![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De "zuivere" splitsing van BHV ligt vele mensen op de maag, ook op die van N-VA. N-VA start daarom met een nieuwe campagne tegen dit gedrocht.
Gezien de timing zal dit ook wel mee aangestuurd zijn vanuit electoraal belang, maar hun klachten zijn volgens mij wel correct. Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() mooi zo!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou hier nog eens van de gelegenheid willen gebruik maken om aan de voorstanders van de huidige zogenaamde splitsing van bhv (dus aan alle aanhangers van tsjeven, sossen, nobel-blauwen, groenen) te vragen:
Leg mij nu aub de toestand in bhv eens uit in simpele taal. Ik zal beginnen met twee lijnen, en jullie mogen er een paar aan toevoegen. Zo simpel als het volgende: - deze 19 gemeenten maken deel uit van het hoofdstedelijk gewest Brussel. Alles van de overheid behoort er tweetalig te zijn. - de andere gemeenten die in Vlaams Brabant liggen, behoren tot het Vlaams Gewest. Alles van de overheid behoort er ééntalig Nederlands te zijn. Maar nu even verder gaan a.u.b., drie vier regels dus, om aan te tonen, op simpele wijze, waar iedereen het direct snapt, wat de splitsing van bhv dan verder wel inhoudt. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() - maar er zijn zes gemeenten in Vlaams-Brabant die een speciaal taalstatuut hebben, waardoor de communicatie met en door de overheid daar ook in het Frans kan gebeuren.
- voortaan is Vlaams-Brabant een kiesarrondissement, maar mogen de inwoners van die zes speciale gemeenten ook op Brusselse lijsten stemmen indien zij dit wensen.
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Vraagje: voor welke grondwettelijke kamer gaat deze klacht komen? De Belgislche, de Vlaamse of de Franstalige?
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik mij niet vergis zijn alle "kamers" tweetalig.
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zoveelste bewijs dat het nooit goed zal zijn voor de vlomse rakkertjes. Hoe extremer N-VA wordt door de influx hoe meer bokkensprongen de partij zal maken om iedereen gelukkig te houden. Hoelang zal die ballon blijven opgaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoezo wordt de N-VA daar extremer van ? Bron ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat zal het nu zijn, Henri? De N-VA is aan de kant gaan staan en doet niets, of de N-VA doet wel iets maar het is kakkerij? Het zoveelste bewijs dat het nooit goed zal zijn voor Henri1.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Méér moet u er niet achter zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Helden zijn het, helden zeg ik u
![]()
![]() |
#14 |
|
![]() Bedankt S...maar help mij eens even...vanwaar mijn vergissing...heb ik het misschien over de raad van state? of zoiets?
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Dat vind ik wél een probleem: ofwel mogen ALLE Belgen kiezen voor lijsten/mensen uit een ander (al dan niet naburig) kiesarrondissement, ofwel GEEN EEN. Ik hoop alvast dat het Grondwettelijk Hof het principe 'alle Belgen zijn gelijk voor de wet' voldoende ernstig neemt om op z'n minst dat onderdeel van dat slechte akkoord naar de prullenmand te verwijzen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het woordje "kan" is zeer belangrijk. Dat zijn faciliteitengemeenten, geen tweetalige. Dat ze dat nu eindelijk eens verstaan, dan zouden er geen communautaire problemen zijn.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() Wat een groots manoeuvre van de n-va, wat een grootse daad van Bart De Wever!! Sidder ende beef, Belgen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de N-VA was er het probleem dat de kwestie BHV opgelost leek.Bovendien waren - en zijn,de modaliteiten (onderandere de voorziene geldstromen en de verdergaande gerechtelijke pampering van Franstaligen op Vlaamse kosten) in de ogen van de modale Vlaamse kiezer van volkomen ondergeschikt belang vergeleken met de belofte van communautaire rust en,eindelijk,een regering in stuurloze tijden....
Maar ondertussen leeft langzaam groeiend een besef bij Vlaamse kiezers dat we nog niet eens de crisis gezien hebben,dat dit ganse koninkrijk drijft op de speklaag die zij helpen betalen,met weinig opties op de toekomst!(de luim van de dag en de koers van de beurs...dat is de route) En,klap op de vuurpijl(en ongetwijfeld zeer tot ongenoegen van de PS,CdH,MR en ecolo) is er het gedrag van de "burgemeesters van die randgemeentes",die hun $ù+?#@! vegen aan gans dat BHV-akkkoord en gewoon verder gaan met recalcitrant Vlamingpestengedrag.... We hebben het nu allemaal gezien,je kunt overeenkomsten sluiten met de Franstalige partijen UITGEZONDERD het FdF...pech is dat dergelijke sujetten in Vlaanderen wonen... Als je geen deel uitmaakt van dat akkoord dan moet je tenminste de mensen niet kloten! De timing van de N-VA is waarschijnlijk vrij goed om dit nu weer juridisch te spelen... Laatst gewijzigd door kelt : 31 augustus 2012 om 18:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje schuim op de lippen, wat gestamp met de voetjes en enkele ongefundeerde beschuldigingen zullen nooit - NOOIT - volstaan om de 'vlomse rakkertjes' ertoe te bewegen hun ballon aan de grond te laten staan. Zelfs dreigen met 'De Grote Boot Naar Het Midden Van De Zee' heeft niet het gewenste effect.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |