Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2012, 13:08   #1
jodewa
Lokaal Raadslid

Standaard belastingen betalen op btw voor bedrijfsvoertuigen?

Ik heb de nieuwe richtlijnen voor de berekening van bedrijfswagens eens bekeken.
http://www.minfin.fgov.be/portail2/n...rijfswagen.pdf

- Blijkbaar is het nu ook al de normaalste zaak van de wereld om belastingen op bealstingen te heffen. De " werkelijke"waarde van een bedrijfswagen bestaat niet alleen uit nooit betaalde optie's die moeten bijgerekend worden, maar ook op de btw die er op is betaald.
Maakt de btw dan ook deel uit van de bedrijfswagen?
- Voor specifieke bedrijfsvoertuigen (lees gelinkt aan de staat zoals politie, brandweer,...) is deze regeling niet van toepassing. Wat dan met al die ministerie (van waterwegen, milieu,..)autootjes die je met de regelmaat van de klok ziet rondrijden?
- Wanneer gaan ambtenaren belast worden op het voordeel in natura voor het gratis gebruik van het openbaar vervoer?

Prangende vragen die in de "poel der verderf" ofte onze overheid onbeantwoord zullen blijven.
Ik neem de proef op de som en stel deze vragen aan de overheid, hopende dat ik toch een antwoord krijg voor deze maatregelen weer wijzigen.
jodewa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 13:16   #2
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Belastingen op belastingen..... nice
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 14:23   #3
Stingray
Banneling

Standaard

Ik lees vooral dat ze nu een 'minimum' van € 1200 per jaar hebben ingevoerd.

Blijkbaar was het de eerste keer zo dat een aantal voertuigen hier duidelijk onder vielen en ze zich in de vingers gesneden hadden.

Onvoorstelbaar hoe men regels hier verbuigt om toch maar geld binnen te rijven.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 14:38   #4
andy.v
Burger

andy.v's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Ik heb de nieuwe richtlijnen voor de berekening van bedrijfswagens eens bekeken.
http://www.minfin.fgov.be/portail2/n...rijfswagen.pdf

- Blijkbaar is het nu ook al de normaalste zaak van de wereld om belastingen op bealstingen te heffen. De " werkelijke"waarde van een bedrijfswagen bestaat niet alleen uit nooit betaalde optie's die moeten bijgerekend worden, maar ook op de btw die er op is betaald.
U hebt het verkeerd voor. De BTW wordt meegerekend om het voordeel van alle aard te bepalen waarop belasting berekend wordt.

Een voordeel van alle aard is geen belasting, maar een grondslag. Er wordt m.a.w. geen belasting geheven op een belasting.
Oud 4 mei 2012, 14:54   #5
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andy.v Bekijk bericht
U hebt het verkeerd voor. De BTW wordt meegerekend om het voordeel van alle aard te bepalen waarop belasting berekend wordt.

Een voordeel van alle aard is geen belasting, maar een grondslag. Er wordt m.a.w. geen belasting geheven op een belasting.
Is de belasting hoger doordat je de BTW meetelt, ja of nee? Ja, dus belasting op belasting, simple as that.

Soit, uiteindelijk maakt het niet veel uit hoor. Als ze de btw niet meetellen dan verhogen ze gewoon de coefficient om het voordeel van alle aard de hoogte in te sturen. Allemaal zo moeilijk niet met de PS aan het roer.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 15:31   #6
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Is de belasting hoger doordat je de BTW meetelt, ja of nee? Ja, dus belasting op belasting, simple as that.

Soit, uiteindelijk maakt het niet veel uit hoor. Als ze de btw niet meetellen dan verhogen ze gewoon de coefficient om het voordeel van alle aard de hoogte in te sturen. Allemaal zo moeilijk niet met de PS aan het roer.
U heeft gelijk hoor.
Ongelooflijk hoe creatief de staat is in de semantische shuffle in verband met belastingen: zo hebben wij belastingen, taksen, bijdragen, sociale premies, sociale zekerheid, voorheffingen, bijpassingen, accijnzen, BTW, enz enz enz....allemaal belastingen maar met een andere naam....en de Vlaming laat zich maar naaien, neuken, poepen, pakken, vogelen, verkrachten, enz...allemaal verschillende benamingen van hetzelfde...

Nog één kleine opmerking: ik vind het maar niet meer dan juist dat een wagen ook BTW in wordt berekend. Als intellectueel beroep mag je namelijk de BTW niet terugtrekken en dat zou voor die gozers dan een discriminatie zijn hé....
Oud 4 mei 2012, 17:10   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Jezuïetenpraat !
3 jaar terug moest ik een band op m'n auto vervangen.
Op de prijs betaalde ik BTW.
Op de BTW betaalde ik "taks" , een ander woordje voor belasting.
Ik informeerde bij de ombudsman. Als antwoord kreeg ik een dossier van 8 pagina's waarin te lezen stond dat deze "taks" 100 % gewettigd was.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 19:01   #8
andy.v
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht

Ik bedoel maar dat het in theorie niet zo is en daar zal men zich achter verschuilen

Akkoord dat het wel zo is wanneer we puur naar de centen kijken.
Oud 4 mei 2012, 19:02   #9
andy.v
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jezuïetenpraat !
3 jaar terug moest ik een band op m'n auto vervangen.
Ik informeerde bij de ombudsman. Als antwoord kreeg ik een dossier van 8 pagina's waarin te lezen stond dat deze "taks" 100 % gewettigd was.

Leg eens die "taks" uit? Wie betaalt nu belastingen op een band die vervangen moet worden?
Oud 4 mei 2012, 23:11   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg eens die "taks" uit? Wie betaalt nu belastingen op een band die vervangen moet worden?
Wie betaalt géén BTW op een autoband ?
Spijtig genoeg heb ik dat klotedossier al in de vuilnisbak gegooid
Ik herinner me wel nog dat ik eerst uitleg vroeg a. d. FOD Financiën. Daar zonden ze me van het kastje naar de muur. Dan kwam ik terecht bij "Infolijn" v. d. BTW. Daar was het van Kaïfas naar Pilatus. Ze hebben in die "diensten" wel een fantasie zonder grenzen en de grootste paraplu's van Brussel.
Grrr.
Oud 4 mei 2012, 23:13   #11
born2bewild
Banneling

Standaard

di rupo zijn zwaantjes moeten toch ergens van betaald worden
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2012, 23:29   #12
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
di rupo zijn zwaantjes moeten toch ergens van betaald worden
Toen was het Leterme: die was content met gewone eendjes

Oud 4 mei 2012, 23:34   #13
Stingray
Banneling

Standaard

Toch leuk nietwaar, een overheid die ons lang alle kanten bezeikt.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 06:23   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Belastingen op belastingen..... nice
Wat denkt u dat Gemeentebelastingen zijn ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 08:10   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jodewa Bekijk bericht
Och, het gebeurt in dit Belgenland al bij allerlei zaken. Er wordt BTW geheven op de brandstofprijs waarin de accijnzen reeds zitten. Op je elektriciteitsfactuur staan er taksen, waarop er nog eens BTW wordt bijgeplakt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 10:17   #16
andy.v
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wie betaalt géén BTW op een autoband ?
Spijtig genoeg heb ik dat klotedossier al in de vuilnisbak gegooid
Ik herinner me wel nog dat ik eerst uitleg vroeg a. d. FOD Financiën. Daar zonden ze me van het kastje naar de muur. Dan kwam ik terecht bij "Infolijn" v. d. BTW. Daar was het van Kaïfas naar Pilatus. Ze hebben in die "diensten" wel een fantasie zonder grenzen en de grootste paraplu's van Brussel.
Grrr.
U zei eerst:
Citaat:
Nu zegt u dat u enkel BTW betaalde...wat is die andere taks dan? Nog eens BTW? Ik volg niet helemaal...

Laatst gewijzigd door andy.v : 5 mei 2012 om 10:46.
andy.v is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 10:18   #17
andy.v
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat denkt u dat Gemeentebelastingen zijn ?
"aanvullende" belastingen, dus geen belastingen op belastingen Ze hebben overal een uitleg voor
Oud 5 mei 2012, 10:26   #18
pegasus6869
Banneling

Standaard

één zaak staat vast ......""BETALEN"" zal ++ U ++!!!!!!!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 5 mei 2012 om 10:29.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 10:44   #19
born2bewild
Banneling

Standaard

di rupo heeft ook cashflow nodig voor zijn schmink
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 10:47   #20
andy.v
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pegasus6869 Bekijk bericht
één zaak staat vast ......""BETALEN"" zal ++ U ++!!!!!!!
amen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be