Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2012, 14:43   #1
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard Wegenwerken.

Net alsof dat alleen in en rond Brussel zo is.
Ik ben het ongeveer volledig beu, dat heel België, ook in kleinere gemeenten, 6 maanden voor verkiezingen, alles opbreken wat er maar op te breken valt. Niets is nog normaal bereikbaar.
Terwijl er overal verkeersdrempels worden aangelegd van 40 cm hoog, is een gaatje van 40 cm br en 10 cm diep, genoeg om in alle gemeenten, die zelfs geen nagel hebben om aan hun kont te krabben, de belastingbetaler weer op kosten te jagen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 09:03   #2
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik ben het ongeveer volledig beu, dat heel België, ook in kleinere gemeenten, 6 maanden voor verkiezingen, alles opbreken wat er maar op te breken valt. Niets is nog normaal bereikbaar.
Terwijl er overal verkeersdrempels worden aangelegd van 40 cm hoog, is een gaatje van 40 cm br en 10 cm diep, genoeg om in alle gemeenten, die zelfs geen nagel hebben om aan hun kont te krabben, de belastingbetaler weer op kosten te jagen.
Juist: ik moest gisteren naar een dorp in de nabijheid van Veurne. Ik heb daar bijna 1 vol uur rondgereden langs allerlei omleidingen. Toen ik er bijna was, reed er een toeristisch "treintje" op de smalle weg. Een ganse rij auto's er achter aan voor 15 minuten...
Grrrrrrrr.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 09:08   #3
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Ja maar als de wegen vol putten liggen, wordt er ook gezaagd!!
Het is wel een feit dat er te weinig wordt doorgewerkt zodat alle werken TE lang duren.

Soms zie je dagenlang geen kat werken , maar de omleidingen, versmallingen snelheidsbeperkingen .......blijven wel. Dat vooral maakt de mensen kwaad.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 09:10   #4
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ja maar als de wegen vol putten liggen, wordt er ook gezaagd!!
Het is wel een feit dat er te weinig wordt doorgewerkt zodat alle werken TE lang duren.

Soms zie je dagenlang geen kat werken , maar de omleidingen, versmallingen snelheidsbeperkingen .......blijven wel. Dat vooral maakt de mensen kwaad.
Maak je niet ongerust, de week voor de verkiezingen zijn alle kies bureaus bereikbaar!
Oud 16 mei 2012, 09:15   #5
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zou een voorbeeld moeten nemen aan Crevits; een duidelijke meerjarenplanning (1. repareren wat in puin ligt - 2. verbeteren wat kan - 3. nieuwe wegen aanleggen) , het buget spreiden inplaats van 1 prestigeproject en op naar de volgende ministerpost, en vooral, vooral; duidelijk communiceren via internet, radio, tv; slim inplannen (zomer), en je eraan houden.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 09:24   #6
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ze zou een voorbeeld moeten nemen aan Crevits; een duidelijke meerjarenplanning (1. repareren wat in puin ligt - 2. verbeteren wat kan - 3. nieuwe wegen aanleggen) , het budget spreiden in plaats van 1 prestigeproject en op naar de volgende ministerpost, en vooral, vooral; duidelijk communiceren via internet, radio, tv; slim inplannen (zomer), en je eraan houden.
Zijn de grootste hoop van die gemeente klunzen, geen partijgenoten van Crevits?
Oud 16 mei 2012, 09:36   #7
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn de grootste hoop van die gemeente klunzen, geen partijgenoten van Crevits?
Ja, en Jean-Marie Dedecker en Leterme zijn ook westvlaams, en Mata Hari en Bonnie Tyler zijn ook vrouwen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 09:39   #8
Bollywood
Gouverneur

Standaard

In brussel wordt de jubelparktunnel gesloten van 11 juni tot 15 september. Wordt dus één groot verkeersinfarct gedurende die maanden aan de oostkant van brussel.
Bollywood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 10:02   #9
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

het allemaal de schuld van de sossen
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 10:11   #10
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
het allemaal de schuld van de sossen
Van N-VA en PvdA!
Oud 16 mei 2012, 10:16   #11
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 11:31   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Altijd maar zagen. Iedereen wil zich snel kunnen verplaatsen, iedereen wil deftige wegen, iedereen wil veilige fietspaden, iedereen wil overal parkeerplaatsen waar hij vindt dat er parkeerplaatsen moeten zijn, verkeerslichten die altijd op groen staan...

Nergens komt het menselijk egoïsme zo sterk tot uiting als in het verkeer.

Er is nooit een moment dat goed is voor iedereen om daaraan te beginnen. Blijkbaar vinden sommige mensen dat overheden moeten kunnen toveren.

Hoe moet daar allemaal voor gezorgd worden als er niet af en toe hinder mag zijn? Het leven is geen cinema he mensen.

Van mij mag er nog veel meer hinder komen, en mogen er nog veel meer kleine wegen afgesloten worden voor sluipverkeer. Blijf maar in de file staan. Tot ge dik tegen uw goesting wél alternatieven gaat zoeken voor die killing machines.

Het wordt tijd dat die auto's een ondergeschikte rol krijgen in het verkeer en in het leven tout court. Voorrang aan spelen op straat voor kinderen. Voorrang voor fietsers en wandelaars.

Wegenwerken? Vermijd ze. Blijf thuis en als je niet thuis blijft, laat dan die auto eens thuis.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 11:34   #13
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Altijd maar zagen. Iedereen wil zich snel kunnen verplaatsen, iedereen wil deftige wegen, iedereen wil veilige fietspaden, iedereen wil overal parkeerplaatsen waar hij vindt dat er parkeerplaatsen moeten zijn, verkeerslichten die altijd op groen staan...

Nergens komt het menselijk egoïsme zo sterk tot uiting als in het verkeer.

Er is nooit een moment dat goed is voor iedereen om daaraan te beginnen. Blijkbaar vinden sommige mensen dat overheden moeten kunnen toveren.

Hoe moet daar allemaal voor gezorgd worden als er niet af en toe hinder mag zijn? Het leven is geen cinema he mensen.

Van mij mag er nog veel meer hinder komen, en mogen er nog veel meer kleine wegen afgesloten worden voor sluipverkeer. Blijf maar in de file staan. Tot ge dik tegen uw goesting wél alternatieven gaat zoeken voor die killing machines.

Het wordt tijd dat die auto's een ondergeschikte rol krijgen in het verkeer en in het leven tout court. Voorrang aan spelen op straat voor kinderen. Voorrang voor fietsers en wandelaars.

Wegenwerken? Vermijd ze. Blijf thuis en als je niet thuis blijft, laat dan die auto eens thuis.
Zorg er dan eerst voor dat ze op tijd komen of nog beter dat ze veilig zijn. Als ik gemiddeld één maal per maand overvallen wordt in de metro, wel dan neem ik de wagen.
Oud 16 mei 2012, 11:37   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Zorg er dan eerst voor dat ze op tijd komen of nog beter dat ze veilig zijn. Als ik gemiddeld één maal per maand overvallen wordt in de metro, wel dan neem ik de wagen.
Word jij zo vaak overvallen in de metro? Wat doe jij daarvoor?

En goed, het is je keuze de auto te nemen. Sta dan ook maar in de file en ondervind dan ook maar hinder door wegenwerken. Mensen moeten keuzes maken en daar zijn altijd voor- en nadelen aan verbonden. Leer ermee leven.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 16 mei 2012 om 11:38.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 12:59   #15
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Ik denk dat de auto dan zelfs te gevaarlijk is voor u, want ge zou wel eens slachtoffer kunnen worden van carjacking in de file of aan't stoplicht.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 13:10   #16
Vladja
Burger

Standaard

In mijn gemeente worden alle gemeentelijke wegenwerken ruim op voorhand (meestal enkele maanden) aangekondigd. We krijgen dan een duidelijke folder waarin staat van wanneer tot wanneer de werken duren, welke alternatieve wegen we kunnen nemen en welke tijdelijke aanpassingen (zoals tweerichtingstraat wordt eenrichtingstraat) er zullen gelden.

Wegenwerken blijven natuurlijk voor veel miserie zorgen, maar ik heb niet te klagen over de manier waarop men het in mijn gemeente aanpakt. Wat nog niet wil zeggen dat ik daarom voor de huidige bestuursploeg zal stemmen ...
Vladja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 13:31   #17
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Ik denk dat de auto dan zelfs te gevaarlijk is voor u, want ge zou wel eens slachtoffer kunnen worden van carjacking in de file of aan't stoplicht.
Nog niet gehad...
Oud 16 mei 2012, 13:32   #18
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Wegenwerken ... ja just ... tzijn weer (gemeente)verkiezingen
altijd hetzelfde
Net zoals "grote" bouwvergunningen die geweigerd worden (lekker het volk sussen) en na oktober er toch zullen doorkomen (lekker voor het geld kiezen).
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2012, 13:35   #19
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Word jij zo vaak overvallen in de metro? Wat doe jij daarvoor?

En goed, het is je keuze de auto te nemen. Sta dan ook maar in de file en ondervind dan ook maar hinder door wegenwerken. Mensen moeten keuzes maken en daar zijn altijd voor- en nadelen aan verbonden. Leer ermee leven.
Wat je daarvoor doet. Lang werken en dan in kostuum s avonds laat de metro op. Ik moet eraf in een eindstation en dan zit je vaak alleen in een wagon met wat "kinderen" die daar waarschijnlijk al de gehele dag zitten en het leuk vinden om een mes tegen uw ribben te duwen.

Na drie maanden het opgegeven. Verkeerswerken heb ik geen problemen mee, zolang ze problemen oplossen. Een extra bustrook aanleggen is geen probleem oplossen. Daarenboven als ze een stuk weg afsluiten zoals nu reeds één rijvak in de jubeltunnel, dan heb ik graag dat ze ook werken. Als je er nooit iemand bezig ziet, vraag ik me het nut af om af te sluiten...
Oud 16 mei 2012, 16:53   #20
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vladja Bekijk bericht
In mijn gemeente worden alle gemeentelijke wegenwerken ruim op voorhand (meestal enkele maanden) aangekondigd. We krijgen dan een duidelijke folder waarin staat van wanneer tot wanneer de werken duren, welke alternatieve wegen we kunnen nemen en welke tijdelijke aanpassingen (zoals twee richting straat wordt een richting straat) er zullen gelden.

Wegenwerken blijven natuurlijk voor veel miserie zorgen, maar ik heb niet te klagen over de manier waarop men het in mijn gemeente aanpakt. Wat nog niet wil zeggen dat ik daarom voor de huidige bestuur ploeg zal stemmen ...
Hier is het zo, dat sedert vorig jaar het van mijn fusie gemeente niet een straat, maar in de andere fusie gemeente en in het zogenoemde stadsgedeelte alles gelijktijdig opgebroken word.
Nu zelfs weer op een plaats, die vorig jaar ook al 6 maanden afgesloten is geweest.
Gelukkig behoren we al tot die gemeenten, waar de opcentiemen de hoogste zijn van gans België.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be