![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vandaag (of gisteren) werd in de vondelingen-schuif in Antwerpen een baby gelegd. Het kind was vers geboren, en was in goede gezondheid.
Zo zei men in het nieuws. Maar dan iets wat mij nogal tegen de borst stoot: 'de politie is op zoek naar de moeder-ouders.' Ik vraag mij af: waarom moeten die ouders gezocht worden? Het is duidelijk dat die mensen niet in staat waren om hun kind een goede toekomst te geven. En het beste wat men kon doen, is het kind in de vondelingen-schuif leggen en hopen dat het kind goed terecht komt. Er zal een reden zijn waarom dit kind te vondeling werd gelegd. Maar neen, hier in België vind men het veel meer prioritair om een wanhopige moeder op te sporen die haar kind te vondeling legde -zij heeft verder niemand iets misdaan!-, dan bv criminelen die wél andere mensen traumatiseren, of ronduit fysiek kwetsen. Waarom bestaat de vondelingen-schuif als men toch het risico loopt vervolgd te worden en te worden berecht voor zogenaamde kinder-verwaarlozing, want dit is hetgeen die moeder nu boven het hoofd hangt: een celstraf van 3 jaar wegens kinder-verwaarlozing. Ik vind dat kinderverwaarlozing het laatste is wat men die moeder kan aanwrijven. Zij heeft besloten dat het beste wat zij voor haar kind kon doen, het te vondeling leggen is. En dat vind ik eerder een moedig besluit dan een laf besluit. Ik vind dat de overheid haar/hen verder met rust moet laten. Er zijn mensen genoeg die staan te popelen om dit kind te adopteren. En dan is men verontwaardigd dat heel dikwijls een jonge radeloze moeder haar kind verstikt en bij het grof huisvuil zet.
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Bron?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Staatssecretaris
|
![]() Gehoord op radionieuws vanmorgen ook. En ik had net dezelfde gedachten als Magnificat.
Die communicatie was een grote stommiteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hetgeen me ook mateloos stoort: waarom hangt de mama een celstraf boven het hoofd en wordt er over de papa in alle talen gezwegen? Bij mijn weten moet je nog altijd met 2 zijn om een kindje te verwekken. Indien mama celstraf: verwekker opsporen en ook een celstraf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De moeder wordt opgespoord om de afstamming van het kind te kennen, zeker te zijn dat ze dit vrijwillig doet en alles nu goed gaat met haar. Dus klopt jou uitleg niet, denk ik... Laatst gewijzigd door alice : 25 juli 2012 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daarom, DNA van elke burger opslaan, zodat die moeder zwaar gestraft kan worden.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Ja maar... Wij kunnen toch niet toelaten dat... Straks begint iedereen... Normen en waarden... Blabla...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wel, dat soort praat kwam toen (ongeveer 10jaar geleden) vooral van de "progressieven". En dat had voornamelijk te maken met de politieke kleur van mevrouw Verdickt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet die moeder gestraft worden? Omdat ze hoopt dat haar kindje op die manier een betere toekomst kan krijgen dan zij hem kan geven?
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
je moet bij de politiek aankloppen die de wetgeving moeten aanpassen. en ja, ik vind dat kinderen kans moeten hebben om hun ouders terug te vinden. denk maar erfelijke aandoeningen en het kind dat recht heeft om zoiets te weten |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#18 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
geschokt wordt een mens hierdoor.
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Blijkbaar maakt dit voor jou geen verschil, gezien je van oordeel bent dat de vader ook gestraft moet worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Meestal - niet altijd- tegen de tijd dat het meisje ontdekt dat ze zwanger is, verdwijnt de papa met de noorderzon.....is dat dan eerlijk? |
|
![]() |
![]() |