Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2012, 12:49   #1
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard Belgen negatief over eigen land

http://www.knack.be/nieuws/belgie/be...0173657772.htm

Citaat:
Belgen zeer negatief over eigen land
donderdag 06 september 2012 om 22u54

Belgen hebben geen hoge pet op van hun iegen land. Buitenlanders waarderen ons dan weer wel, blijkt uit een internationale rondvraag.

© Belga
Behalve Mexico geeft geen enkel ander land zichzelf zo'n negatieve score als België. Toch heeft ons land een goede reputatie in het buitenland: het staat net als in 2011 op de dertiende plaats in een rangschikking van vijftig landen van het internationale Reputation Institute.

Canada nummer één

Het reputatie-adviesbureau maakte de resultaten bekend van zijn jaarlijkse meting van de reputatie van 50 landen wereldwijd. Voor het tweede opeenvolgende jaar eindigt Canada op de eerste plaats met een score van 77,77, gevolgd door Australië en Zweden.

België laat met een score van 65,74 landen als Groot-Brittannië, Frankrijk en de Verenigde Staten achter zich.

België houdt niet van zichzelf

De Belgische burger schat de reputatie van zijn eigen land echter veel lager in dan de inwoners van de G8-landen (Groep van 8 vooraanstaande industrielanden): 56,17 tegenover 65,74.

Het verschil tussen de zelfbeeldscore van België en de reputatie in het buitenland was in 2011 al opmerkelijk (-4,78), maar is dit jaar nog groter (-9,57), zegt het adviesbureau Akkanto, de Belgische partner van Reputation Institute, in een mededeling over de studie.

Griekenland en Italië kennen dit jaar de grootste daling in score en ranking.

Fysieke schoonheid

Meer dan 36.000 burgers namen deel aan de studie, die werd uitgevoerd tussen januari en februari 2012. Ongeveer 1.070 inwoners van G8-landen spraken zich uit over België. Ook 555 Belgen gaven ons land een score.

Het Reputation Institute peilt de waardering van een representatieve groep inzake gastvrijheid, ondernemersklimaat, producten en diensten, de fysieke schoonheid van het land en nog andere elementen. (Belga/TV)
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 13:10   #2
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het verschil tussen de zelfbeeldscore van België en de reputatie in het buitenland was in 2011 al opmerkelijk
Reden daarvoor ligt natuurlijk voor de hand
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 13:15   #3
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Reden daarvoor ligt natuurlijk voor de hand
Vertel ze ons toch maar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:39   #4
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

In de ogen van buitenlanders zijn we een stabiel land met een goede economie en zonder strijd, de meeste denken trouwens dat we in België Frans spreken, spreek je Nederlands dan kom je uit Nederland. We stralen dus ook een zekere (mis geïnterpreteerd eenheid uit). Terwijl de Belgen weten dat dat niet zo is. Onze economie is goed maar dat is waarschijnlijk eerder ondanks onze regering dan dankzij. We hebben geen oorlog (al goed maar) toch is er in Belgie wel een strijd.
Oud 7 september 2012, 23:12   #5
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik zo eens zie dat uit de scholen zo ongeveer 8/10 leerlingen allochtoon zijn en dikwijls van die hele donkere....ben ik ook pessimist.
Wat gaat dat zijn binnen 20 jaar?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 23:18   #6
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Als ik zo eens zie dat uit de scholen zo ongeveer 8/10 leerlingen allochtoon zijn en dikwijls van die hele donkere....ben ik ook pessimist.
Dan onderbreken we elke 2 uur de arbeid om met de kont omhoog en naar Mekka gericht Allah te aanbidden...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 01:56   #7
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Vertel ze ons toch maar.
1) We hebben Alien Di Rupo - Drama Queen en bloedzuiger extradinair - als nep-Premier.

2) Er wordt een PS-beleid gevoerd.

3) 60% van Belgen zijn Vlamingen, en die zijn het een beetje beu van gastheer te spelen voor de parasietaire Gallo-Hangmatiers.
Oud 8 september 2012, 22:26   #8
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Laat ons hopen dat we over 20 jaar geen arabs meer moeten verderf zien zaaien .

Als ik zo na 2 maand Azië, terug in België aankom , is het eerste wat mij mateloos ergert , die iritante blikken van die arabs die je aankijken vanuit hun auto's alsof ze de koning van de weg zijn .
Die arogantie stijgt me naar het strot .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 00:28   #9
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Binnen 20 jaar zijn de meeste forummers hier ouwe peekkes, en het " land " overwegend magrebijns of zwart. Dan is de tijd rijp om het een nieuwe naam te geven. Belgistan of zoiets. Of Belgerokko. Belcongo...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 00:31   #10
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Binnen 20 jaar zijn de meeste forummers hier ouwe peekkes, en het " land " overwegend magrebijns of zwart. Dan is de tijd rijp om het een nieuwe naam te geven. Belgistan of zoiets. Of Belgerokko. Belcongo...
Ik kan niet wachten. Nu is het nog 20 jaar flauwe grappen horen.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 07:24   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Tamelijk wat gasten "die niet kunnen wachten" worden op het onverwachts toch eens hard geconfronteerd met de realiteit, en blijken daarna de meest gemotiveerde en strijdbare tegenstanders van hun vroegere gedachte.

't Is gelijk de liefde: als ze gaan samenwonen is alles rozegeur en maneschijn. Maar als ze gaan scheiden, dan zouden ze mekaar de strot afbijten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 08:45   #12
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
In de ogen van buitenlanders zijn we een stabiel land met een goede economie en zonder strijd, de meeste denken trouwens dat we in België Frans spreken, spreek je Nederlands dan kom je uit Nederland. We stralen dus ook een zekere (mis geïnterpreteerd eenheid uit). Terwijl de Belgen weten dat dat niet zo is. Onze economie is goed maar dat is waarschijnlijk eerder ondanks onze regering dan dankzij. We hebben geen oorlog (al goed maar) toch is er in Belgie wel een strijd.
Niet alleen buitenlanders denken dat ze enkel in Nederland Nederlands spreken, hoor. Sommige Vlamingen zijn evenzeer nog steeds doordrongen van die gedachte.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 10:13   #13
eno2
Banneling

Standaard

Ik ben expat and very happy so.
Dat zegt genoeg
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 10:33   #14
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Liever flauwe grappen in het Marokkaans, zeker ?
Die begrijp je dan helemaal niet ...
Oud 9 september 2012, 10:36   #15
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

De reden dat de Belgen zelf zoveel negatiever zijn dan de buitenlanders is gewoon omdat wij er midden inzitten, en zien dat er veel propaganda gevoerd wordt.
Het buitenland gelooft die blijkbaar nog, maar als je er middenin zit besef je dat het gewoon niet waar is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be