![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() In de USA bestaat er zo een Pied Piper dealership ranking gebaseerd op valse autoshoppers die dan duizenden autodealers afklapperen en dan een oordeel maken. Tesla Stores zijn er dan ook bij, maar Tesla heeft een wat andere verkoopsfilosofie zonder commissies of kortingen voor de klant. Ze bieden natuurlijk enkel puur electrische voertuigen aan, veel keus is er niet. Het is de beleving die telt, je bent ervoor of niet. Een Tesla verkoper gaat/mag nooit een klant onder zachte druk zetten een wagen te kopen.
Musk is dus eigenlijk alweer (in 2016 ook) "niet kwaad" dat Tesla laatste eindigt, niet zo heel ver achter Porsche... Tesla zit natuurlijk ook heel duidelijk onder het gemiddelde. Audi is dit jaar eerste en stijgt 8 punten tov 2017, of quasi uit het middenveld (105 pt) tot -met ruime voorsprong- naar de top met 113 pt PSI score. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2018 om 10:44. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Aanvulling, Musk legt het uit:
https://www.youtube.com/watch?v=D1axlMngNW4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.284
|
![]() Het ziet er gewoon naar uit dat Musk géén commerciële kortingen kán toekennen.
![]() En dat wordt verkocht als een 'beleving'. ![]()
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
![]() "Laten we onze rommelwagens geleidelijk aan 25% duurder aanbieden, en dan zijn die sukkels zelfs blij met 15% korting" We doen dat natuurlijk allemaal, ons sjoemelkartel kent ons. Tesla is heel duidelijk als je een loser bent blijf dan bij je stookketel. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2018 om 14:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn laatste wagens waren allemaal zulke "koopjes". Gewoon ermee kunnen leven dat het kleurtjes niet perfect naar je smaak zijn, of dat je een "entertaiment unit met net dat snufje meer of minder hebt". Oftewel, eindereeks/showroom/stockwagens. Grappig eigenlijk, de wagen -monovolume met alle opties erop en eraan -waar ik nu mee rijd kostte me uiteindelijk minder dan de goedkoopste wagen van hetzelfde merk "2 maten kleiner".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Indien men een Tesla met korting wil, of men wil afpingelen, dan koop een occasie dan kan men naar hartelust pingelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een occasiewagen van €80K, ga ervoor.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Alleen al door de internetmarkt, of ook grijze import (waar men heuse kortingen krijgt) zijn de constructeurs quasi verplicht happige catalogusprijzen te maken op hun wagens.
Soit op de verkoopsprijs van een wagen verdienen ze veel minder dan op andere dingen in een autoleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.284
|
![]() Citaat:
BTW, het zijn 'rommelwagens' omdat het geen Tesla's zijn of zijn het rommelwagens omdat ze op fossiele brandstoffen rijden? Musk zou zo graag de Apple van de auto-industrie willen zijn. Auto's tegen een meerprijs verkopen omdat het een Tesla is. "You don't own a Tesla. You are Tesla". Verdomme, ik zou die slogan beter versturen als tweet naar Musk. Citaat:
"Follow the leader, leader, leader ... follow the leader."
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Je weet wat ik met rommelwagens bedoel: https://www.hln.be/geld/economie/aut...rtel~a7a2b5a0/ doe nu maar of je neus bloedt. ![]() Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2018 om 14:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik pingelen voor een wagen die ik als "te duur voor wat het is" vind.
Dat kan de beste wagen ter wereld zijn, maar die doet niet wat ik ervan wil. In dit geval, is de prijs, zelfs afgepingeld, veel hoger dan ik ervoor wil geven. (let wel: wil, niet kan)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.422
|
![]() Citaat:
Ik heb ooit een Porsche 911 nieuw gekocht (zware BMW ingeruild tegen xxxxx gehandeld maar we kwamen eerst niet tot een akkoord scheelde 3000 DM) Het eerste wat de hoofdverkoper nagaat is navragen of je die wagen wel kunt betalen en vooral of je die kunt laten onderhouden bij hun. ![]() Dit kwam ik wat later te weten van iemand (die me goed kende) die wist dat ik een dure Porsche wou kopen alhoewel ik dat niemand verteld had, hij zei ga nu maar terug ze nemen uw vraagprijs voor uw BMW aan. ![]() Die iemand was vroeger ook klant bij Porsche. En ik werd heel vriendelijk ontvangen, en na een halfuur was de Porsche besteld. Na 6 jaar heb ik dezelfde Porsche ook daar verkocht, was geen probleem, zelfs zonder een andere wagen daar te kopen. Laatst gewijzigd door Micele : 28 juli 2018 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
De vraag is vele malen groter dan het aanbod. Beter nog, hij kan wagens met marges verkopen die bijna ongezien zijn voor de sector. De klassieke producenten moeten allerhanden truken uitvoeren om de vraag aan te zwengelen: reclame, marketing, kortingen, promoties, extra opties, associaties met andere events en merken, enz..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Overigens, als je je product moet "aansmeren" met kortingen, acties en opties...is het geen goed product.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 35.476
|
![]() We mogen Tesla een beetje vergelijken met Apple in hun eigen sector...
Leuk,al die "cut throat" concurrentie in de Android-mobieltjes markt maar Apple heeft daar weinig mee te maken met nochtans een produktengamma dat ongeveer hetzelfde doet,maar tegen prijzen die toch merkelijk "uit de buurt" liggen....Geen probleem voor de gelovigen en bekeerlingen tot het merk. Ook een beetje te vergelijken met merken als BMW die ermee wegkomen om voor aanschaf en vooral voor onderhoud van hun "mobiele statements" toch merkelijk meer centjes te kunnen vragen dan andere merken..... Een merk dat "gelovigen" heeft in plaats van klanten kan zich dat permitteren. En DAT is de marketing oefening..... Laatst gewijzigd door kelt : 28 juli 2018 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
|
![]() Citaat:
Indien de Model 3 een flopauto was, was Tesla nu reeds dood. "Gelovigen" zouden die wagen blijven slikken, zelfs als ze er mee constant langs de kant stonden. De meeste specialisten uit de sector zijn het er over eens dat dit toestel "grensverleggend" is. Grensverleggend omdat het anders, nieuwer en beter is. Waar klassieke ICE fabrikanten altijd hetzelfde doen, doet Tesla iets nieuws. Electrisch ipv ICE, ipad middenconsole ipv instrumentencluster, ventillatie over de gehele middenconsole ipv via vents, over the air software updates ipv in de garage, supercharging, verregaande self driving capabilities, enz....kortom de Model 3 is een tech product pur sang. Tesla is niet per see de beste in ieder domein. Maar ze bundelen het wel het beste tot een nieuw en innovatief product, dat ook nog eens blits er uit ziet. Het plaatje klopt. Apple heeft dat ook zo gedaan: design & technologie combineren. En dan de hype laten spelen. De rest kan achtervolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
|
![]() Het zijn echt wel bepaalde klantengroepen die daarnaar vragen. Tegenwoordig struinen ze eerst het internet af op zoek naar al hun zogenaamde noden, daarna gaan ze meestal welgeteld één concessie binnen om hun keuze te maken. Verkopers krijgen dus in feite maar één kans die ze koste wat het kost moeten grijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 16.284
|
![]() Citaat:
Auto's zijn geen smartphones, hoe graag hij ook de Apple van de autoindustrie willen zijn. Citaat:
Het deel van de consumenten dat bereid is om meer dan €50000-80000 te spenderen is niet onuitputtelijk. Buiten de hipsters kijken de meeste mensen verder dan alleen een wagen die geen 'vroem vroem' doet. Citaat:
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
|
![]() Als het zo verder gaat dan wordt Tesla de grootste bubbel ooit in de geschiedenis van de automobiel.
|
![]() |
![]() |