![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Burger
|
![]() Op de afgelopen olympische spelen hebben we drie medailles gehaald. Niet echt een bijster goed resultaat. Het BOIC mikte op zes, is tevreden met drie.
In Groot-Brittannië heeft men op basis van de oppervlakte en het BBP berekend hoeveel medailles elk land in principe zou moeten winnen. Op basis van die berekening hadden we eigenlijk zestien medailles moeten winnen. Bron: http://www.bbc.co.uk/news/magazine-19249898 Wat moet er gebeuren? Moet er vanuit de politiek actie ondernomen worden om dit resultaat te verbeteren? Of mogen we met deze drie medailles best nog tevreden zijn? Graag jullie mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We eten daar geen boterham minder voor. Trouwens Team GB ? Mochten de Noord-Ieren dan niet meedoen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat interesseert mij het nu of het een Belg is die de 100 m loopt in 9 seconden of een Jamaicaan? In topsport hoeft voor mij niet persé handenvol geld gestoken worden. Sport is uiteraard belangrijk om uw bevolking op een aanvaardbaar gezondheidsniveau te krijgen, maar je gaat heus niet meer volk aan het sporten krijgen door 20 gouden medailles naar huis te slepen. Kijk maar naar de Amerikanen, de succesvolste natie in de geschiedenis van de sport, maar ondertussen hangt 90% moddervet voor de tv.
Dus investeren in sport vind ik belangrijk maar fortuinen investeren in topsport voor de happy few is zever.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
3 is niet goed maar als elke sporttak 5 verschillende verbanden heeft (nationaal, gemeenschappelijk, gewestelijk, regionaal) en al die verbanden hun eigen voorzitters, penningmeesters, commissie's,... hebben dan weet ge naar waar het geld gaat. en zoals dedecker zei. de bobo's zitten er al sinds 81, we hebben 11 topsportscholen en dan dit resultaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zie graag topsport, maar dat nationalistisch gedoe met vlaggen laat me volledig koud. Ik ga me niet beter of slechter voelen door de prestaties van een ander. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Of Groenland? 300.000 of zo? Wat een gezeik zeg...vandaag worden alle spurters (heb je die vrouwelijke bodybuilders gezien? ![]() Who the fuck cares ....wie kijkt nog naar dat miljardenverslindende en vervalste circus zeg...en wie heeft nog een boodschap?...
![]() |
![]() |
#9 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Verder ben ik het eens met je post.
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Burgemeester
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van de Belgen kunt ge in elk geval niet zeggen, dat ze de aloude olympische gedachte "deelnemen is belangrijker dan winnen" niet indachtig zijn.
Misschien kunnen we nog een paar (olympische) spreuken lanceren "een ander laten winnen is een werk van barmhartigheid" "niet het aantal medailles, maar het aantal ministers dat het nationaal huis heeft aangedaan, maakt de rijkdom van het land uit"... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En goeie disco's daar in London.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Ah, ne keer een discussie over de Olympische Spelen. Zal hier ook ne keer iets neerkrabbelen zie. Allez, dat is dan ook gebeurd.
Net nu de Olympische Spelen eindelijk voorbij waren, blijven ze voortduren. Kots. Braak.
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Voor mij is het prima zo...
3 is goed..0 was ook goed....wat maakt het uit.. Straks haalt het iemand in zijn hoofd om de olympische spelen naar Vlaanderen te halen... Bart Somers heeft toch zo'n een poging gedaan voor de spelen van 2016...hoe hadden we dan de begroting rond gekregen? Zorg ervoor dat de clubs goede faciliteiten hebben, ondersteun hen hier en daar..en zit er talent, komt dat er wel uit.
![]() |
#17 |
|
![]() Dat kan ook met 36 uur les.
![]() |
#18 |
|
![]() Wat hebben oppervlakte en BBP te maken met mogelijke sportprestaties ?
![]() Moest er rekening gehouden worden met inwonersaantal en gezondheidsgraad en leeftijd en dergelijke.....misschien. 'k Zal weer te dom zijn om het te begrijpen.... (En mijn vrouw vraagt hoe ze die O.S. de volgende keer kan saboteren ![]() Ach 'k had misschien toch beter eerst 't artikel gelezen....het gaat niet over oppervlakte maar wel over bevolkingsaantal....... Wat ik dus zelf al kwam te zeggen......'k voel me nu al wat minder dom......maar niet zoveel minder.... Die BBP kan misschien een indicatie zijn van wat mogelijk is mits veel geld er tegenaan smijten, maar da's nu ook geen wondermiddel.... ![]()
Proud to be a koljo, sorry, klojo. Baai de wei : Het enige alternatief voor het beleid in belgië... Steun de P.O.K.. http://forum.politics.be/showthread....=1#post7447175 Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 14 augustus 2012 om 19:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Boze Muyters schrapt Vlaams sportbudget
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |