Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2012, 08:49   #1
pegasus6869
Banneling

Standaard De Slimsten Thuis ?????

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120816_020

Dus (waarschijnlijk geopperd )" 90 euro voor iedereen" voor dat fameus wegenvignet de (velen) die met een ferrari rijden, en de gewone man van de straat met zijn tuffertje ......... Zijn dat die """ GESCHOOLDE "" onderzoekers ?????Amaai mijne frak, dat zijn gewoon knullen die de gemakkelijkste weg zoeken, en daarvoor "vet betaald" worden.....Goe bezig !!

Laatst gewijzigd door pegasus6869 : 16 augustus 2012 om 08:50.
pegasus6869 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 08:55   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Da's gewoon een verhoging van de jaarlijkse wegentaks. Al de rest is gewoon gezeik.
Oud 16 augustus 2012, 09:00   #3
giserke
Banneling

Standaard

Als ze dit integraal aftrekken van de wegenbelasting is het geen probleem.
De extra inkomsten komen dan van buitenlanders.
Wij moeten ook betalen in Frankrijk.
Maar als het extra is voor de Vlamingen, is dit schandalig.

Maar waar ik meer mee inzit is alweer de privacy die te grabbel wordt gegooid.
800 camera's houden bij wie waar geweest is. Dat stoort me.

Laatst gewijzigd door giserke : 16 augustus 2012 om 09:00.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 09:02   #4
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Maar waar ik meer mee inzit is alweer de privacy die te grabbel wordt gegooid.
800 camera's houden bij wie waar geweest is. Dat stoort me.
Dit stoort mij het meeste aan het wegenvignet/rekeningrijden of hoe je die onzin wil noemen. Geloof me vrij: die gegevens zijn absoluut niet veilig voor misbruik.

Tussen haakjes: zouden die "Genoeg"-stickertjes (die met die rijdende citroen) nog te krijgen zijn?

Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 16 augustus 2012 om 09:08.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:22   #5
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Bye Bye Privacy
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:26   #6
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

De volgende stap is het plaatsen van camera's in iedere woning, aan iedere voordeur
met als voorwendsel het beteugelen van de inbraken...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 10:33   #7
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Nog meer big brother.
We've got your name, we've got your number.

En wie er tegen is 'heeft zeker iets te verbergen'.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 15:42   #8
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Nog meer big brother.

'Gedraag u, dan heb je dat niet voor.'
Oud 16 augustus 2012, 15:44   #9
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Nog meer big brother.

Wacht maar tot de intelligente snelheidsaanpassing gebruiksklaar is: Big Brother komt uw polleke vasthouden.
Oud 16 augustus 2012, 16:49   #10
giserke
Banneling

Standaard

En ik denk dat verzekeringsmaatschappijen watertanden
Oud 16 augustus 2012, 17:22   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

't Is al 100 keer gezegd dat voor de Vlaming/Franstalige de wegentaks zal verminderen met het bedrag van het vignet.

Verder vind ik het voorgestelde systeem veel moderner dan die zever met plakkerkes.
En vind ik dat het al lang ingevoerd had moeten worden.
Zodat iedereen die over de weg rijdt, zijn bijdrage doet aan het onderhoud van onze (schandalige) wegen.

Veel liever had ik een Europees systeem gezien.
Minstens het volgende:
Dat landen die voor andere nationaliteiten geen of beperkte tol aan hun broek naaien, een tegemoetkoming zouden krijgen voor het onderhoud van hun wegen.
Want uiteindelijk zijn tolgelden Middeleeuws. Zoals men toen moest betalen om de stad in te mogen.

Maar nog liever een echt rekeningrijden, waarbij men tijdens drukke periodes meer betaalt dan tijdens kalme periodes.

En die vrees voor de privacy: daar moet ik ferm mee lachen.
God zeg, ze moesten eens weten dat mijn buurman drie keer per jaar op vakantie gaat naar Benidorm; en ze moesten eens weten dat ik geregeld naar Gent ga; ik zal daar een lief zitten hebben zeker. Dat zal hen nog al interesseren !!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 17:29   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Is al 100 keer gezegd dat voor de Vlaming/Franstalige de wegentaks zal verminderen met het bedrag van het vignet.

Verder vind ik het voorgestelde systeem veel moderner dan die zever met plakkerkes.
En vind ik dat het al lang ingevoerd had moeten worden.
Zodat iedereen die over de weg rijdt, zijn bijdrage doet aan het onderhoud van onze (schandalige) wegen.

Minstens het volgende:
Dat landen die voor andere nationaliteiten geen of beperkte tol aan hun broek naaien, een tegemoetkoming zouden krijgen voor het onderhoud van hun wegen.
Want uiteindelijk zijn tolgelden Middeleeuws. Zoals men toen moest betalen om de stad in te mogen.

Maar nog liever een echt rekeningrijden, waarbij men tijdens drukke periodes meer betaalt dan tijdens kalme periodes.

God zeg, ze moesten eens weten dat mijn buurman drie keer per jaar op vakantie gaat naar Benidorm; en ze moesten eens weten dat ik geregeld naar Gent ga; ik zal daar een lief zitten hebben zeker. Dat zal hen nog al interesseren !!

.
En als jou risiconiveau verhoogd, omdat je teveel de ring rond Brussel neemt, en daarvoor meer moet betalen voor je autoverzekering.
zal je dan nog lachen?
Oud 16 augustus 2012, 18:24   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En als jou risiconiveau verhoogd, omdat je teveel de ring rond Brussel neemt, en daarvoor meer moet betalen voor je autoverzekering.
zal je dan nog lachen?
Doorgaans betaal ik niet graag.

Maar als de factuur "eerlijk" is, dan grom ik maar twee keren bij het invullen van de overschrijving.
Anders vijf keren.

Voor de rest heb ik vragen bij het bedrag.

Dat lijkt me nogal hoog voor de Nederlander die één keer heen en één keer weer langs de E17 of via Arlon sjeest.

Hoeveel kost een vignet voor Zwitserland, waar ge van flink wat bruggen en tunnels kunt genieten?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 augustus 2012, 18:33   #14
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
De volgende stap is het plaatsen van camera's in iedere woning, aan iedere voordeur
met als voorwendsel het beteugelen van de inbraken...
Tuurlijk.
Maar inbrekers in den bak steken en houden? Hoho maar!
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 18:35   #15
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.

LOL
Amaai. Geef mij eens 10 voorbeelden van iets dat goedkoper werd, omdat we ergens anders iets moesten bij-betalen?
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Laatst gewijzigd door Carnivore : 16 augustus 2012 om 18:35.
Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 19:01   #16
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Zal wel weer een domme vraag zijn, maar bedenk wie het vraagt (een klojo die geen tuut heeft) : als dat tesamen met, of inbegrepen is in, de jaarlijkse verkeersbelasting ..... waarom moeten er dan eigenlijk camera's en vliegende controle's zijn om te controleren of dat al of niet betaald is door de Belgen ? Dat is dan toch te zien in de databank van die verkeersbelasting ?
Oud 17 augustus 2012, 09:27   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Zal wel weer een domme vraag zijn, maar bedenk wie het vraagt (een klojo die geen tuut heeft) : als dat tesamen met, of inbegrepen is in, de jaarlijkse verkeersbelasting ..... waarom moeten er dan eigenlijk camera's en vliegende controle's zijn om te controleren of dat al of niet betaald is door de Belgen ? Dat is dan toch te zien in de databank van die verkeersbelasting ?
Dat is een goede vraag; die de journalist zich niet gesteld heeft, waardoor het artikel niet zoveel waard is.

Ik vermoed, op basis van een televisieuitzending van vorig jaar, dat het vignet enkel zou gelden op autosnelwegen en grote verbindingswegen.
Misschien zal het dus mogelijk zijn om je tweede of derde gezinswagen, waarmee je niet uit je stad, of niet uit je dorp komt, te gebruiken zonder vignet.
Verder dacht ik ook dat (minstens voor buitenlanders) het vignet mogelijks te bestellen is voor een periode van minder dan een jaar.

Weet verder dat voor sommige bedrijfsvoertuigen de jaarlijkse verkeersbelasting op een ander systeem gebaseerd is. Wij betalen simpelweg jaarlijks. Maar voor die voertuigen is dat anders. Daarom heeft de fod Verkeer ook een dienst die controles uitvoert op de baan. Recent nog in de gazet een interview met sos-groot-licht KromBeen : die dienst heeft nu ook een mobiele scanner, zodat ze niet Jan en Alleman moeten doen stoppen.

.

Oud 17 augustus 2012, 09:59   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
't Is al 100 keer gezegd dat voor de Vlaming/Franstalige de wegentaks zal verminderen met het bedrag van het vignet....
....

... en ze moesten eens weten dat ik geregeld naar Gent ga; ik zal daar een lief zitten hebben zeker. Dat zal hen nog al interesseren !!

.
Wegentaks verminderen ? Diepoepoo & C° hebben GELD nodig, vooral nu het minder "koet kaat me de ekonomie".

Een EU systeem: d�*t zou het beste zijn, maar ja, die ambtenaren v.d. EU heben andere zorgen.

Een lief in Gent ?
Wie kan d�*�*r nu iets tegen hebben ? Maar Schoof toch !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2012, 11:17   #19
Amon_Re

Standaard

Citaat:

.
Dat is je volste recht maar ik ben het niet met je eens. Als je die gegevens opslaat in een databank en koppelt aan andere databanken kan je zeer interessante dingen achterhalen.

Enkele voorbeelden:
- Zwart werk
- Criminaliteit
- Uw hobby's
- Affaires
- ....

Ja, het kan gebruikt worden om bepaalde zaken te verhinderen (criminaliteit/zwart werk) maar de 'kost' is me te hoog.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 17 augustus 2012, 11:18   #20
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
LOL
Amaai. Geef mij eens 10 voorbeelden van iets dat goedkoper werd, omdat we ergens anders iets moesten bij-betalen?
1tje zou al een mooi begin zijn
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be