![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Banneling
|
![]() dan past Bourgeois de regels van zijn spel aan. Geniale zet van Bourgeois, en ik vraag mij af hoe de andere partijen gaan reageren op zijn voorstel. Gezien het van een minister komt, vermoed ik dat de meerderheid dit steunt in de vlareg
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() dit gaat nog leutig worden. Al die hervormingen van de justitie op maat van de franstaligen, allemaal voor niets
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Nu maar hopen dat het ook wordt goedgekeurd. Je weet nooit met tjeven en sossen in een coalitie. De kans is groot dat ze door de knieën gaan en het zullen wegstemmen om "De frederale werking niet te boycotten" of whatever...
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Lijkt me een goed antwoord op de truken van de franstaligen! Inderdaad hopen dat het erdoor komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat mogen ze gerust. We zullen dan meteen zien wat de weerslag is op de populariteit van Kris Peeters als al op voorhand blijkt dat Vlaams zijn alleen maar goed is voor de verkiezingen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de burgemeesters echt "balorig" zijn en de feiten zijn ernstig genoeg bestaat nu reeds voldoende wetgeving om hen uit hun rechten te zetten. Dan kunnen ze sowieso geen kandidaat zijn voor een politiek mandaat.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft dus totaal niets met hopen te maken.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 maart 2012 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Vooreerst toch nog even herhalen dat “niet-benoemde burgemeesters” niet bestaan, : iemand is pas burgemeester wanneer hij als burgemeester is benoemd en de eed heeft afgelegd. Zolang dat niet is gebeurd is men eenvoudigweg geen burgemeester. Nu, als we willen aannemen dat iedereen die geen burgemeester is een “niet-benoemde burgemeester” kan genoemd worden, dan bent u allen evenzeer “niet-benoemde burgemeesters”. Proficiat ! Ik heb het voorstel tot decreet van Geert Bourgeois niet gelezen, maar ik zie niet in waarom dit “onmogelijk een toetsing kan doorstaan door de raad van van State, zelfs niet door de Nederlandstalige kamer hiervan”. Mij lijkt het perfect mogelijk en zelfs makkelijk om een tekst op te stellen waarbij de kandidaat wiens voordracht als burgemeester werd geweigerd geen tweede maal mag worden voorgedragen. Met welke wet zou zoiets in tegenspraak zijn volgens u ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik word trouwens ziek over dat gejammer over die drie balorige kandidaat-burgemeesters. Er zijn ZES faciliteitengemeenten in de rand. Drie ervan hebben al lang een burgemeester, gewoon omdat die wél de wet volgde. Die drie overtredens moeten dus niet neuten, dat ze de wet volgen en ze zullen wel benoemd geraken hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ooh Feestje
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is een inbreuk op het recht op openbaar leven beschreven in alle mensenrechtverdragen. Om iemand uit deze rechten te zetten moet er eerst een veroordeling komen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 maart 2012 om 11:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iedereen behoudt zijn recht om op te komen voor de verkiezingen, en om zich te laten voordragen als burgemeester. Niets afnemen van rechten dus. Iedereen moet zich echter wel aan de regels houden en moet er de gevolgen van dragen als ze dat niet doen. Wat bourgeois doet is gewoon reageren op de daad van agressie vanuit de federalen. En gelijk heeft ie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dit gaat nog tof worden, steunt CD&V niet = problemen in de Vlaamse reg
wel = problemen in de federale
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 21 maart 2012 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Geen hyperventilatie over burgerrechten is nodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Nyquist
De ratificatie van de mensenrechten is wel degelijk opgenomen in de grondwet en de decreten mogen hier geen inbreuk op plegen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Burgemeesters moeten, zoals zovele andere beroepen, ter orde kunnen geroepen worden, zowel op gerechtelijk vlak, als op disciplinair vlak.
Als een burgemeester weigert een huwelijk af te sluiten, dan is zoiets niet strafbaar voor een rechtbank. Als een burgemeester weigert de nodige papieren voor de begroting te tekenen of te publiceren, dan is zoiets niet strafbaar voor een rechtbank.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister-President
|
![]() Hoe kan de particratie dan nog die staatshervorming steunen als de "Vlaamse" (sic) regering de burgemeesters van de rand op straat zet?