![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.hln.be/hln/nl/6916/Kinder...priester.dhtml
Bij mijn weten is dit de eerste persoonlijke veroordeling van een bisschop. Er waren al eerder veroordelingen en enorme schadevergoedingen, maar dit is een precedent. Eindelijk durft het gerecht naar de kern van de zaak gaan. Belangrijk zal nu zijn om te zien of die man nu echt naar de gevangenis zal moeten gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Schreibtischmörderer moeten imho zwaarder gestraft worden dan de eigenlijke kampbeulen.
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hopelijk lichten ze hem voor i.v.m. de douches en het laten glippen van de zeep.
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Goed dat hij veroordeeld werd, maar het krantenbericht klopt niet. Het gaat hier om een Monseigneur, geen bisschop.
Ik vraag me trouwens af wat er gebeurd is met Picard, die ene priester die één van de pedofiele priesters uit zijn parochie geweerd had, en daarvoor gestraft werd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan toch ook voor een bisschop gelden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Europees Commissaris
|
![]() Kan, maar in dit geval doet het dat niet. Het is één van die vele titeltjes die priesters kunnen krijgen, technisch gezien toegewezen door de paus (maar eigenlijk gewoon een formaliteit door de eigen bisschop aangevraagd), maar ik weet niet welke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een pluim voor de VS!
Ik zie het in België nog niet gebeuren. Hier hebben de hooggeplaatste pedo's elkaar altijd waterdicht beschermd.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
One down; many more to go!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeet het.
Het Belgo-Vlaams establishment dat u zo hartstochtelijk verdedigt, heeft nog nooit een steek laten vallen als het erop aankwam om een hooggeplaatste pedo uit de wind te zetten.
![]() |
#11 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang de kerk uitgesproken Belgicistisch blijft alleszins.
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Net zoals die van koningshuis, het gerecht, de staatsdragende partijen, de Arco- en Ethias-vakbonden, de "systeembedrijven" e.v.a. regimeprofiteurs.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt u dat katholieke bisschoppen ergens verborgen voorrechten genieten in de VS trouwens? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dergelijke rechtspraak kan de Kerk dwingen om pedofielen aan te geven en uit de Kerk te gooien. Wat mij betreft geen slechte zaak.
De Kerk van Jezus Christus moet gezuiverd worden van die smeerlapperij ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk moet de Kerk, en bij uitbreiding alle christelijke gemeenschappen, een zo hoog mogelijk moreel gehalte hebben. Alleen los je bestaande problemen niet op door mensen zomaar buiten die institutionele structuur te gooien. Er pleiten vele elementen ervoor berouwvolle en boetedoende geestelijken wel binnen de Kerk te houden. Niet binnen de bestaande parochiale structuur natuurlijk, wel binnen de kerkelijke structuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou het daar anders zijn dan hier?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het verschil is dat een hooggeplaatste katholiek in de VS nu voor het eerst veroordeeld werd. Tot nu toe werd hen de hand boven het hoofd gehouden, zoals dat hier ook het geval is.
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |