Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Moet Saddam vrijgelaten worden?
onder geen enkele voorwaarde 5 21,74%
ja, maar in twee stukken 2 8,70%
ja, maar publiekelijk in Halabja 7 30,43%
ja, zonder condities 4 17,39%
ja, en terug aan de macht gezet (om AELers, PvdAers, stalinisten, 11.11.11-ers ook een keuze te laten) 5 21,74%
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2004, 11:01   #1
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Op:
http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=18888
kan men de reactie van Tomm lezen:
Citaat:
om te beginnen de macht overdragen aan de VN die dan onmiddellijk verkiezingen organiseren. politieke gevangenen, waaronder Saddam, moeten vrijgelaten worden.
Persoonlijk zie ik daar geen probleem in, alleen zou ik maar een kleine conditie stellen: dat het in het centrum van Halabja gebeurd en met een vooraf aangekondigd nieuwsbericht. Zo iets als:
Citaat:
On January 27, 1969, Baghdad Radio called upon Iraqis to "come and enjoy the feast." Some 500,000 men, women and children paraded and danced past the scaffolds where the bodies of the hanged Jews swung; the mob rhythmically chanted "Death to Israel" and "Death to all traitors."
toen Saddam reeds in "dienst" was. De iraakse joden zijn wel ondertussen allen uitgemoord of verdreven, maar in Halabja zijn er genoeg Koerden over na de vergassing door Saddam om daar ook de grote markt te vullen
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 13:21   #2
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Geef 'm een eerlijk proces...stop het schijnproces..doe me een plezier en stuur hem naar Den Haag...dat 'm daarna ook Bush op de getuigenbank roept 8)
Naast Saddam's , ben nieuwsgierig in het vuil werk van de States ook...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 13:24   #3
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Geef 'm een eerlijk proces...stop het schijnproces..doe me een plezier en stuur hem naar Den Haag...dat 'm daarna ook Bush op de getuigenbank roept 8)
Naast Saddam's , ben nieuwsgierig in het vuil werk van de States ook...
Das misschien nog geen slecht idee? Misschien kan hij ook Ousamaken vragen om te komen getuigen dat ze geen relatie hadden, dan weten we ineens alles ervan
Oud 6 juli 2004, 14:51   #4
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Laat Saddam maar zitten waar hij zit. Liefst geen doodstraf, dat is te gemakkelijk, tussen 4 muren voor de rest van zijn leven.

Die hele miserie is veroorzaakt door de Amerikanen, maar het aantal doden dat daar valt (hoe erg ook) is marginaal tov andere conflictregio's, laat de VN eerst op die plaatsen voor rust zorgen. Qua prioriteit moet dat zeker voorrang krijgen.

Amerika wou Irakese olie? Wel, ze kunnen het gaan opscheppen in de woestijn, de rebellen zorgen wel voor de gaatjes in de buizen.
Oud 6 juli 2004, 15:29   #5
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseBelg
Laat Saddam maar zitten waar hij zit. Liefst geen doodstraf, dat is te gemakkelijk, tussen 4 muren voor de rest van zijn leven.

Die hele miserie is veroorzaakt door de Amerikanen, maar het aantal doden dat daar valt (hoe erg ook) is marginaal tov andere conflictregio's, laat de VN eerst op die plaatsen voor rust zorgen. Qua prioriteit moet dat zeker voorrang krijgen.
De VN, met onze paras zoals in Rwanda en daarna 1 miljoen doden, de 2de grootste genocide aller tijden? En dan 10 jaar later krijgt Kofi Annan nog eens de Nobelprijs omdat hij ook zegde "ich habe es niecht gewust"
Oud 6 juli 2004, 22:52   #6
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

efkes wat lachen met de poll. De drie die voor AEL en co gestemd hebben zijn alle drie fake (relaties), om een beetje de stemming er in te brengen

Maar er is toch enen hier die voor zijn onconditionele vrijlating gestemd heeft Heeft die niet op het voor hem voorbereid bolletje gevonden
Maar 6 op de 7 (echte votes) geven toch een realistisch antwoord.

En nu gaat natuurlijk iedereen op de laatste gaan stemmen hé
Oud 7 juli 2004, 07:46   #7
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
De VN, met onze paras zoals in Rwanda en daarna 1 miljoen doden, de 2de grootste genocide aller tijden? En dan 10 jaar later krijgt Kofi Annan nog eens de Nobelprijs omdat hij ook zegde "ich habe es niecht gewust"
Rwanda, dat was een andere situatie en er zijn fouten gemaakt die niet opnieuw mogen gemaakt worden, hetzelfde geldt voor Somalie. Mijn punt is gewoon dat we onze verantwoordelijkheid serieus moeten opnemen tov de burgers die nog maar eens het slachtoffer zijn van de machtswellust van enkele simpele geesten. Het is niet omdat er daar geen olie te vinden is en er geen journalistieke waarde aan gehecht wordt, dat we die genocide mogen negeren. De diplomatie faalt daar klaar en duidelijk, dus moeten ze maar eens op andere manieren duidelijk gemaakt worden dat geweld geen oplossing is.
Oud 7 juli 2004, 11:53   #8
Rock Against Communism
Gouverneur

Rock Against Communism's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Doodstraf is het enige dat die man nog verdient, levenslang is gewoon té mild zijn voor wat hij heeft gedaan. Eens als Saddam voorgoed van deze aardbol is verdwenen zullen ook zijn aanhangers het één voor één laten afweten en zal Irak (hopelijk) volgroeien tot een democratisch land (alhoewel dit kan enkel met westerse invloed van bv USA, en Britannie, want de islam is niet in staat een democratie als staatsvorm op poten te zetten.)
Oud 7 juli 2004, 16:57   #9
H. Guderian
Banneling

H. Guderian's schermafbeelding

Standaard

Onmiddelijke vrijlating + onmiddelijk terug z'n functie van Iraaks president laten opnemen.

De yanks blijven Saddam bewaken hoewel hij "officieel" is overgedragen aan het Iraaks collaborateursbestuur. Ze zijn precies niet helemaal zeker van de Iraakse bewakers en de collaborateurs!
H. Guderian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 17:36   #10
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

1) Vrijlaten
2) Een half uur voorsprong geven
3) Opjagen met bloedhonden
Oud 7 juli 2004, 18:10   #11
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
1) Vrijlaten
2) Een half uur voorsprong geven
3) Opjagen met bloedhonden
Dat "bloedhondje" van die commissaris uit Antwerpen ? Dan krijgen wij hier weer kabaal van Jahjah als die hond maar durft te blaffen
Oud 7 juli 2004, 19:30   #12
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flemish_patriot
Citaat:
Eens als Saddam voorgoed van deze aardbol is verdwenen zullen ook zijn aanhangers het één voor één laten afweten
Die fundamentalische peopletjes kickn volgenst mijn persoon nogal op martelaren ... ... ... (... ... ...*)

* ... ...
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 20:02   #13
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

[quote="Dr. Bos. Herz."]
Citaat:
Die fundamentalische peopletjes kickn volgenst mijn persoon nogal op martelaren ... ... ... (... ... ...*)

* ... ...
Ja, bij religieuze leiders. Saddam had niks met de islam zélf van doen, het was een gewoon staatsleider.

Trouwens, die puntjes, is dat gecensureerd door de mod's of wat?
Oud 7 juli 2004, 20:58   #14
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Saddam had niks met de islam zélf van doen, het was een gewoon staatsleider.
Meen je nu echt wat je zegt? Saddam een gewone staatsleider? Je zou er nog op stemmen zeker.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 21:03   #15
Rock Against Communism
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Saddam had niks met de islam zélf van doen, het was een gewoon staatsleider.
Meen je nu echt wat je zegt? Saddam een gewone staatsleider? Je zou er nog op stemmen zeker.
misschien begreep je me verkeerd hé, ik bedoel "gewoon" in de zin van "slechts", net zoals hitler "gewoon" staatsleider was, die had ook niks religieus ofzo. T'is niet dat 'em een politieker is als een ander, zó ver was ik nu ook al
Oud 7 juli 2004, 21:13   #16
§tijn
Burgemeester

§tijn's schermafbeelding

Standaard

Bwaa, hij heeft toch zware daden op zijn kerfstok: vergassing,... Hij zou toch tenminste een straf moeten krijgen. Ik zou zeggen: verbannen naar een afgelegen eiland .
§tijn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 21:15   #17
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Bwaa, hij heeft toch zware daden op zijn kerfstok: vergassing,... Hij zou toch tenminste een straf moeten krijgen. Ik zou zeggen: verbannen naar een afgelegen eiland .
naar Sint Anneke
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 21:45   #18
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
naar Sint Anneke
Is daar nog die grote zandbak
Oud 8 juli 2004, 05:27   #19
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill

misschien begreep je me verkeerd hé, ik bedoel "gewoon" in de zin van "slechts", net zoals hitler "gewoon" staatsleider was, die had ook niks religieus ofzo. T'is niet dat 'em een politieker is als een ander, zó ver was ik nu ook al
Voor mijn part was ie de paus maar een gewone zou ik hem toch nooit durven noemen hoor.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2004, 18:18   #20
Dr. Bos. Herz.
Partijlid

Dr. Bos. Herz.'s schermafbeelding

Standaard

[quote="flemish_patriot"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Bos. Herz.

Ja, bij religieuze leiders. Saddam had niks met de islam zélf van doen, het was een gewoon staatsleider. (a)

Trouwens, die puntjes, is dat gecensureerd door de mod's of wat? (h)
{a} volgenst mijn persoon kan dat die peopletjes nog zo extreem veel niet scheeln
{h} nope
Dr. Bos. Herz. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be