![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
Bekijk resultaten enquête: Ben je voor of tegen GGO's? | |||
Voor |
![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
Tegen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 37,50% |
Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Minister-President
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...1_Wetteren_GGO
Citaat:
Wie is er voor en wie is er tegen?
The range of choice open to the individual is not the decisive factor in determining the degree of human freedom, but what can be chosen and what is chosen by the individual. -H. Marcuse Laatst gewijzigd door Munglik : 12 april 2012 om 21:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Ben je er tegen voor de economische gevolgen of uit principe?
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben uit principe en uit economische overtuiging tegen genetisch gemodificeerde gewassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Voor het principe van het verhogen van de productiviteit in de landbouw.
Voor het principe dat er alternatieven voor pesticiden gebruikt mogen worden. Voor het STUREN van de economische gevolgen. Er zijn betere manieren om kleine boeren en hun inkomen te beschermen dan een toename van welvaart tegen te houden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Probleem is zoals steeds dat men niet weet waar men mee bezig is en dat men niet weet wat de gevolgen kunnen zijn. Om die reden ben er dan ook eerder tegen.
Ik ben eerder voor een kennis landbouw, die gebruikt maakt van knowledge om onkruid, insecten zoveel mogelijk op biologische manier te weren. Ik kan me een geval herinneren van genetisch gemanipuleerd zaad dat men kon gebruiken en dat bestand was tegen een bepaalde onkruidverdelger van dezelfde producent. De boeren die het begonnen te gebruiken merkten dat ze naar verloop van tijd meer en meer van het goedje moesten gaan gebruiken en uiteindelijk het onkruid gewoon resistent werd tegen de onkruidverdelger. Ik meen mij te herinneren dat het om Monsato ging en de onkruidverdelger Roundup was. Ondertussen hadden die genetisch gemanipuleerde planten andere planten in de omgeving besmet en werkte de onkruidverdelger van Monsato niet meer. Het eerste is een zwaar gevolg en het tweede toont dat hun strategie en product een maat voor niets was, maar ondertussen zal men wel met de besmetting met andere planten. Kortom, een gevaarlijk spelletje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Parlementslid
|
![]() Ik geef me op als vrijwilliger bij de lokale politie om de hippies van field liberation movement op afstand te houden.
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zeker niet tegen GGO's. Anders had ik nu geen groente meer te eten.
Het enige verschil tussen een "moderne" GGO, en een historisch landbouwgewas is dat het historische landbouwgewas over generaties is aangepast door selectie.
![]() |
#8 |
Parlementslid
|
![]() Klopt, wat we nu eten, zowel fruit en groenten als vlees, kan eigenlijk ook onder de noemer genetisch gemanipuleerd geplaatst worden.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Helaas is moeder natuur een echt kreng, en is het onmogelijk te garanderen hoe goed de controle kan zijn.
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() genetisch geselecteerd is juister IMO. Gemodifieerd houdt in dat er gesleuteld is aan het DNA, iets dat op natuurlijke wijze nauwelijks tot niet mogelijk zou zijn
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of moeten we iets dieper gaan, de variaties in het influenza virus. De ene variante doet de mens niks, een andere variante zorgt voor een verdomd zware week, en van nog een andere variante val je gewoon dood. Zonder dat een of andere geleerde met electronenscalpels aan't hakken is geweest. Virussen zijn moeder natuurs snelle DNA-hackers. Neme een cel, en maak er een virusfabriek van.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 13 april 2012 om 09:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Parlementslid
|
![]() Het principe blijft hetzelfde, alleen de techniek wordt preciezer.
![]() |
#13 | |
|
![]() hoe zit het ook alweer met hun fertiliteit?
deze zijn kruisingen binnen het genus. Iets anders dan bacterieel DNA inbrengen in plantengenomen Citaat:
nu zijt ge der gewoon mee aan het lachen.
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. Laatst gewijzigd door Pieke : 13 april 2012 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() niet echt. Het selecteren gebeurt aan de hand van de natuurlijke variabiliteit die inherent is in het natuurlijk proces, het modifiëren is het inbrengen van exotisch DNA, over de grenzen van het genus, de klasse en het rijk. De natuur is daar iets restrictiever in
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat de mensen die hiertegen zijn ook vegetariër zijn, want onze veestapel is gedurende honderden jaren intens "verbeterd".
Hoe dan ook, ik ben een voorstander van GGO's.
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() En wie gaat het patent krijgen? We moeten de kleine boer natuurlijk zo hard mogelijk afstraffen mocht er door bestuiving toevallig wat van het GGO-gen in zijn planten terechtkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Weet er iemand waarom ik niet kan stemmen in enquêtes?
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |