Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2012, 12:41   #1
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard Femmes du quartier, over wie onze media het nooit hebben...

Beste forummers,

Heel de intelligentsia, de media en de politieke wereld is in rep en roer o.w.v. de lotgevallen van een studente uit de middenklasse die zich in de Anneessenswijk waagde. Niemand interesseert zich echter voor de vrouwen die uit die zogenaamde "moeilijke wijken" zelf voortkomen.

Op deze blog nemen ze zelf het woord:
http://mouvdf.blogspot.be/2012/08/fe...esquelles.html

Is men bereid naar hen te luisteren?

Met vriendelijke groet,
Kallikles
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 12:43   #2
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Beste forummers,

Heel de intelligentsia, de media en de politieke wereld is in rep en roer o.w.v. de lotgevallen van een studente uit de middenklasse die zich in de Anneessenswijk waagde. Niemand interesseert zich echter voor de vrouwen die uit die zogenaamde "moeilijke wijken" zelf voortkomen.

Op deze blog nemen ze zelf het woord:
http://mouvdf.blogspot.be/2012/08/fe...esquelles.html

Is men bereid naar hen te luisteren?

Met vriendelijke groet,
Kallikles
te frans.. vertaling?
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 12:43   #3
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste forummers,

Waar leidt u dat uit af?
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 12:53   #4
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Multipus Bekijk bericht
Waar leidt u dat uit af?
De vrouwen die deze tekst ondertekenden worden, i.t.t. Sofie Peeters, niet uitgenodigd door Belgische en buitenlandse tv-stations, ondanks het feit dat zij hun wijk veel beter kennen dan Sofie Peeters, die er slechts een korte tijd heeft gewoond en dan nog voor haar studies.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 12:55   #5
Восход-1
Banneling

Standaard

Sommige waarheden zijn nu eenmaal te ongemakkelijk om aan den toog te bespreken.
Het is onze tijd. Alles moet fun zijn, ook de problemen, ook de oorlogen, ook de misdaden.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 8 augustus 2012 om 12:55.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 13:14   #6
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
De vrouwen die deze tekst ondertekenden worden, i.t.t. Sofie Peeters, niet uitgenodigd door Belgische en buitenlandse tv-stations, ondanks het feit dat zij hun wijk veel beter kennen dan Sofie Peeters, die er slechts een korte tijd heeft gewoond en dan nog voor haar studies.
Stel u ook ineens de vraag waarom ze in hun eigen quartiers al niet au sérieux worden genomen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 13:21   #7
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet een wijk kennen alvorens je het recht hebt om dit wansmakelijke gedrag aan de kaak te stellen maar je hoeft je niet aan de wetten en gewoontes van je gastland te houden.

Is dat wat je wil zeggen?
Oud 8 augustus 2012, 13:21   #8
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Sommige waarheden zijn nu eenmaal te ongemakkelijk om aan den toog te bespreken.
Het is onze tijd. Alles moet fun zijn, ook de problemen, ook de oorlogen, ook de misdaden.
Als u dit "fun" noemt ...
Oud 8 augustus 2012, 13:40   #9
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u dit "fun" noemt ...
Er zijn in die wijken grote problemen, waarvan de gedrochten die door Sofie Peeters getoond zijn een van de symptomen zijn.

Praten aan den toog over "die allochtonen die het verpesten" is leuk. Men kan zo tonen hoe politiek incorrect en meevoelend men is, zeker aan de vrouwen die in de groep zitten. Eventuele pantoffelhelden kunnen ook vertellen dat zij de vrouwen gaan verdedigen met hun diepgaande kennis van de Oosterse gevechtskunsten.
Eventueel worden ook wetsvoorstellen gedaan om het geweld te beperken, zoals het inzetten van zware artillerie of het al dan niet meestappen in het F-35-programma om de hangjongeren te bestrijden. Nadat een consensus van 3 man wordt voorgelegd als zijnde de maximale groep die op straat mag komen zonder dat er wordt geschoten, komen wij bij de conclusie. Nadat de conclusie dat "wij zijn geen racisten maar die allochtonen maken het toch zuur" zitten wij alweer een viertal pintjes verder en kan men beginnen praten over Grey's Anatomy.

...dit alles terwijl eentje of twee van de leuke groep al eens na een tentfeestje een meisje de bosjes in heeft gesleurd die nu zelfmoord heeft gepleegd.

Over grotere problemen, zoals het aanpakken van seksueel misbruik in het algemeen, en het aanpakken van de oorzaken van het seksueel geweld door allochtoon plebs, wordt niet gesproken, behalve misschien dat het aan de islam ligt.
En zo gingen wij weer verder. De zelfmoordcijfers blijven constant of stijgen, de armoede en agressie in de sloppenwijken neemt toe, en het sociaal weefsel brokkelt rustig af. De grootste lichten van het land gaan mais in Congo verbouwen omdat hier niets te doen is, wetenschappers zijn nerds tenzij ze een trendy consultingfunctie aangaan, China koopt alle autofabrieken op, er leven minder mensen die op de Maan zijn geweest dan 30 jaar geleden, en onze kinderen krijgen Cola en antidepressiva om mee te draaien.

Waarmee ik niet bedoel dat er geen aandacht aan Sofies reportage moet worden gegeven, dat Sofie iets mis deed, dat enig gehoor aan de daders moet worden gegeven inzake hun daden, of dat het probleem beschreven door het reportage niet moet worden aangepakt.
Maar het reportage moet worden gezien als een katalysator voor het openen van een maatschappelijk debat over een aantal zaken, en niet als aangenaam gespreksonderwerp waarmee mensen kunnen tonen dat ze niet enkel kunnen feesten maar ook een Mening hebben.

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 8 augustus 2012 om 13:43.
Oud 8 augustus 2012, 13:46   #10
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn in die wijken grote problemen, waarvan de gedrochten die door Sofie Peeters getoond zijn een van de symptomen zijn.
Hier hou ik je even tegen.

Mensen zijn verantwoordelijk voor eigen daden dus slachtoffertje spelen werkt al lang niet meer.

In het andere geval moet je de bron uitroeien maar dat mag je niet zeggen dus ...

Je lijkt Sofieke wel
Oud 8 augustus 2012, 13:54   #11
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier hou ik je even tegen.

Mensen zijn verantwoordelijk voor eigen daden dus slachtoffertje spelen werkt al lang niet meer.

In het andere geval moet je de bron uitroeien maar dat mag je niet zeggen dus ...

Je lijkt Sofieke wel
Je moet lezen wat er staat, Cdude. Je ADHD heeft blijkbaar ook metastases op je oogzenuw gegeven.

Het gaat hier over sociale processen, niet over liberale termen zoals eigen verantwoordelijkheid. Niemnad heeft het over slachtoffertje spelen, dat is een stropop van jou.

Waar ik het wel over heb, is dat er blijkbaar een aanzienlijke groep uitschot leeft in bepaalde wijken waarvan een van de symptomen door Sofie in kaart is gebracht. De vraag is dus:

Hoe ontstaat dat uitschot, hoe zorgt men ervoor dat het ophoudt te bestaan, en zijn er nog gelijkaardige problemen die nog niet waargenomen zijn?
Vooral dat laatste. Als een medicus een tumor ontdekt, zal hij zich de vraag stellen of er metastases zijn, en of het lichaam van de patient vatbaar is voor tumorproductie. Dus wordt ook elders onderzocht.
Oud 8 augustus 2012, 14:01   #12
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe ontstaat dat uitschot, hoe zorgt men ervoor dat het ophoudt te bestaan, en zijn er nog gelijkaardige problemen die nog niet waargenomen zijn?
Vooral dat laatste. Als een medicus een tumor ontdekt, zal hij zich de vraag stellen of er metastases zijn, en of het lichaam van de patient vatbaar is voor tumorproductie. Dus wordt ook elders onderzocht.
pfff, reeds ten treure onderzoeken gedaan, maanden, jaren, miljoenen verspild aan de immiïndustrie.
Oud 8 augustus 2012, 14:04   #13
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
pfff, reeds ten treure onderzoeken gedaan, maanden, jaren, miljoenen verspild aan de immiïndustrie.
Dat kan, eh. De immigratiepolitiek in dit land is rampzalig, dat moet je mij niet vragen.
Maar dat verklaart nog niet alles, en dat levert nog geen oplossingen.
"Gooi ze buiten" is geen oplossing, je weet even goed als mij dat het niet zal gebeuren, hoe graag wij het ook zouden hebben.
Oud 8 augustus 2012, 14:11   #14
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Je moet lezen wat er staat, Cdude. Je ADHD heeft blijkbaar ook metastases op je oogzenuw gegeven.

Het gaat hier over sociale processen, niet over liberale termen zoals eigen verantwoordelijkheid. Niemnad heeft het over slachtoffertje spelen, dat is een stropop van jou.

Waar ik het wel over heb, is dat er blijkbaar een aanzienlijke groep uitschot leeft in bepaalde wijken waarvan een van de symptomen door Sofie in kaart is gebracht. De vraag is dus:

Maar hij snijdt de tumor wel weg.. Persoonlijk heb ik wel het gevoel dat er best wel wat mogelijkheden geboden worden. En dat vanuit een sociaal-economisch perspectief men het altijd probeert goed te praten. Kijk, er zijn problemen in die wijken, en er zijn zwaar sociaal economische problemen en die zaken moeten ook bekeken worden.
(En beter bekeken worden, daar geef ik je nog gelijk in)

MAAR,... dat mag geen excuus, zelfs geen verduidelijking zijn voor dergelijk gedrag. Dat er een zwaar gebrek is aan sociaal weefsel en dat er buurthuizen, ed. tekort zijn, dat klopt allemaal. Maar zelfs als al die zaken op het ergste niveau staan mag het geen verklaring worden voor uitschotgedrag. Ik heb het gevoel alsof men altijd maar met sociaal-economisch argument zwaait om het misdragingen meer begrijpbaar te maken. Ik vind daar niks begrijpbaar aan. Gedraag je je zo, dan ben je uitschot, einde discussie.

In dit land zijn er zoveel mogelijkheden om dingen te doen, voor de ondernemende nieuwe belg zijn er zelf begeleidingen om een zaak op te starten, zelfs met startkapitaal bij, dan kan je dat toch niet menen dat er niks gedaan wordt? Duizend opleidingen mogelijk bij VDAB/ORBEM/FOREM tot omvorming naar een knelpuntberoep, in die beroepen gaat men echt niet jou weigeren als je een opleiding in die sector gedaan hebt. Zoveel mogelijkheden... Mensen die in het wachtregister staan zijn een uitzondering, en daar scheelt wat aan de wetgeving, daar geef ik je gelijk in. Maar zelfs die kunnen cursussen Nederlands, ed. doen via het Huis van eht Nederlands..

Heb je dan wat voorstellen hoe er nog meer rond het sociaal economische naar die wijken gewerkt kan worden? Want er wordt vind ik al zeer veel gedaan.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 14:12   #15
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kan, eh. De immigratiepolitiek in dit land is rampzalig, dat moet je mij niet vragen.
Maar dat verklaart nog niet alles, en dat levert nog geen oplossingen.
"Gooi ze buiten" is geen oplossing, je weet even goed als mij dat het niet zal gebeuren, hoe graag wij het ook zouden hebben.
mijn oplossing brengt hier 8 punten op
Oud 8 augustus 2012, 14:16   #16
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tafelpoot Bekijk bericht
Maar hij snijdt de tumor wel weg.. Persoonlijk heb ik wel het gevoel dat er best wel wat mogelijkheden geboden worden. En dat vanuit een sociaal-economisch perspectief men het altijd probeert goed te praten. Kijk, er zijn problemen in die wijken, en er zijn zwaar sociaal economische problemen en die zaken moeten ook bekeken worden.
(En beter bekeken worden, daar geef ik je nog gelijk in)

MAAR,... dat mag geen excuus, zelfs geen verduidelijking zijn voor dergelijk gedrag. Dat er een zwaar gebrek is aan sociaal weefsel en dat er buurthuizen, ed. tekort zijn, dat klopt allemaal. Maar zelfs als al die zaken op het ergste niveau staan mag het geen verklaring worden voor uitschotgedrag. Ik heb het gevoel alsof men altijd maar met sociaal-economisch argument zwaait om het misdragingen meer begrijpbaar te maken. Ik vind daar niks begrijpbaar aan. Gedraag je je zo, dan ben je uitschot, einde discussie.

In dit land zijn er zoveel mogelijkheden om dingen te doen, voor de ondernemende nieuwe belg zijn er zelf begeleidingen om een zaak op te starten, zelfs met startkapitaal bij, dan kan je dat toch niet menen dat er niks gedaan wordt? Duizend opleidingen mogelijk bij VDAB/ORBEM/FOREM tot omvorming naar een knelpuntberoep, in die beroepen gaat men echt niet jou weigeren als je een opleiding in die sector gedaan hebt. Zoveel mogelijkheden... Mensen die in het wachtregister staan zijn een uitzondering, en daar scheelt wat aan de wetgeving, daar geef ik je gelijk in. Maar zelfs die kunnen cursussen Nederlands, ed. doen via het Huis van eht Nederlands..

Heb je dan wat voorstellen hoe er nog meer rond het sociaal economische naar die wijken gewerkt kan worden? Want er wordt vind ik al zeer veel gedaan.
Zaken hebben wel degelijk een verklaring. Ik weet niet of je het weet, maar buiten electromagnetische emissie en verval van onstabiele isotopen ken ik bitter weinig in de natuur wat min of meer spontaan gebeurt.

Als je dat hebt begrepen mag je nog eens proberen.
Oud 8 augustus 2012, 14:17   #17
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
mijn oplossing brengt hier 8 punten op
Precies, en dat is ook het enige wat jouw oplossing je zal opbrengen. Misschien ook * KNIP * van circe.

Laatst gewijzigd door De Geus : 10 augustus 2012 om 19:32. Reden: Beledigende en seksistische opmerking
Oud 8 augustus 2012, 14:17   #18
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zaken hebben wel degelijk een verklaring. Ik weet niet of je het weet, maar buiten electromagnetische emissie en verval van onstabiele isotopen ken ik bitter weinig in de natuur wat min of meer spontaan gebeurt.

Als je dat hebt begrepen mag je nog eens proberen.
Ja, de oorzaak is de achterlijke mentaliteit, het daarna handelen én het lakse pamperbeleid van de EU

Laatst gewijzigd door Multipus : 8 augustus 2012 om 14:18.
Oud 8 augustus 2012, 14:19   #19
Multipus
Banneling

Standaard

Citaat:
Precies, en dat is ook het enige wat jouw oplossing je zal opbrengen. Misschien ook * KNIP * van circe.
Bedenk wat ze opbrengt voor de maatschappij...
" the needs of the many outweigh the needs of the few "
en ook "zachte heelmeesters maken stinkende wonden"

Laatst gewijzigd door De Geus : 10 augustus 2012 om 19:33. Reden: Beledigende en seksistische opmerking
Oud 8 augustus 2012, 14:20   #20
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, de oorzaak is de achterlijke mentaliteit, het daarna handelen én het lakse pamperbeleid van de EU
Oplossing: harder forummen. Per bericht in I&I verdwijnt 1 bruine.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be