![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
| Bekijk resultaten enquête: Jouw standpunt? | |||
| Ik ben zionist en wil dat Israël ook geheel Palestina overneemt. |
|
3 | 15,79% |
| Ik ben zionist, maar ik heb geen probleem met de Palestijnse staat |
|
3 | 15,79% |
| Ik wil de Palestijnse (islamitische) staat in de Palestijnse gebieden. |
|
6 | 31,58% |
| Ik vind dat Israël moet verdwijnen ten voordele van één Palestijnse (islamitische) staat. |
|
0 | 0% |
| Ik vind dat Israël moet verdwijnen ten voordele van één pan-Arabische (islamitische) staat. |
|
1 | 5,26% |
| Ik ben voorstander van één multiculturele staat, zoals bv. het Istratinplan van Saif al-Islam al-Qadhafi. |
|
4 | 21,05% |
| Meh, die ver-van-mijn-bed-show interesseert me niet. |
|
2 | 10,53% |
| Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Europees Commissaris
|
Ik heb gepoogd alles objectief te verwoorden.
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 21 november 2012 om 13:41. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U bent wel de wel Pro Israël maar niet Zionist optie vergeten.
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
het interesseert me wel maar ik heb geen flauw idee wat het beste zou zijn voor iedereen. is er wel een oplossing die voor alle partijen positief is?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Europees Commissaris
|
De enige oplossing is een tweestatenoplossing en beide partijen weten dat dondersgoed. Jeruzalem kan een gedeelde hoofstad worden.
|
|
|
|
|
|
#8 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maar je bent vergeten dat het project voor één Palestijnse staat nooit een islamitische staat kan zijn, daar er in Palestina ook christenen, Joden, atheïsten, Samaritanen, enzovoort wonen. De OLP spreekt nergens van een islamitische staat en ook Hamas-supporters steunen Hamas alleen omwille van haar verzet tegen de Israëlische bezetter. De Palestijnen zitten niet te wachten op een islamitische staat.
Het project voor één Palestijnse, mulitconfessionele staat is dus, op de naam na, volledig identiek met het Isratina-project van de Qadhaffi's.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 november 2012 om 16:35. |
||||||
|
|
|
|
|
#9 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Het kan wel een islamitische staat zijn. Dat is het doel van Hamas, de Citaat:
Citaat:
Neen, helemaal niet. Dan kun je evengoed stellen dat één Israel hetzelfde is, daar Israel ook de islamitische godsdienst toelaat. |
|||
|
|
|
|
|
#10 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De PLO, die nog steeds geldt als de officiële vertegenwoordiger van het Palestijnse volk, heeft in 1974 een 10-puntenprogramma opgesteld voor Palestijnse bevrijding: http://www.un.int/wcm/content/site/p...B42BC6357FCDEC Nergens wordt er gesproken over enige islamitische staat. Het is Israël dat Hamas heeft gesteund om de bevrijdingsstrijd van een volk tegen bezetting en kolonisatie te kunnen verkopen als een religieus conflict. Wat er wel staat in de resolutie is de nadruk op een democratische staat en de band met de progressieve krachten overal ter wereld: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 november 2012 om 17:00. |
||||||||
|
|
|
|
|
#11 | |||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#12 | ||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Het komt vanuit deze context zelfs een beetje arrogant over dat je op mijn inhoudelijke bijdragen louter met rollende ogen reageert. Nu geef ik grif toe dat ook ik af en toe ongewild arrogant overkom.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
|
#13 | ||||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar ja, misschien moet ik me er bij neerleggen dat enige redelijkheid verdwijnt in dit thema dat je zo nauw aan het hart ligt. Misschien kijk ik natuurlijk ook te objectivistisch. Dat echter zionisten én antizionisten menen dat ik verkeerd ben, dat zie ik als een goed teken. Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 21 november 2012 om 18:46. |
||||||
|
|
|
|
|
#14 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
DE verachtelijke wijze waarop de Gazanen geloofsgenoten behandelen, zelfs als ze al overleden zijn laat zien dat je te maken hebt met de onderlaag van het menselijke wezen.
De pure onderlaag wel te verstaan. Hiervoor is geen enkele rechtvaardiging te vinden. Het is en het blijft tuig van de richel.
|
|
|
#15 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als de etnocentrische theocratisch zionistische jodenstaat Israel weg moet, moet het op discriminatie en haat gebouwde Mekka ook weg.
|
|
|
#16 |
|
Europees Commissaris
|
Nu je het over Mekka hebt, ik vind het bijzonder jammer dat er zo weinig verontwaardiging is over de voortgaande destructie van het islamitisch en Ottomaans erfgoed aldaar.
|
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#18 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
In Israel?
|
|
|
#19 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Mag ik daarvan beelden zien? Ten bewijze .....
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 21 november 2012 om 18:51. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|