiritueel aspect van leven in onze realiteit.

Alles hangt ook af van je eigen energiesysteem. Sommige mensen hebben meer nood aan "aarding" dan anderen, en sommigen hebben meer nood aan de meer spirituele aspecten. Maar uiteindelijk is balans de weg om te bewandelen.

Laatst gewijzigd door exodus : 29 november 2011 om 15:58.
Oud 29 november 2011, 18:37   #17
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Vermoedelijk omdat jij niet uit jouw tunnelvisie kunt komen van de huidige mantra's.
Voorbeelden a.u.b.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2011, 12:31   #18
parcifal
Banneling

Standaard

Voor mensen met een ruim genoeg wereldbeeld : Homeopathic hospital

" His chakra's are fading, he will need some chrystals."

Citaat:
INT. HOSPITAL - DAY

A doctor called SIMON (Robert Webb) enters with a NURSE, they are pushing a trolley on which is lying a badly injured patient.

SIMON
What have we got?
NURSE
RTA. Broken arm, suspected internal injuries, severe contusions to the head.
SIMON
Then we need to move fast, prep me a solution of Arnica montana, stat.
NURSE
Strength?
SIMON
One part in a million.
NURSE
Are you sure? It looks serious.
SIMON
You're right, we need to strengthen the dose. One part in ten million.
NURSE
On it doctor.
A CONSULTANT (David Mitchell) arrives.

CONSULTANT
Hear you've got a tricky one.
SIMON
(to consultant)
Nothing we can't handle.
(shouts to nurse)
Get me some wolf's bane, also known as monk's hood, in here! And a whole tray of flower remedies!
CONSULTANT
(waving his hands over the patient)
Woah, his chakras are fading. He'll need some crystals.
SIMON
Nurse, fetch me some purple-tinted quartz.
The consultant looks at him skeptically.

SIMON
Damnit, you're right, make that aquamarine quartz.
CONSULTANT
Good call.
SIMON
Okay, he's stabilising. Now, does anybody know what sort of car hit him?
NURSE
Blue Ford Mondeo apparently.
SIMON
Right, get me a bit of Blue Ford Mondeo, put it in water, shake it, dilute it, shake it again, dilute it again, do some more shaking, dilute it some more, then put three drops on his tongue. If that doesn't cure him, I don't know what will.
CONSULTANT
You should have a look at this Simon.
SIMON
What is it?
The consultant is examining the patient's palm.

CONSULTANT
I don't think this poor chap's got long to live.
SIMON
Why not?
CONSULTANT
His life-line, very short.
He picks up and scans a newspaper.

CONSULTANT (CONT'D)
And his horoscope's not too clever either. "Sagittarius, brace yourself for a surprise, things are about to change for you."
SIMON
Certainly are, unless... Wait!
CONSULTANT
What?
SIMON
We could try drawing a bit more life-line on with biro.
CONSULTANT
It'll never work!
SIMON
You got a better idea? Let's see what happens.
Simon draws on the patient's hand with his pen, who suddenly moans in pain then slumps back dead.

SIMON
Damnit. Time of death, Three thirty four...
He looks across at the clock, which is a triangular-shaped new-age one.

SIMON (CONT'D)
-ish.
INT. BAR - EVENING

Simon is sitting at the bar, looking unhappy. The consultant approaches him.

CONSULTANT
Tough day, eh?

SIMON
I just can't stand losing them.

CONSULTANT
It happens.

SIMON
I don't know, sometimes I think a trace solution of deadly nightshade, or a statistically neglible quantity of arsenic, just isn't enough.

CONSULTANT
That's crazy talk Simon. Okay, so you kill the odd patient with cancer or heart disease. Or bronchitis, flu, chicken pox or measles. But, when someone comes in with a vague sense of unease, or a touch of the nerves, or even just more money than sense, you'll be there for them. Bottle of basically just water in one hand, and a huge invoice in the other.

SIMON
I suppose you're right.

CONSULTANT
Now, another drink?

SIMON
I need one.

CONSULTANT
(to barmaid)
Excuse me! Two more homeopathic lagers please.

The barmaid holds two full pints of water under a beer tap, adding a couple of drops to each. She hands the glasses to the two doctors. Each takes a sip.

SIMON
Woah, that's strong stuff.
Oud 1 december 2011, 13:18   #19
exodus

Standaard

Hier een ervaring van Robert Monroe, die buiten zijn lichaam exploreerde, over een ontmoeting met zijn "grotere zelf", die hijzelf ook is. Robert Monroe noemde zijn grotere zelf zijn "I-There". Hij heeft deze staat pas bereikt na jaren van buiten lichaams ervaringen.

Andere onderzoekers hebben ook zulke ervaringen gehad. Iedere mens heeft een grotere zelf, en is een grotere zelf die bestaat in meerdere dimensies. Onderstaande ervaring is natuurlijk een navertelling, gedaan met woorden, en geeft een bepaald beeld weer van zijn grotere zelf door de blik van een menselijke personaliteit, dit indachtig houdend.

Citaat:
The move out of physical phase and into my I-There was
slow and careful. I formed the impression of an all-powerful,
all-knowing giant who watched bemused as one of his fingers
began an independent, self-willed exploration of the rest of his
body. I felt no fear because of the Known: I was I-There,
I-There was I. Can one be afraid of oneself?

The Memory Layer

Turning inward and penetrating the I-There of me, I immediately
encountered the expected: a layer—or file, library, or
mainframe—containing every moment of my life to date, with
more pouring in that matched exactly my thoughts and actions
as I conducted the investigation. Other signals were still
coming in from my physical body. This was far more than
memory, as we consciously think of it. This was the reception
point of the uplink from the present I-Here—the I that functions
in the physical world—now only an operating physical
body without consciousness.

I tested the storage system several times with great fascination.
Upon selection of a given point in the past, I relived
the event in every detail, down to each minute sensory input,
thought, and emotion. I soon realized such supermemory was
not altogether pleasurable. With such intense hindsight, one
becomes all too painfully and sadly aware of the many irrational
decisions made, the stupid mistakes, the missed opportunities.
The exciting incidents were no longer exciting because
I knew the outcome. The joyous moments often seemed
infantile, and the infantile sad and amusing.

[...]

The Fear Layer

Moving inward to the next section of my I-There, I found an
area I had definitely not expected. I discovered that I was
indeed far from fearless. I may not have been consciously
aware of these fears, but there they were, large, ugly blasts of
raw energy, embarrassing to me, and to no one else, in their
intensity. There were old fears and a constant inflow of new
ones. They ranged from little items, such as anxiety over the
effect of a rainy day on our construction project, to big worries
about the world changes developing. Even the fear of
physical death was there; not of the process and what lay
beyond, but of what might be left undone here in time-space.

[..]

The Emotional Layer

This was the next inward cloud of energy that I met. I knew
all of these emotions, not those that had been repressed, but
those past and present that I had lived and treasured, both
joyous and sad, and the irrational angers that were now so
amusing to me. As with the fears, there was a constant incom-
ing pattern, mimicking what I felt at each moment. The interesting
part was that this layer seemed so neatly organized.

The Broken Barrier

This was much like a ragged hole in a gray wall. As I attempted
to go through this enticing gap, there was a slight
resistance and then I was through. As I penetrated the gap, the
texture of the original restraining energy of the wall was absolutely
clear to me.
I also understood what had happened in my own pattern,
what had made that hole. The answer was simple erosion
through repeated experience. The amusing part was that in
my eagerness I had never paused to notice the very real existence
of the barrier.
What was the barrier made of? Earth Life System addiction
and the multitude of belief systems generated therein.
Evidently I had once slipped through a crack, either by accident
or otherwise, and kept widening the opening by usage—
probably through gathering information and increasing experience—
until that part of the barrier crumbled.

The Repertory

So . . . What am I? Beyond the barrier there were hundreds
and hundreds of what appeared to be waving beams of multicolored
light. Uncertainly, I reached out and touched the
nearest one. A rich male voice rang in my mind.

Well, well! Curiosity pays off again, Robert!

I pulled back quickly, but the chuckling stayed with me.
Immediately another brightly glowing beam, mauve in color,
came close. This voice was female!

Of course! You're not all male, Bobby!

That was only the beginning. The process was repeated
again and again. Each time it became easier. Now I realized
that every beam of "light" was one of me, one of my I-There
personalities complete with a different life experience. Lodged
within my I-There was a corresponding life pattern of each
personality in great detail. This, I realize, is an inadequate
description, because each is a conscious, sentient being with
an individual awareness, mind, and memory. Communication
was easy because I was holding forth with myself! However,
there was so much that I could only skim the surface. The
emotional elements were too strong to go deeper.

[..]

There must be a tremendous amount of experience stored
here, in you . . . in us. How many lifetimes are there?

A thousand perhaps, or more. We stopped counting long ago.
Every possible situation is here, every emotion. There is nothing
you can encounter in an Earth life that isn't stored here
. . . in fifty different ways.

[..]

Laatst gewijzigd door exodus : 1 december 2011 om 13:29.
Oud 1 december 2011, 13:43   #20
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, er moet balans zijn.

Wij zijn tegelijkertijd spirituele wezen en fysieke wezens gedurende de tijd dat we hier op aarde rondlopen. Als je moeite hebt met fysieke taken en meer met spirituele zaken bezig bent dan ben je uit balans.

Als je teveel met het fysieke bezig bent, en niet met het spirituele dan ben je ook uit balans. Dit is echter endemisch in onze maatschappij. Het is een kenmerk van onze westerse maatschappij dat onze spiritualiteit verloochend wordt. Dit is goed te zien aan onze cultuur, onze levensstijl en onze nadruk op materieel bewijs en materieel bezit. Ik zeg niet dat bv een goed inkomen, en goede plaats om te wonen niet belangrijk is, het is belangrijk, maar dat mag andere zaken niet overschaduwen.

Echte spiritualiteit omvat de mens in al zijn aspecten, van het fysieke tot het spirituele. Eigenlijk is het fysieke ook een spiritueel aspect van leven in onze realiteit.

Alles hangt ook af van je eigen energiesysteem. Sommige mensen hebben meer nood aan "aarding" dan anderen, en sommigen hebben meer nood aan de meer spirituele aspecten. Maar uiteindelijk is balans de weg om te bewandelen.
De enige reden dat ik het eens ben dat een mens zich best zowel met materiële als spirituele zaken bezig kan houden, is omdat ik geloof dat we bestaan uit een lichaam en een ziel. Deze laatste eerder gezien door de traditioneel godsdienstige bril . En het meest geschikte voedsel voor de ziel is m.i. God's woord.

Voor de rest hecht ik maar weinig waarde aan New Age-dingen als uit-lichaam-tredingen (gebeurt ook half als je slaapt?), horoscoopjes van de dag, hand- en kaartlezen, homeopathie, e.d.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be