Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2012, 09:40   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Heet Polleke nagelt journalistiek van Humo aan het kruis

Persoonlijk vind ik deze passage het meest treffend:

Citaat:
Ik stel ook sommige journalistieke praktijken van Humo in vraag. Ze hebben rond gebeld naar alle vrouwen die al die jaren met mij professioneel in contact gekomen zijn.'
Hij verwijt Humo dat al wie een goed woord voor hem overhad, uit de reportage werd geschrapt. Dat is geen onderzoeksjournalistiek, vindt Van Den Driessche. 'Een onderzoeksjournalist moet, net als een onderzoeksrechter objectief tewerk gaan en zowel getuigen �* charge als �* décharge horen en aan bod laten komen.'
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120420_049

titel: Ik ontken met klem. Dat zijn lasterlijke leugens

Punt van discussie: De praktijken van Humo en soortgelijke pers

tekst voor als links niet meer zou werken:

Citaat:
In de Krant van West-Vlaanderen reageert Pol Van Den Driessche voor het eerst uitgebreid op de artikelen in Humo. Hij noemt het 'lasterlijke leugens' en dient klacht in tegen het blad.

Van Den Driessche is duidelijk over de getuigenissen van twee gewezen redactrices in Humo en Reyers Laat.

'Ik ontken met klem al die aantijgingen. Dat zijn lasterlijke leugens. Niemand heeft trouwens een strafklacht bij het parket tegen mij ingediend. Mag ik even verwijzen naar de getuigenis van barones Mia Doornaert op Radio 1? (lees hier) Zij heeft mij twintig jaar als journalist gekend en was vakbondsafgevaardigde en vertrouwenspersoon op de redactie van Het Nieuwsblad/De Standaard.'

'Zij heeft letterlijk bevestigd dat er in die twintig jaar geen enkele klacht van een vrouwelijke journalist is geweest tegen mij. En zij heeft nooit iets gemerkt van vermeende handtastelijkheden. Wie is beter geplaatst dan de vertrouwenspersoon op de redactie?'

Hij onderstreept in het interview dat hij klacht wil indienen tegen Humo.

'Mij de DSK van Vlaanderen noemen is lasterlijk. Ik word vergeleken met iemand die in voorarrest gezeten heeft wegens verkrachting en die prostitutienetwerken opgezet heeft. Dat is mij bewust beschadigen. Ik stel ook sommige journalistieke praktijken van Humo in vraag. Ze hebben rond gebeld naar alle vrouwen die al die jaren met mij professioneel in contact gekomen zijn.'

Hij verwijt Humo dat al wie een goed woord voor hem overhad, uit de reportage werd geschrapt. Dat is geen onderzoeksjournalistiek, vindt Van Den Driessche. 'Een onderzoeksjournalist moet, net als een onderzoeksrechter objectief tewerk gaan en zowel getuigen �* charge als �* décharge horen en aan bod laten komen.'

Hij blijft erbij dat het om een beschadigingsoperatie gaat, mee aangewakkerd door CD&V. 'Twee personen onder wie een politieke tegenstrever hebben de N-VA in februari gewaarschuwd. : de CD&V is met iets persoonlijks bezig tegen Pol, je zult er nog van horen. Hij gaat eraan.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 09:57   #2
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Mia Doornaert kroop bij de verklaring op Radio 1 in haar rol van ACV bitch. Het ACV heeft een zéér slechte reputatie om met klachten over pesten en sexual harrasment om te gaan. Ze heeft letterlijk haar paraplu opgetrokken door te stellen dat zij niet de persoon was die op de hoogte was van de roddels, ondanks dat ze ACV délégée was.

En dan zijn advocatenpraat voor de vaak:

"Ik ontken met klem al die aantijgingen. Dat zijn lasterlijke leugens. "

Pfff. Er zijn geen aantijgingen. Dus kunnen het geen lasterlijke leugens zijn.

Dat hij dan gelijk verklaard dat hij klacht indient tegen de getuigen wegens laster. Dat doet hij blijkbaar niet. Hij houdt het bij gerechtelijke acties insinueren.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:03   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Mia Doornaert kroop bij de verklaring op Radio 1 in haar rol van ACV bitch.
...
Mie Doornpikkel is door de roi van Laeken bedacht met een titel van baron.

Gelieve haar niet met Engelstalige bewoordingen van vrouwelijke honden te benoemen. Hoe lief die beestjes ook kunnen zijn (behalve die die opgehangen werd aan een deurklink in het paleis, wellicht door de jonge Filip den taaie).

Want daarmee breng je heel de famille de Laeken met hun lintjespolitiek in verlegenheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 20 april 2012, 10:04   #4
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Ik moet die Pol niet hebben.
Zijn bakkes staat mij niet aan en hij gelijkt op het portotype van een perverseling.

Evenwel: Dit is ééns te meer een overduidelijk geval van afrekening via mediatieke rugstekerij als wapen tegen een establishmentsgevaarlijk iemand.

Ik heb het reeds op een andere draad opgemerkt.

NOOIT een klacht toen hij sos was
NOOIT een klacht toen hij journalist was
NOOIT een klacht toen hij tjeef was
NOOIT een klacht toen hij weer journalist werd
BINGO toen hij NVA'er werd (en dan nog van vermeende toestanden van zijn tijd als sos journalist en tjeef)...

Een regelrechte schande die de mediatieke antidemocratie nog eens goed in de schijnwerpers stelt.

Ik vraag ij af:
Is het werkelijk hiervoor dat de NVA schrik heeft waardoor zij bij hoog en bij laag beweren niet met een andere vlaams nationlaistische partij te willen samenwerken?
Is het werkelijk die macht waar de NVA voor beeft en siddert?

Ziehier vrienden van de NVA...u zal ofwel totale gehorigheid beloven aan het establishment of u zal Vlaming worden en dagelijks zulke dingen moeten lezen in de pers. Aan u de keuze.

de mijne is uiteraard al lang gemaakt...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 20 april 2012 om 10:06.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:16   #5
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@Fieselier

Die klachten waren er wel. Anders zou hij ook niet de reputatie van "Hete Pol" hebben gehad.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 20 april 2012, 10:23   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Fieselier

Die klachten waren er wel. Anders zou hij ook niet de reputatie van "Hete Pol" hebben gehad.
Nondegodvermiljaardenondedju !!
De Barones heeft gezegd 'geen klachten', en dan zijn het geen klachten !!

Wie was ACW-delegué ? Gij of de barones ??

Als ge zo'n leugen gaat blijven beweren, dan gaat ge veroordeeld worden tot een werkstraf: de omheining van Laeken herstellen. Op die plaatsen waar de kleine Laurent er altijd tegen ging pissen.

Oud 20 april 2012, 10:26   #7
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Dat polleke nooit sexuele toenadering heeft gezocht tot Mia Doornaert verwondert me.
Oud 20 april 2012, 10:30   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Dat polleke nooit sexuele toenadering heeft gezocht tot Mia Doornaert verwondert me.
Sedert Berten Bibber er ne keer op gemogen heeft (en waarvoor zij dan de titel van barones verkreeg), veinsde hete Pol impotentie ...

Oud 20 april 2012, 10:39   #9
Operación Revolutio
Burger

Operación Revolutio's schermafbeelding

Standaard

Uitleggen, uitleggen ...

Tizzen komplot zeggiku!
Oud 20 april 2012, 10:41   #10
Fieseler

Standaard

Citaat:
@Fieselier

Aha...gans overgesubsidieerd ergo miljardenslurpend Belgofonië en Belgicismië is op zoek naar een klacht van toen als was het de heilige graal en wij hebben hier op dit forum, via ons Viveke, de primeur.....

Spreek op man...formuleer een klacht van toen en help de Belgicisten uit hun lijden....
Oud 20 april 2012, 10:45   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

@fieseler

Is al meermaals hier op dit forum aan bod gekomen.

http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...gen-N-VA.dhtml

Oud 20 april 2012, 10:50   #12
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@fieseler

Fieseler vraagt naar een link waarin jij moet bewijzen dat er klachten zijn ingediend tegen VDD.

Jij komt af met bovenstaande link waar het laatste zinnetje van het artikel dit is

Citaat:
terwijl er nooit klachten zijn ingediend."
Hoe belachelijk kan je je eigenlijk nog maken. Bubbertje, je blijft grappig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 10:58   #13
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Fieseler vraagt naar een link waarin jij moet bewijzen dat er klachten zijn ingediend tegen VDD.

Jij komt af met bovenstaande link waar het laatste zinnetje van het artikel dit is

Hoe belachelijk kan je je eigenlijk nog maken. Bubbertje, je blijft grappig.
Het is niet omdat de woordvoerder van de N-VA stelt dat er geen formele klachten waren dat er geen sprake was van klachten. Lees het artikel eens. Als iemand de bijnaam "hete Pol" krijgt wat in meerdere kampen erkent word is dit wel degelijk het gevolg van klachten over zijn gedrag. Dat dit tot hier toe geen formele klachten waren dat is een feit.

Oud 20 april 2012, 11:13   #14
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als iemand de bijnaam "hete Pol" krijgt wat in meerdere kampen erkent word is dit wel degelijk het gevolg van klachten over zijn gedrag.
Spijtig dat we dit moeten horen van "mythomaan ViveLaBelgiue". Slaat u uw vrouw trouwens nog?
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 11:29   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Mij niet, google even haar foto...

Berlusconi noemde dat onlangs "una culona inchiavabile" en dat is hier van toepassing.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 11:29   #16
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat de woordvoerder van de N-VA stelt dat er geen formele klachten waren dat er geen sprake was van klachten. Lees het artikel eens. Als iemand de bijnaam "hete Pol" krijgt wat in meerdere kampen erkent word is dit wel degelijk het gevolg van klachten over zijn gedrag. Dat dit tot hier toe geen formele klachten waren dat is een feit.
Hoezo?

2 dames uit mijn studententijd werden hete X en Slutty Y genoemd. Dat was niet echt het gevolg van klachten over hun gedrag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 11:48   #17
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Geen rook zonder vuur, zeg ik.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2012, 11:48   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Hoezo?

2 dames uit mijn studententijd werden hete X en Slutty Y genoemd. Dat was niet echt het gevolg van klachten over hun gedrag.
Waar was dat dan wel het gevolg van ?

Oud 20 april 2012, 11:54   #19
Fieseler

Standaard

Citaat:
@fieseler

Helaba Belgica....ik vroeg een klacht van toen en niet een vastelling van het tegendeel....
Oud 20 april 2012, 12:02   #20
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
@Fieselier

Alleen vond humo het toen blijkbaar niet nodig om er een reportage over te maken, gevolgd door de ganse gesubsidieerde media, die er meteen een wereldprobleem van maakten.
Zeg, kan men nu niets anders vinden ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be