Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2004, 16:36   #1
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
KLM krijgt undercover air marshals aan boord

Uitgegeven: 2 juli 2004 17:09
SCHIPHOL - De zogenoemde air marshals vliegen straks mee met vluchten van luchtvaartmaatschappijen KLM en Martinair. Binnenkort begint er een proef van zes maanden. Duidelijke afspraken zijn er gemaakt tussen justitie, marechaussee, de piloten en de vervoerders over de inzet van de luchtvaartagenten.

De marshals zullen meevliegen op vooraf vastgestelde vluchten waarvoor geen specifieke dreiging geldt. Minister Donner van Justitie wilde vrijdag niet zeggen om welke vluchten het gaat. De gezagvoerder van het vliegtuig wordt vantevoren op de hoogte gesteld.

De proef, die op kosten van de overheid plaatsvindt, moet uitwijzen of air marshals vliegen veiliger maken. De agenten vliegen in burgerkleding mee en moeten een eventuele kaping voorkomen of proberen in de kiem te smoren.

Tien beveiligingsbeambten zijn opgeleid in Duitsland en Israël. Dat gebeurde in opdracht van Donner. De air marshals krijgen een klein vuurwapen mee.
nu.nl
Is het echt nodig voor die agenten om vuurwapens op zak te hebben en ligt de eindverantwoordelijkheid (en dus ook de beslissing of die wapens aan boord mogen) niet bij de gezagvoerder?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 16:40   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Citaat:
KLM krijgt undercover air marshals aan boord

Uitgegeven: 2 juli 2004 17:09
SCHIPHOL - De zogenoemde air marshals vliegen straks mee met vluchten van luchtvaartmaatschappijen KLM en Martinair. Binnenkort begint er een proef van zes maanden. Duidelijke afspraken zijn er gemaakt tussen justitie, marechaussee, de piloten en de vervoerders over de inzet van de luchtvaartagenten.

De marshals zullen meevliegen op vooraf vastgestelde vluchten waarvoor geen specifieke dreiging geldt. Minister Donner van Justitie wilde vrijdag niet zeggen om welke vluchten het gaat. De gezagvoerder van het vliegtuig wordt vantevoren op de hoogte gesteld.

De proef, die op kosten van de overheid plaatsvindt, moet uitwijzen of air marshals vliegen veiliger maken. De agenten vliegen in burgerkleding mee en moeten een eventuele kaping voorkomen of proberen in de kiem te smoren.

Tien beveiligingsbeambten zijn opgeleid in Duitsland en Israël. Dat gebeurde in opdracht van Donner. De air marshals krijgen een klein vuurwapen mee.
nu.nl
Is het echt nodig voor die agenten om vuurwapens op zak te hebben en ligt de eindverantwoordelijkheid (en dus ook de beslissing of die wapens aan boord mogen) niet bij de gezagvoerder?
Ik veronderstel dat het wel om een heel bijzonder vuurwapen zal gaan.
Vuurwapens in een vliegtuig gebruiken brengen teveel risico’s met zich mee.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 16:44   #3
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin

Vuurwapens in een vliegtuig gebruiken brengen teveel risico’s met zich mee.
Jah, dat vind ik nergens terug. Het kan natuurlijk ook vanuit een ander standpunt worden bekeken: ze zeggen dat ze vuurwapens zullen bijhebben, maar misschien beperken ze zich tot andere -minder explosieve- wapens en zeggen ze dat van die vuurwapens alleen maar om terroristen af te schrikken?

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 16:54   #4
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ik weet het ook niet, mogelijks gaat het om gereduceerde ladingen en rubberballen.
Net voldoende om iemand buiten gevecht te stellen.
Oud 3 juli 2004, 18:01   #5
Leviathan
Provinciaal Statenlid

Leviathan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vuurwapens in een vliegtuig gebruiken brengen teveel risico?s met zich mee.
De vuurwapens die air marshalls dragen zijn van vrij klein kaliber en gebruiken speciale kogels, zgn. safety slugs. Dit zijn holle koperen kogels gevuld met hagelkorreltjes. Als ze doel raken springen ze uit elkaar zodat ze niet kunnen afketsen of de romp doorboren.
Israel stuurt al jaren gewapende agenten mee op lijnvluchten. Wanneer is er de laatste keer een vlucht van El Al gekaapt, terwijl het toch een vrij voor de hand liggend doelwit is? Volgens mij weegt het voordeel ruim op tegen het risico.

Leviathan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 20:18   #6
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leviathan
Citaat:
Vuurwapens in een vliegtuig gebruiken brengen teveel risico?s met zich mee.
De vuurwapens die air marshalls dragen zijn van vrij klein kaliber en gebruiken speciale kogels, zgn. safety slugs. Dit zijn holle koperen kogels gevuld met hagelkorreltjes. Als ze doel raken springen ze uit elkaar zodat ze niet kunnen afketsen of de romp doorboren.
Israel stuurt al jaren gewapende agenten mee op lijnvluchten. Wanneer is er de laatste keer een vlucht van El Al gekaapt, terwijl het toch een vrij voor de hand liggend doelwit is? Volgens mij weegt het voordeel ruim op tegen het risico.
Ik dacht al zoiets, bedankt voor de toelichting.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be