![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Er Komen de laatse tijd meer en meer mensen armoede tercht. De wachtlijsten voor personen met een handicap is enorm lang (aan het worden). Kunnen organisaties die in zo'n materie thuis zijn de handen niet inelkaar slaan en zo die mensen een echt forum geven. Want de huide situatie is toch stillaan om mee te wenen. Bijvoorbeeld een betere en transparantere sociale zekerheid is zeker geen overbodige luxe.
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het "ik-tijdperk" van de jaren '80 en '90 heeft ons geen goed gedaan. Wel zie ik een kentering in de goede richting. Zo kiest onze Nederlandse PvdA meer de kant van waar de A voor staat: de werkende of buiten hun schuld werkzoekende mens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een steen in de vijver te gooien. Ik vind dat grootschaligheid de optie is. Grootschaligheid is kostendekkend en verbetert de kwaliteit, in plaats van al die gesubsidieerde vzw's die zich inzetten voor armoede, kansarmen en dergelijke. Het personeel van die gesubsidieerde vzw's doet niet anders dan proberen te bewijzen dat ze onmisbaar zijn, maar kost wel veel geld. Laatst gewijzigd door Rudy : 14 mei 2012 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() zolang functies die onze maatschappij schade toebrengen overdreven hoog verloond blijven en functies binnen deze sector in vgl. door vrijwilligers wordt gedragen verwacht ik niet veel verandering.
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Collega Derk definieert overduidelijk de "buiten hun schuld werkzoekende mens". Daar hoef je geen Nederlander voor te zijn. En laten we elkaar niet ter discussie stellen waar we het - stilzwijgend of niet - over eens zijn. |
|
![]() |
![]() |