Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2012, 11:07   #1
fantoom
Banneling

Standaard Vandaag zou Louis Paul Boon 100 jaar geworden zijn!

Vandaag wordt Louis Paul Boon door velen intens gevierd en in de bloemetjes gezet omdat hij 100 jaar zou geworden zijn.

Persoonlijk word ik evenwel telkens half misselijk bij het horen van die naam en wel om de reden zoals vandaag in een openbrief in DS wordt vermeld:
Ook dat gefrunnik aan dertienjarige mokkels in uw boeken, ik weet niet goed meer wat ik daarvan moet vinden, want het valt mij nu pas op dat ge daar zowel een voorkeur voor hebt als dat ge erover moraliseert, een combinatie die doet vermoeden dat uw harde schijf in deze tijd toch eens zou worden nagekeken. Ik heb vorige week de film Hard candy gezien, misschien is het dat.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=DL3NDJEM
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 14:08   #2
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Vandaag wordt Louis Paul Boon door velen intens gevierd en in de bloemetjes gezet omdat hij 100 jaar zou geworden zijn.

Persoonlijk word ik evenwel telkens half misselijk bij het horen van die naam en wel om de reden zoals vandaag in een openbrief in DS wordt vermeld:
Ook dat gefrunnik aan dertienjarige mokkels in uw boeken, ik weet niet goed meer wat ik daarvan moet vinden, want het valt mij nu pas op dat ge daar zowel een voorkeur voor hebt als dat ge erover moraliseert, een combinatie die doet vermoeden dat uw harde schijf in deze tijd toch eens zou worden nagekeken. Ik heb vorige week de film Hard candy gezien, misschien is het dat.
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=DL3NDJEM
Ja, het waren andere tijden toen. Ik weet zelfs nog dat Alexandra Colen, die in de jaren tachtig al op kruistocht was tegen pedofilie zot verklaard werd door velen.
Oud 15 maart 2012, 16:34   #3
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, het waren andere tijden toen. Ik weet zelfs nog dat Alexandra Colen, die in de jaren tachtig al op kruistocht was tegen pedofilie zot verklaard werd door velen.
Het verschil is dat Boon goed kan schrijven.

En inderdaad, in de jaren tachtig ( eind 70 ?) waren er de David Hamiltons met mooie prentjes met miekes van 13, de Bilitis (KNT + 16) idem dito en met bijbehorende muziek van Francis Lai.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 16:45   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het verschil is dat Boon goed kan schrijven.

En inderdaad, in de jaren tachtig ( eind 70 ?) waren er de David Hamiltons met mooie prentjes met miekes van 13, de Bilitis (KNT + 16) idem dito en met bijbehorende muziek van Francis Lai.
Inderdaad, ook nu nog, Boon = goed, Colen = slecht.

Haar werk tegen pedofilie - toen iedereen de andere kant opkeek laat ons wel wezen, mag niet naar waarde geschat worden want zij is VB.
Oud 16 maart 2012, 11:10   #5
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ook nu nog, Boon = goed, Colen = slecht.

Haar werk tegen pedofilie - toen iedereen de andere kant opkeek laat ons wel wezen, mag niet naar waarde geschat worden want zij is VB.
Van haar campagne in de jaren tachtig weet ik bitter weinig, zo goed als niets uiteindelijk. VB was toen toch niet zo belangrijk neem ik aan.
Oud 16 maart 2012, 13:33   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Van haar campagne in de jaren tachtig weet ik bitter weinig, zo goed als niets uiteindelijk. VB was toen toch niet zo belangrijk neem ik aan.
Ja, in die dagen zei men, daar heb je die zottin weer met haar gezever over pedofilie.

Dutroux was toen nog geen bekende Belg.
Oud 16 maart 2012, 17:11   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dutroux was toen nog geen bekende Belg.
Misschien wel, in beperkte kring. Ik zou het tegendeel nooit durven beweren. Volgens mij was er toen enkel de openbare omroep, geen VTM en VT4, en zeker geen wijfTV.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be