Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2012, 22:51   #1
Stingray
Banneling

Standaard Ambtenaritis

Awel, vandaag weer een klasse voorbeeldje meegemaakt van ambtenaritis.

Zit met een vergund (jawel) gebouw in een woontuitbreidingsgebied, wat ik graag zou verbouwen, lees vernieuwen.

Je zou eens moeten zien in wat voor bochten ze zich gewrongen hebben om dit te weigeren. Een motivatie die op geen kloten trekt.
En dat allemaal omdat ze die grond op termijn willen toeëigenen aan een zeer lage prijs (lees prijs van landbouwgrond).

Heb aan de architect gevraagd welke de opties zijn. Blijkt nog alleen het beroep te bestaan op de provincie, maar er werd wel meteen bijgezegd dat die ambtenaren van hetzelfde niveau zijn als die van de gemeente en dan nog wel van dezelfde strekking. Je kan het je wel al voorstellen.

En dan zijn er die vinden dat BE een reuzeland is.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 05:47   #2
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Awel, vandaag weer een klasse voorbeeldje meegemaakt van ambtenaritis.

Zit met een vergund (jawel) gebouw in een woontuitbreidingsgebied, wat ik graag zou verbouwen, lees vernieuwen.

Je zou eens moeten zien in wat voor bochten ze zich gewrongen hebben om dit te weigeren. Een motivatie die op geen kloten trekt.
En dat allemaal omdat ze die grond op termijn willen toeëigenen aan een zeer lage prijs (lees prijs van landbouwgrond).

Heb aan de architect gevraagd welke de opties zijn. Blijkt nog alleen het beroep te bestaan op de provincie, maar er werd wel meteen bijgezegd dat die ambtenaren van hetzelfde niveau zijn als die van de gemeente en dan nog wel van dezelfde strekking. Je kan het je wel al voorstellen.

En dan zijn er die vinden dat BE een reuzeland is.
U woont in Vlaanderen ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 06:19   #3
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Beroep aantekenen op 15 oktober?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 06:22   #4
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als meneer in vlaanderen woont en het gemeentebestuur moeilijk doet moet hij zich wenden tot de provincie.

Ik zoek nog steeds de link met "België", alles speelt zich immers af in vlaanderen.
Trouwens, vlaanderen heeft toegelaten dat er lintbebouwing kwam, dat was geen beslissing van België, in wallonië is dat veel properder.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 06:25   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Als meneer in vlaanderen woont en het gemeentebestuur moeilijk doet moet hij zich wenden tot de provincie.
Als de partijkaarten nu eens anders waren.

Citaat:
Ik zoek nog steeds de link met "België", alles speelt zich immers af in vlaanderen.
Trouwens, vlaanderen heeft toegelaten dat er lintbebouwing kwam, dat was geen beslissing van België, in wallonië is dat veel properder.
Ik weet niet wat U gezopen heeft. Maar de lintbebouwing in Vlaanderen (en Henegouwen, en Namen en Luik) is historisch gegroeid in de tijd er nog geen sprake was van gewesten.
Oud 6 september 2012, 09:37   #6
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

"Harder !!! Of moet ik u wéér in gebreke stellen, misschien !!??"
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 09:43   #7
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp de link met BE eigenlijk ook niet zo goed... Bouwvergunningen en van die zaken zijn een Vlaamse bevoegdheid...

Maar het kan zeker en vast een opportuniteit zij om het eens over de Vlaamse - o zo efficiënte administratratie - te hebben...
Oud 6 september 2012, 10:21   #8
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik begrijp de link met BE eigenlijk ook niet zo goed... Bouwvergunningen en van die zaken zijn een Vlaamse bevoegdheid...

Maar het kan zeker en vast een opportuniteit zij om het eens over de Vlaamse - o zo efficiënte administratratie - te hebben...
Inderdaafd... Daar kunnen we iets aan doen... bij de volgende verkiezing.

Aan het federaal beleid hebben we praktisch niets te zeggen omdat we niet in Wallonië, waar het federaal beleid bepaald wordt, kunnen stemmen.
jump in the box is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 11:27   #9
Stingray
Banneling

Standaard

AMBENARITIS is niet direct uitsluitend gelinkt aan de Vlaamse overheid (ofschoon de bouwvergunningen op dit moment uitsluitend nog een Vlaamse bevoegdheid zijn). Het is een algemeen bekend fenomeen in de BE administratie of deze nu Vlaams, Waals of koeterwaals is.

Wel wil ik nog opmerken is dat een belangrijk deel van het ambenaritis-apparatshik nog de mentaliteit heeft van voor de gewesten en dat dit tot dergelijke toestanden leidt, om inderdaad het nog niet te hebben over de partijpolitiek.

In 1 simpel woord : BAH

Laatst gewijzigd door Stingray : 6 september 2012 om 11:27.
Oud 6 september 2012, 11:29   #10
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Beroep aantekenen op 15 oktober?
Ja, correct, maar zoals ik al zei het zal niet veel baten, tenzij er in de provincie een anderskleurig bestuur komt dan in mijn gemeente.

En dan verwondert men zich erover dat de mensen anti-politiek worden ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be