![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe moeten wij daar tegenover staan ?
Aanleiding van de discussie is natuurlijk de ministeriële ervaringen in Marokko (waar men blijkbaar niet zo gegeneerd is om te zeggen dat volgens de Islam de vrouw minderwaardig is aan de man) en in Israël (waarover de orthodoxe leider in Vlaanderen dan weer zegt dat zij zeker niet de vrouw als minderwaardig beschouwen, maar voorstander zijn van een zeer strikt 'aanraak-cultuur gebaseerd op godsdienstige overwegingen'. Ook een beetje aanleiding was een simpel ventje, een paar maanden geleden, uit een van die apenlanden, die vond dat aanwijzingen in het verkeer, gegeven door een vrouwelijke agent, niet zo strikt op te volgen zijn. Zou het een goede zaak zijn, mochten 'wij' aan landen als Israël en Marokko laten weten, dat als hun ministers niet de beleefdheid hebben om onze ministers een hand te schudden als teken van wederzijds respect, dat wij dan liever afzien van ministeriële bezoeken aan dit land, en vanwege dit land aan ons land. Ook van mannelijke ministers natuurlijk. Voor handelsmissies enz. spelen we natuurlijk graag de platte: als er geld verdiend kan worden, dan zijn we bereid om wat verder te gaan. Op individueel vlak: mag ik aan mijn garagist zeggen, dat als zijn verkoopster mij niet wil begroeten met een handdruk, dat ik mijn auto dan liever koop bij de concurrentie? Zo ja, mag die garagist die verkoopster ontslaan, wegens onvoldoende commerciële houding? Waar ik persoonlijk niet aan wil tornen, is de elementaire vrijheid. Als iemand in Vlaanderen de vrouwen geen hand wil drukken, dan is dat wel zijn/haar volste recht. Mits de consequenties natuurlijk dat ik mijn vrijheid behoud om vriend te zijn, zaken te doen, ... met wie ik wil. (Ik doe geen poging om te benadrukken dat ik deze discussie zou willen beperken tot beneden de grens van de discriminatie ... gegarandeerd geen drie posts verder, en het zal van dat zijn.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan gedraag je je als vrouw bescheiden, onderdanig, inferieur, etc. En als iemand je geen hand wil geven, en je vindt het zo belangrijk, dan laat je die links liggen. Ik begrijp die commotie niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Maar als toerist, akkoord, je past je aan. Maar als politica om de wederzijdse belangen te bespreken lijkt het me niet een goede basis om onderdanig te doen... Wat gaan ze doen als er ooit eens een vrouwelijke president van de Verenigde Staten is? Laatst gewijzigd door NoTuma : 24 mei 2012 om 11:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Een vrouw geef je kusjes en geen hand. (tenzij ze echt lelijk is)
![]() |
#5 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als mensen andere sociale omgangsvormen willen hanteren dan de hier algemeen geldende, moeten ze dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar ze moeten dan nadien niet komen mekkeren dat ze uitgesloten worden en er niemand meer zaken met ze wil doen. En al helemaal niet de grote toverwoorwoorden "racisme" en "discriminatie" in de mond durven te nemen. Dat hebben ze dan immers helemaal aan zichzelf, aan hun eigen onaangepaste gedrag te wijten. Wat me trouwens wel een aardig experiment lijkt, is dat zo'n garagist een Eskimo in dienst neemt die dan zodra een moslima in zijn zaak een auto wil kopen, die moslima op zijn Eskimo's begroet, en er uitgebreid mee gaat staan te neuswrijven. Hoeft zij hem mooi geen hand te geven ook.
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En hoe werd dit door deze Noord-Afrikaanse opgevat?
![]() |
![]() |
#8 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#9 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onckelinx wou zich niet laten 'dragen'? ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrouwen moeten niet op handen gedragen worden.
Vrouwen moeten gelijk behandeld worden. Aanvaarden dat ge een vrouw niet eens een hand kan schudden, is toegeven dat ze een seksobject is, en dat ge zelf eigenlijk alleen maar uit zijt om haar binnen te doen. Daarbij, men moet niet alleen respect hebben voor de individuele mens, maar ook voor zijn cultuur. Wij hebben in onze cultuur vrouwelijke ministers, en "zij" hebben hen ook in het raam van onze cultuur te respecteren (als zij bij ons op bezoek zijn ... bla bla ... met al hun godsdienstige kapsones ...)
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Raar dat er zoveel commotie over gemaakt wordt nu een sos geschoffeerd wordt. Nochtans gebeurde het al lang voordien:
Hier Verdonck (TON), foute partij natuurlijk, dus mocht de imam haar schofferen: ![]() en o ja, queen Bee - hoofdaandelhouder van Shell, en plat op de buik kruipster voor de olie - deed het NOG beter: Citaat:
maar wordt niet meer vermeld in het originele artikel: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/...schudden.dhtml zouden ze koudwatervrees gekregen hebben? Enfin, tijd voor Onkelinx om eens wat respect te tonen voor de joodse regels zullen we maar zeggen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zie echt het probleem niet.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ook niet in feite. Ik geef moslims nooit een hand, noch mannen noch hun ingepakte lustobjecten.
Ik geef enkel een hand aan mensen die ik respecteer en met wie ik een hartelijke relatie wil aangaan. en door een moslim wil ik zeker nooit aangeraakt worden, net zomin als queen B. Zij doet dat ook niet.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 24 mei 2012 om 18:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat levert het op een hand te krijgen: je moet ze toch teruggeven.
Honden geven ook pootjes. Geen zak aan.
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik wel. Schoof heeft 100% gelijk daarin. Die diplomaat heeft uiteraard het volste recht om binnen zijn eigen leefomgeving en zijn eigen club zijn overtuiging ten volle te beleven. En het doet er niet toe of die religieus of cultureel is van origine. Maar dit stopt wanneer men een land wil vertegenwoordigen. Dan is strikte neutraliteit en algemeen aanvaarde omgangsnormen gewoon een must. Daar aan toegeven is lafheid en fout cultuur relativisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met landen die bepaalde basics zoals gelijke vrouwenrechten etc. niet respecteren, knoop je als overheid geen betrekkingen aan tout court. Net zoals met schurkenstaten en terroristen. En dat laat je dan ook openlijk weten. Niet door wat mopperen in de marge van HLN ofzo.
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#20 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het niet om. Zij willen vanuit hun positie (inferieur of superieur) niks met vrouwen te maken hebben. Wij willen vanuit onze positie onze verworvenheden zoals gelijkberechtiging der sexen niet laten compromitteren door mensen die anders willen leven. Citaat:
We verliezen er niks aan, en halen ons enkel een pak ellende op de hals. Iedereen baas in eigen huis.
![]() |
![]() |