![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Maak uw keuze. | |||
Ik geloof dat Vlaanderen religieus, cultureel en etnisch-raciaal diverser word en geloof dat dit een goede zaak is. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 25,00% |
Ik geloof dat Vlaanderen religieus, cultureel en etnisch-raciaal diverser word en betreur dit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 62,50% |
Ik geloof niet dat Vlaanderen religieus, cultureel en etnisch-raciaal diverser word en betreur dit. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 12,50% |
Ik geloof niet dat Vlaanderen religieus, cultureel en etnisch-raciaal diverser word en ik vind dit een goede zaak. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 8. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste medeforummers,
Dit subforum gaat over immigratie & integratie. Als je de meerderheid van de draden bekijkt, dan gaat het om het melden van problemen met of het klagen over de aanwezigheid van "vreemdelingen", "allochtonen", "andersgelovigen", "moslims", "verrijkers", ... Een eerste stap lijkt me een diagnose (hoe is de situatie?) en een prognose (hoe evolueert de situatie?) te maken. In de meeste discussies wordt er door voor- en tegenstanders op gehamerd dat Vlaanderen evolueert naar een confessioneel, cultureel en etnisch-raciaal diversere samenleving, m.a.w. dat "vreemdelingen" e.d. in aantal en/of in zichtbaarheid toenemen. Laat ons in een heel eenvoudige poll al eens zien of rond deze stelling een consensus bestaat onder voor- en tegenstanders. Met vriendelijke groet, Kallikles
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op zoek naar didactisch materiaal voor artisjok mijn beste....
Of heeft "sjok" uw account even "geleend" om een nieuwe poging te wagen om racistisch getinde uitspraken hier uit te lokken... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() ik geloof dat Vlamingen religieus, cultureel en etnisch-raciaal angstiger en radicaler worden en betreur dit.
“Conservatism is the blind and fear-filled worship of dead radicals.” -- Mark Twain "Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler Laatst gewijzigd door Sywen : 8 juni 2012 om 00:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geloof dat in de meeste, zoniet in alle landen die gewild of ongewild de multiculturele toer zijn opgegaan, het besef groeit dat er daarmee geen verrijking te verwachten valt maar vooral ambras, op allerlei manieren...
De mooie volzinnetjes worden stilaan door de meeste burgers als ballonnetjes doorprikt. Laatst gewijzigd door andev : 8 juni 2012 om 02:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() 2
Het is vijf voor twaalf dat dat besef eindelijk eens begint te groeien bij de politiekers van de hele wereld. Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 8 juni 2012 om 03:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() 2
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan er eigenlijk iemand zeggen waarom Vlaanderen religieus, cultureel en etnisch-raciaal diverser zou moeten worden ?
Wat is de meerwaarde ? Als je een beetje rond kijkt en kranten leest, géén. Steden verpauperen, criminaliteitscijfers zijn op een paar decennia flink gestegen, de gevangenissen zijn voor het merendeel bevolkt met buitenlanders... Als je persé andere culturen wil leren kennen, doe dan tenminste de moeite om een vliegtuig of je auto te nemen.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vraag je nu of mensen dat zien? ![]() Of wat wil je uitlokken? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik het goed begrijp, vind jij eerder dat meer diversiteit meer nadelen dan voordelen heeft. In dat geval is de vraag of je denkt dat die diversiteit in de feiten aan het toenemen is of aan het afnemen. Als je denkt dat die toeneemt, zal je het betreuren; als je denkt dat die afneemt, zal je het toejuichen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De resultaten tot dusver: drie zijn voor meer diversiteit en drie zijn voor minder diversiteit. Opvallend is dat de drie die voor minder diversiteit zijn, geloven dat er ondanks hun treurnis meer diversiteit komt.
Als er een evolutie aan de gang is die je betreurt en ze gaat toch door, wat doe je dan?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 8 juni 2012 om 23:04. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik betreur 't dat de lat zo laag gelegd wordT in 't onderwijs, dat er steeds meer DT fouten gemaakt worden, Vlaanderen wordT er niet beter op!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Proficiat dat je dit als enige hebt opgemerkt. Heb je ook een antwoord op de vraag?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- bent u tevreden met de huidige evoluties? - gaan de huidige evoluties naar meer of minder diversiteit? Tot nog toe zijn de ontevredenen en gefrustreerden duidelijk in de meerderheid. Ook is de overweldigende meerderheid ervan overtuigd dat het alsmaar diverser wordt. Aan u om te zien of u het daarmee eens bent, of niet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Vreemdeling
|
![]() ik mag blijkbaar helaas geen stem uitbrengen, is dat omdat ik hier nog een status als 'vreemdeling' heb? LOL
in elk geval geloof ik dat Vlaanderen diverser wordt maar ik weet niet of ik dit betreur of niet. Ik heb er bijvoorbeeld geen enkel probleem mee om rustig door de Jodenwijk in Antwerpen te keuvelen of tijdens een groot voetbaltornooi een match te bekijken in één van de vele Italiaanse café in de mijnstreek. Ik betreur het echter wel dat onze vrouwen op straat worden uitgescholden en bespuwd door een steeds groter wordende groep allochtonen die zich weigert aan te passen aan onze leefgewoontes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Diversiteit?? Waar zie je die dan? Ik zie vooral groepen die totaal naast mekaar leven maar blijkbaar vind u dat " diversiteit"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() http://www.deredactie.be/permalink/1.1326585
Luistert u met z'n allen maar eens héél goed naar wat deze man zo allemaal te vertellen heeft! Ik kan héél goed begrijpen waarom hij zich zo zit op te winden. Vanaf 04:02 wordt het écht interessant, en wat rond 04:40 en (vooral) 04:52 wordt gezegd, mag wat mij betreft de eerstkomende maanden 'dag en nacht' op alle staats-media worden herhaald, zonder enige 'duiding' of onderbreking voor een mededeling van de regering/een ander reclame-agentschap ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |