![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() De AH verkoopt een strooi kunst-suiker die gemaakt is op basis van echte tafelsuiker waaraan een molecuul is veranderd. Het zou dan veilig voor diabetici zijn. Op basis van bepaalde aanwijzingen betwijfel ik dat. Het werkt misschien niet bij iedereen zoals men denkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op basis van welke aanwijzingen betwijfel jij dat?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Vervangsuikers' zijn puur bedrog.
Ze beïnvloeden de suikerspiegel even hard als 'gewone' suiker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als suiker nu zou werden uitgevonden zou het bestempeld worden als een drug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gouverneur
|
![]() Stevia ook ?
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Lieverd, dat is precies mijn gedachte. En aan merknamen heb je geen houvast. Ik denk dat dit een proces van trial and error zou moeten zijn want sommige lijven worden gewoon niet gefopt door kunstsuikers. Maar doen ze ook inwendige schade, zoals een hoge uitslag van de suikerspiegel zou suggereren? En wat zou men moeten aanwenden om specifiek kunstsuiker uit de bloedbaan te verwijderen? Ik heb vastgesteld dat insuline de kunstsuikerspiegel niet verlaagd. En verder gaat het sowieso om prommille's van moleculen, dus vraag ik mij af of een hoge 'suikerspiegel'door kunstsuiker zo een ramp hoeft te zijn, en dat patiënten helemaal nooit meer de sensatie van zoetheid kunnen genieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de suikerspiegel ook mag verhogen, het brengt ALTIJD schade aan een lichaam toe. Of het nu via pasta, aardappelen, fruit, snoep of frisdrank is, maakt in feite niks uit. Laatst gewijzigd door Duupje : 17 maart 2012 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste raadgeving voor elke diabeet (1 of 2) is alles wat koolhydraten of rechtstreekse suikers bevat, ten alle tijde vermijden. Maw, bijna niks meer eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() Ik verkies dan toch meer bewegen, sporten ... zodat ik wat meer kan eten ...
:hartje: eten net 6 pistolees en twee croisants binnen ![]() zwembad gesloten ![]()
![]() |
#14 |
Minister
|
![]() Stevia is (naar mijn weten toch) 'sterker' qua suiker-smaak, waardoor er minder nodig is om dezelfde 'zoetigheid' te bekomen...
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De bron verklaart meteen te voelen als zij gewone, verboden suiker heeft gegeten: zeg een Mars chocolaatje of een lekker zoet ijsje. Dan wordt ze b.v wat licht in het hoofd, en kan moeilijk in slaap komen. Maar ze heeft nooit last van kunstsuiker, die ze soms best in ruime mate gebruikt, in haar lekkere vette Turkse yogurt b.v Men kan er ook cake mee bakken. Dus lijkt het alsof een hoge kunstsuikerspiegel, op basis van een metingsuitslag, niet geïnterpreteerd hoeft te worden als schadelijk. |
|
![]() |
![]() |