Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 30 juli 2012, 19:11   #1
Henri2
Banneling

Standaard De N-VA gaat winnen, zo is zeker

We zijn het allemaal zeker, zelfs de belgicisten beseffen het: de N-VA gaat de verkiezingen winnen. De argumenten dat ze racistisch zijn raken kant noch wal. De PS en linkiewinkies schudden en beven voor de N-VA.

De toekomst is mooi, dankzij de N-VA!
Henri2 is offline  
Oud 30 juli 2012, 20:23   #2
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri2 Bekijk bericht
We zijn het allemaal zeker, zelfs de belgicisten beseffen het: de N-VA gaat de verkiezingen winnen. De argumenten dat ze racistisch zijn raken kant noch wal. De PS en linkiewinkies schudden en beven voor de N-VA.

Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 31 juli 2012, 20:12   #3
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Hmm, ik geef de voorkeur aan n-va over de traditionele partijen maar minder conservatief had toch leuk geweest.
Gwyndion is offline  
Oud 31 juli 2012, 20:56   #4
armando
Schepen

Standaard

Citaat:

De toekomst zou er nog veel mooier uitzien mocht men bij de NVA beseffen dat samenwerking nodig is met de radicale vlaams nationale partij VB, dan pas zou het belgisch regime in paniek slaan.
armando is offline  
Oud 31 juli 2012, 21:47   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
De toekomst zou er nog veel mooier uitzien mocht men bij de NVA beseffen dat samenwerking nodig is met de radicale vlaams nationale partij VB, dan pas zou het belgisch regime in paniek slaan.
Ik ga het nog vaak moeten herhalen; maar één keer per maand vind ik wel genoeg. Dus voor de maand juli:

het kan best zijn dat de nva iets moet gaan beseffen; maar wat ik besef bepaal ik zelf wel even;
en dat is:
behoudens punctuele samenvallen standpunten, behoudens beperkte en discrete gedoogsituaties, moet er helemaal geen samenwerking zijn. Wel wederzijds respect, maar geen samenwerking.
Of simpelweg: deze kiezer haakt af.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 31 juli 2012, 23:32   #6
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ga het nog vaak moeten herhalen; maar één keer per maand vind ik wel genoeg. Dus voor de maand juli:

het kan best zijn dat de nva iets moet gaan beseffen; maar wat ik besef bepaal ik zelf wel even;
en dat is:
behoudens punctuele samenvallen standpunten, behoudens beperkte en discrete gedoogsituaties, moet er helemaal geen samenwerking zijn. Wel wederzijds respect, maar geen samenwerking.
Of simpelweg: deze kiezer haakt af.

.
2
Eigenlijk lijken heel veel VB-standpunten aan de oppervlakte wel op de mijne, maar toch wens ik de vernietiging van die partij; deze partij maakt van mijn Vlaams-nationalistische, conservatieve en anti-multiculturele standpunten een totale karikatuur. Zovele vooroordelen tegen Vlaams-nationalisten werden door die partij versterkt. Vlaams-nationalisme is niet Vlaams navelstaren, conservatisme is niet "terug naar de jaren vijftig" en anti-multicultureel is niet hetzelfde als anti-vreemdelingen en racisme. Daarnaast zal deze partij toch nooit meebesturen en versterkt ze met haar verloren stemmen de traditionele partijen en links.

Laatst gewijzigd door respublica : 31 juli 2012 om 23:33.
respublica is offline  
Oud 1 augustus 2012, 00:42   #7
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
2
Eigenlijk lijken heel veel VB-standpunten aan de oppervlakte wel op de mijne, maar toch wens ik de vernietiging van die partij; deze partij maakt van mijn Vlaams-nationalistische, conservatieve en anti-multiculturele standpunten een totale karikatuur. Zovele vooroordelen tegen Vlaams-nationalisten werden door die partij versterkt. Vlaams-nationalisme is niet Vlaams navelstaren, conservatisme is niet "terug naar de jaren vijftig" en anti-multicultureel is niet hetzelfde als anti-vreemdelingen en racisme. Daarnaast zal deze partij toch nooit meebesturen en versterkt ze met haar verloren stemmen de traditionele partijen en links.
Bij uitbreiding: door op Vlaams Belang OF N-VA te stemmen versterk je met deze verloren stemmen de traditionele partij waar je de grootste afkeer voor hebt.

Nu moeten ze met drieën regeren en bij een verdere aangroei van de nationalisten zelfs met vier, terwijl het ook met minder, zonder de allerslechtste, kan door niet meer te stemmen op politici die toch niets met de stem zullen (kunnen) doen.
Robinus V is offline  
Oud 1 augustus 2012, 07:34   #8
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

leugens...

De piraten gaan winnen
Tafelpoot is offline  
Oud 1 augustus 2012, 07:38   #9
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
belange niet. Ze zouden niet liever hebben, dat belgisch regime.

VB is toch een aflopend verhaal. Waarom daar nog veel aandacht aan besteden? Als het VB dan zo nodig wil samenwerken met N-VA, dan weten ze dat ze een hele hoop standpunten gaan moeten herroepen
vrijevlaming is offline  
Oud 1 augustus 2012, 09:59   #10
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Hmm, ik geef de voorkeur aan n-va over de traditionele partijen maar minder conservatief had toch leuk geweest.
N-VA is de meest progressieve partij van het land, dat is een vaststaand feit. N-VA is de enige partij die het status-quo wil verbreken en voluit voor verandering gaat. Dat is de definitie van progressief. Dat N-VA vooruit wil middels rechtse standpunten maakt deze standpunten niet automatisch conservatief. Het is inderdaad ver gekomen wanneer rechts progressief moet zijn om nog iets te verwezenlijken, en links conservatief wordt om het extreem-linkse status-quo te bestendigen.
Effect is offline  
Oud 1 augustus 2012, 15:40   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
N-VA is de meest progressieve partij van het land, dat is een vaststaand feit. N-VA is de enige partij die het status-quo wil verbreken en voluit voor verandering gaat. Dat is de definitie van progressief. Dat N-VA vooruit wil middels rechtse standpunten maakt deze standpunten niet automatisch conservatief. Het is inderdaad ver gekomen wanneer rechts progressief moet zijn om nog iets te verwezenlijken, en links conservatief wordt om het extreem-linkse status-quo te bestendigen.
Kleine verbetering: een woordje in het rood toegevoegd

N-VA is de meest progressieve partij van het land, dat is een vaststaand feit. N-VA is de enige partij die het status-quo wil verbreken en voluit voor verandering gaat. Dat is de definitie van progressief. Dat N-VA vooruit wil middels centrum-rechtse standpunten maakt deze standpunten niet automatisch conservatief. Het is inderdaad ver gekomen wanneer rechts progressief moet zijn om nog iets te verwezenlijken, en links conservatief wordt om het extreem-linkse status-quo te bestendigen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 1 augustus 2012 om 15:41.
De schoofzak is offline  
Oud 1 augustus 2012, 15:49   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Bij uitbreiding: door op Vlaams Belang OF N-VA te stemmen versterk je met deze verloren stemmen de traditionele partij waar je de grootste afkeer voor hebt.

Nu moeten ze met drieën regeren en bij een verdere aangroei van de nationalisten zelfs met vier, terwijl het ook met minder, zonder de allerslechtste, kan door niet meer te stemmen op politici die toch niets met de stem zullen (kunnen) doen.
Niet teveel overdrijven, hé vriendschap.

Seffens gaat ge beweren dat ge op de liberalen moet stemmen om de sossen aan de macht te krijgen.

Alle drie de oude machtspartijen moeten slaag krijgen, liefst tot onder de kiesdrempel.
Zij en zij alleen hebben ons opgezadeld met een staat die georganiseerd is als een draak, volledig gebaseerd op leugens (definitieve taalgrens, tweetalig hoofdstedelijk gebied, duidelijke taalgrens, aflopende taalfaciliteiten, duidelijke financiele stromen, foefelingen met de grondwet, acrobatie met alarmbellen en belangenconflicten, snelbelgwet, niks opvang van veel te veel immigranten met hogere leeflonen dan onze pensioenen ...);
zij en zij alleen hebben ons opgezadeld met een staatsschuld op zijn Grieks, waarvoor onze kinderen en kleinkinderen zullen moeten betalen ...

...

De schoofzak is offline  
Oud 1 augustus 2012, 15:50   #13
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet teveel overdrijven, hé vriendschap.

Seffens gaat ge beweren dat ge op de liberalen moet stemmen om de sossen aan de macht te krijgen.

Alle drie de oude machtspartijen moeten slaag krijgen, liefst tot onder de kiesdrempel.
Zij en zij alleen hebben ons opgezadeld met een staat die georganiseerd is als een draak, volledig gebaseerd op leugens (definitieve taalgrens, tweetalig hoofdstedelijk gebied, duidelijke taalgrens, aflopende taalfaciliteiten, duidelijke financiele stromen, foefelingen met de grondwet, acrobatie met alarmbellen en belangenconflicten, snelbelgwet, niks opvang van veel te veel immigranten met hogere leeflonen dan onze pensioenen ...);
zij en zij alleen hebben ons opgezadeld met een staatsschuld op zijn Grieks, waarvoor onze kinderen en kleinkinderen zullen moeten betalen ...

...
Wilt ge een absolute meerderheid misschien?

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 1 augustus 2012, 15:55   #14
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Wie wil er geen absolute meerderheid? Zelfs de B.U.B. claimt 70% van de stemmen
fonne is offline  
Oud 1 augustus 2012, 15:56   #15
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wie wil er geen absolute meerderheid? Zelfs de B.U.B. claimt 70% van de stemmen
Ik vertrouw geen enkele partij met een absolute meerderheid.

't Is een beetje triest, maar ja.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 1 augustus 2012, 15:56   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
pfff als een mens al niet meer mag dromen ....

.

De schoofzak is offline  
Oud 1 augustus 2012, 15:57   #17
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
pfff als een mens al niet meer mag dromen ....

.
Voor mij zou het geen droom zijn.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 1 augustus 2012, 15:59   #18
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vertrouw geen enkele partij met een absolute meerderheid.

't Is een beetje triest, maar ja.
Dan vertrouwt gij uw echtelijke partner ook niet.

Da's pas triest.

De schoofzak is offline  
Oud 1 augustus 2012, 16:03   #19
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan vertrouwt gij uw echtelijke partner ook niet.

Da's pas triest.
Ik kan niet echt volgen.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 1 augustus 2012, 17:26   #20
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht

Allee, weer het afgezaagde liedje van de "verloren" stem. Vreemd, want gezien de zware politieke crisis tijdens de regeringsonderhandelingen heb ik het gevoel dat mijn "verloren" stem nog nooit zo hard heeft doorgeweegd. In die mate zelfs dat er openlijk over plan B gesproken is.

Nu, wat ik mij dan afvraag he, hoe komt het toch dat het meestal de meest rabiate tegenstanders zijn van het VB, en intussen ook van de N-VA, die komen waarschowen over de "verloren" stem. Als die stem zo "verloren" is, en de traditionele partijen daar zoveel sterker van worden, moet jij de mensen dan niet aanmoedigen om allemaal VB of N-VA te stemmen?

Citaat:
M.a.w.: hoe groter de N-VA wordt, hoe moeilijker het wordt voor de rest om nog een geloofwaardige (nu ja) en werkbare regering te vormen. En ze moeten nu al een Vlaamse federale minderheid verkocht krijgen aan de kiezer...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be